فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
دوشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۲۵ ب.ظ

وزیر صنعت:انتظاراتی که از رنو داشتیم محقق نشد

 

۹۶/۰۵/۱۶ :: ۱۱:۳۰

 وزیر صنعتانتظاراتی که از رنو داشتیم محقق نشد

تاسیس یک مرکز تحقیق و توسعه برای طراحی خودروخبرگزاری فارس: انتظاراتی که از رنو داشتیم محقق نشد

 تاسیس یک مرکز تحقیق و توسعه برای طراحی خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت انتظاراتی که در سال‌های قبل از رنو فرانسه داشتیم به طور کامل حاصل نشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم امضای قرارداد رنو و سازمان گسترش اظهار داشتگسستگی از بازارهای بین المللی و توانمندیهای جهان دلیل اصلی عقب ماندن ایران از کشورهایی مانند کره جنوبی در صنعت خودرو است.

وی با اشاره به تغییر فضای بین‌المللی پس از برجام و حضور شرکت‌های خارجی در ایران گفتعلی رغم رکود در زمینه همکاری‌های خارجی طی سال‌های قبل، توانستیم مشارکت خوبی را در سال‌های اخیر شکل دهیم و بیش از 200 مشارکت در بخش صنعت، معدن و تجارت طی دو سال اخیر شکل گرفته که برخی از آنها به تولید رسیده‌اند.

وزیر صنعت با بیان اینکه در طراحی خودروهای جهانی، طبق علاقه قاره‌های مختلف جهان، خودرو طراحی و عرضه می‌شود، گفت: همکاری بین‌المللی یکی از الزامات رشد و توسعه است، در همین راستا شرکت رنوی فرانسه توانسته خودروسازان ژاپنی را بخرد و یا در روسیه و اروپای شرقی حضور داشته باشد.

وی یکی از دلایل تأخیر در امضای قرارداد رنو و سازمان گسترش را اصرار طرف ایرانی بر نکات خاصی در قرارداد عنوان کرد و گفت: یکی از نتایج این قرارداد، ایجاد یک مرکز توانمند تحقیق و توسعه برای طراحی خودرو است و همچنین مرکز فنی مهندسی قوی‌تری نسبت به قراردادهای قبلی ایجاد خواهد شد.

وی ایجاد خط تولید موتور در ایران را از دیگر محورهای قرارداد سازمان گسترش و رنو عنوان کرد و گفت: در این راستا کارخانه جدید موتورسازی در کشور ایجاد خواهد شد که تولیدات آن برای محصولات رنو و همچنین دیگر خودروها مورد نظر قرار خواهد گرفت.

نعمت‌زاده از قطعه سازان ایرانی خواست تا در تولید محصولات رنو نقش پررنگی داشته باشند و مشارکت 60 شرکت قطعه‌ساز در زنجیره بین‌المللی رنو شکل گیرد.

وی با اشاره به برخی انتقادات مبنی بر حضور سازمان گسترش به عنوان یک دستگاه دولتی در قرارداد رنو گفت: انتقاداتی در مورد سهم 40 درصدی سازمان گسترش در این قرارداد مطرح بود که از ابتدا نیز نیت ما این بود که بخش خصوصی واقعی در این همکاری حضور داشته باشد و درنهایت، شرکت نگین خودرو 20 درصد از قرارداد را در دست گرفت و سهم سازمان گسترش نیز به 20 درصد تقلیل یافت.

وزیر صنعت ادامه داد: دیروز مدیرعامل شرکت پرتونگین ناصح، پروانه بهره‌برداری مربوط به سال 1325 برا من آورد که نشان می‌داد برای تولید قپان، پروانه این بهره‌برداری صادر شده، بنابراین گروه پرتونوین بیش از 70 سال سابقه کار صنعتی دارد.

وی تصریح کرد: این شرکت وارکننده خودروهای رنو نیز بوده و به همین دلیل برای حضور در قرارداد جدید با رنو ابراز علاقه کردند.

انتهای پیام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۵/۱۶
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی