فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
يكشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۳:۴۸ ب.ظ

تله پیتزای اسپانیایی و سوشی فرانسه آمدند

پنجشنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲ 

خیز بلند برندهای اروپایی برای تسخیر بازار فست فود ایران

تله پیتزای اسپانیایی و سوشی فرانسه آمدند

+987789+45

ساعت24-برجام تنها یک نام بر یک مصالحه بزرگ نبود و نیست. این یک رخداد نادر در دگرگون سازی سیاست های خارجی بود و دست کم بخش اروپایی دنیای غرب این را دستمایه قرار داده اند تا به بازار های ایران راه پیدا کنند. حالا فرانسوی ها به بازار هواپیما و اتومبیل ایران آمده اند و آلمانها بازار سنتی ماشین الات و تجهیزات صنعتی را هدف قرارداده اند. کره جنوبی و ژاپن نیز که دنباله آسیایی غرب به حساب می آیند نیز با ایرانیان قراردادهای معتبر بسته اند. این روزها اما تهرانی ها در غرب تهران و در محله متوسط نشین اما فست فود خور در غرب تهران به نام مرزداران شاهد گشایش یک پیتزا ساز نامدار اسپانیایی به نام تله پیتزا بودند.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از ایران خبر داده است که سوشی فرانسوی نیز به بازار فست فود 7میلیارد دلاری راه یافته و سایر برندها نیز درراه هستند.ا در ین گزارش آمده است :سالهاست که ایرانیان به رستوران‌های جعلی "مک‌دونالد"، "کنتاکی" یا "پیتزا هات" عادت کرده‌اند و بسیاری از آنان آرزو دارند که روزی مارک‌های (برند) اصل را در شهرهای خود ببینند. اینک، به دنبال کاهش تحریم‌های بین‌المللی، چندین رستوران زنجیره‌ای اروپایی برای استقرار در تهران بی‌صبری می‌کنند. شرکت اسپانیایی "تله‌پیتزا" امیدوار است که طی ده سال آینده، بازار "فست‌فود" ایران را در اختیار خود گیرد.به نوشتۀ خبرگزاری فرانسه چند مارک (برند) اروپایی برای ورود به تهران سخت در تلاش‌اند. شرکت‌های مشاور تخمین می‌زنند که بازار رستوران در ایران سالانه معادل ٧ میلیارد دلار است و در ده سال آینده دو برابر خواهد شد.گروه اسپانیایی "تله‌پیتزا" که خارج از آمریکا یکی از بزرگترین زنجیره‌های تحویل پیتزا در منزل محسوب می‌شود (بیرون‌بَر) در اوایل ماه ژوئیه/تیرماه در بلوار مرزداران تهران افتتاح شد. تله پیتزا که با همکاری یک مؤسسۀ ایرانی به نام شرکت سرمایه‌گذاری مومنین به تهران آمده قصد دارد طی ده سال آینده بازار غذای سریع (فست‌فود) را با صد میلیون یورو سرمایه‌گذاری تسخیر کند.
سوشی فرانسوی در تهران
از فرانسه، آقای آموری دولاسِر، سرمایه‌گذار ۴١ ساله و صاحب رستوران‌های زنجیره‌ای "سوشی شاپ" با پیگیری زیاد و بعد از دو سال کار بی‌وقفه بالاخره موفق شد که هفتۀ گذشته نخستین رستوران سوشی خود را در بلوار صبا (جردن) افتتاح کند. او می‌گوید از سال ٢٠١٣ که به ایران رفته، عاشق این کشور شده است.به گفتۀ این سرمایه‌گذار فرانسوی "دولت ایران به جلب دانش و سرمایه‌های خارجی بسیار تمایل دارد اما موانع اداری خیلی زیاد است... برای هر کار وقت زیادی تلف می‌شود. مثلاً همکاری با گمرک بسیار دشوار است". در عین حال، آقای دولاسِر اضافه می‌کند که در ایران "همه چیز به سرعتی باورنکردنی در حال تغییر است". او بار دیگر تأکید می‌کند که "من این کشور را دوست دارم و خوشحالم که شاهد این تحولات هستم".یکی از مشکلات بزرگ بر سر راه رستوران‌ها، تأمین مواد اولیه است. "سوشی‌شاپ" با ١۵٠ مؤسسه مبادله دارد که اکثراً ایرانی هستند ولی ماهی تازه را سه بار در هفته از نروژ وارد می‌کند. آموری دولاسِر می‌گوید "یک سال دوندگی لازم بود تا بتوانم سس ژاپنی به ایران وارد کنم".با اینکه دولت روحانی برای جلب سرمایه‌های خارجی سخت تلاش می‌کند اما بر اساس فهرست بانک جهانی، دشواری بازرگانی با ایران در سال جاری میلادی بیشتر شده است. بانک جهانی که هر ساله کشورهای جهان را بر اساس "سهولت بازرگانی" طبقه‌بندی می‌کند، امسال ایران را در میان ١٩٠ کشور، در رتبۀ ١٢٠ قرار داده و در واقع نسبت به سال قبل سه رتبه تنزل داده است.بزرگ‌ت رین مشکل، همچنان بی‌اعتمادی بانک‌ها و ترس آنها از آمریکاست. آموری دولاسِر می‌گوید: "وزارت اقتصاد فرانسه فهرستی از بانک‌هایی به ما داد که آمادۀ همکاری با ایران هستند. ولی ما با هر کدام تماس گرفتیم، پاسخ منفی دریافت کردیم. سرانجام یک بانک خصوصی کوچک، آنهم به این دلیل که هیچ ارتباطی با آمریکا ندارد، حاضر به همکاری شد".این سرمایه‌گذار فرانسوی می‌افزاید: "ما قصد داشتیم که چند مارک (برند) بزرگ را هم‌زمان به ایران بیاوریم اما روی کار آمدن دونالد ترامپ باعث شد که در برنامه‌های خود تجدید نظر کنیم".

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۰۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی