فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

 

۱۳۹۶/۰۹/۲۹ :: ۱۲:۳۹

 سازمان گسترش به گزارش فارس واکنش نشان داد :

 تأخیر خودروسازان در تولید خودروهای فرانسوی تحت کنترل است+توضیح فارس

خبرگزاری فارس: تأخیر خودروسازان در تولید خودروهای فرانسوی تحت کنترل است+توضیح فارس

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ضمن تأئید تأخیر خودروسازان ایرانی در تولید محصولات مشترک فرانسوی، اعلام کرد این تأخیرها تحت کنترل است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سازمان گسترش در واکنش به گزارش خبرگزاری فارس با عنوان "دستپاچگی خودروسازان ایرانی برای تولید مشترک با فرانسوی‌ها، تب تندی که زود فروکش کرد" اعلام کرد که این تأخیرها تحت کنترل ایدرو است و برای آن برنامه جبرانی در نظر گرفته شده است.

در توضیح ایدرو آمده است: تفاوت عمده قراردادهای اخیر صنعت خودرو با شرکت‌های معتبر بین‌المللی (فرانسوی، آلمانی و...) مربوط به سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های خارجی و مشارکت با شرکت‌های خودروساز و قطعه سازان داخلی است، لذا مقایسه فنی، اقتصادی و حتی برنامه زمان بندی اجرای این گونه طرح‌ها با قراردادهای سال‌های قبل که عمدتاً صرفاً قرارداد تحت لیسانس بوده است، چندان معتبر و صحیح به نظر نمی‌رسد.

در قراردادهای اخیر علاوه بر سرمایه‌گذاری شریک خارجی آن هم به میزان ۵۰ درصد و حتی بیشتر در احداث خطوط جدید و ارتقای خطوط موجود ولی با ظرفیت‌های پایین، مقرر است حجم ساخت داخل و پیش‌بینی‌های لازم برای صادرات محور بودن محصولات در اولویت باشد.

علی‌ایحال در رابطه با تأخیرهای به وجود آمده در قراردادهای مشارکت اخیر در صنعت خودرو چه با شرکت‌های بزرگ و چه با شرکت‌هایی که به طور کامل خصوصی هستند، تحت کنترل بوده و برنامه‌های جبرانی برای آن تهیه شده و یا در دست تهیه است.

محصولات تولیدی مشارکت ایران خودرو و پژو وارد بازار شده و ان‌شاءالله با تلاش بیشتری سعی خواهد شد که تعهدات مردم با فاصله زمانی تولید انجام شود و یا در مورد قرارداد سیتروئن با سایپا، کار طبق روال در حال انجام است و امیدواریم که اواسط نیمه اول سال آینده محصولات تولیدی به بازار عرضه شود.

انشاالله اقدامات انجام‌شده نویدبخش رضایتمندی بیشتر مردم خواهد بود.

توضیح فارس:

سازمان گسترش در حالی تأکید کرده که قراردادهای جدید خودروسازان نباید با قراردادهای قبلی مورد مقایسه قرار گیرد که اصولا مقایسه ای قراردادهای قبل و بعد موضوع گزارش فارس نبوده، بلکه در مورد تأخیرهای موجود در اجرایی شدن قراردادهای جدید و برنامه زمان بندی اعلام شده برای تولید محصولات مشترک صحبت شده است.

ضمن آنکه سازمان گسترش تأخیر موجود در اجرای قراردادهای جدید را پذیرفته و با این حساب، گزارش فارس مورد تأیید این سازمان است.

در عین حال این سوال مطرح است که با توجه به نقش نظارتی سازمان گسترش و وزارت صنعت، اصولا چرا قراردادها باید طوری زمانبندی  تنظیم شوند که تأخیر در اجرای آنها قابل پذیرش باشد؟ مگر در زمان عقد قرارداد، شرایط موجود مورد توجه قرار نگرفته است؟

همچنین در توضیح سازمان گسترش از سرمایه گذاری ۵۰ درصدی خودروسازان خارجی در ایران صحبت شده است، این در حالی است که تاکنون هیچ رقمی از میزان سرمایه گذاری محقق شده این شرکتها اعلام نشده و برخی از عدم ورود سرمایه خودروسازان خارجی به ایران سخن می گویند.

از سویی، ایدرو از مشارکت قطعه سازان داخلی در تولیدات مشترک خودروسازان ایرانی با فرانسوی ها صحبت کرده که در این مورد هم قبلا شاهد اعتراضاتی از سوی قطعه سازان ایرانی نسبت به عدم توجه فرانسوی ها و همچنین خودروسازان ایرانی به استفاده از ظرفیت قطعه سازی داخل بوده ایم.

انتهای پیام/م

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی