فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
  

زرآبادی به ایلنا خبر داد؛

نماینده اصلاح‌طلب مردم قزوین در مجلس از تهیه طرح سوال خود از وزیر صنعت درباره قرارداد سرمایه‌گذاری شرکت رنو در ایران خبر داد.

سیده حمیده زرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به تهیه طرح سوال از وزیر صنایع و معادن درباره علت عدم رعایت منافع عمومی کشور در قرارداد سرمایه‌گذاری شرکت رنو در ایران با ایدرو و شرکت پرتونگین ناصح، از پیگیری این مسئله از طریق مجلس خبر داد.

در شرح این طرح سوال آمده است: با توجه به امضای قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک رنو در ایران با ایدرو و شرکت پرتونگین ناصح، در این سرمایه‌گذاری مشترک رنو اکثریت سهم را خواهد داشت و این سابقه بدی دارد؛ چرا که در شرکت رنو هنوز هم موتور از خارج وارد می‌شود و منافع ملی لحاظ نشده و مدیریت در دور اول با رنو خواهد بود؛ لذا باید منافع عمومی طرفین قرارداد حفظ شود، اما با توجه به بحث قرارداد این اتفاق حاصل نشده است و ابهامات زیر وجود دارد:

۱- سهم آورده نقدی طرفین قرارداد و ارائه تاییدیه سازمان سرمایه‌گذاری خارجی؟ (باید سهم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی برابر با داخلی باشد)

۲- ارائه برنامه چگونگی تامین آورده و مصارف آن: تمامی آورده باید صرف تجهیزات خطوط تولید و تست گردد و نباید آورده به‌عنوان واردات یا قطعات باشد

۳- شفاف‌شدن سهم قطعات تولید داخل و تفکیک قطعات پلت‌فرم و قطعات بدنه و تزئینات تامین سیستم و روش تامین

۴- تعهد به صادرات و شفاف‌شدن تعداد صادرات و قراردادن ضمانت اجرایی لازم درصورت عدم اجرای تعهدات

۵- طرف ایرانی قرارداد با چه توجیهی در سهم ۲۰ درصد سازمان گسترش (دولت) و ۲۰ درصد شرکت بی‌تجربه در تولید خودرو قرار دارد؟! منافع ایران در این قرارداد چگونه تضمین می‌شود؟!

photo_2017-11-26_10-07-57سسسس

محمد شریعتمداری‌رنوسیده حمیده زرآبادیسوال از وزیر صنعت
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۰۶
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی