فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
چهارشنبه, ۶ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۵۲ ب.ظ

خیز پژو 2008 برای تسخیر بازار ایران

تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

همه آنچه درباره شاسی بلند تازه پژو باید بدانید؛
کره‌ای‌ها با ارائه طیف وسیعی از آپشن‌ها، آلمان‌ها با اتکا بر قدرت فنی و چینی‌ها با ارائه قیمت‌های به نسبت ارزان در بازار ایران در حال جذب مشتری هستند اما پژو هم که قصد ندارد سهم بازار خود را در خیابان‌ها و جادهای ایران از دست بدهد.
خیز پژو برای فتح بازار خودروهای شاسی بلند در ایران
اوایل سال 1380 خودرویی کوچک و متفاوت از پژوی فرانسوی‌ها دل و هوش نسل جوان را برد. در آن سال‌ها نه خبری از وفور خودروهای چینی بود، نه اثری از ترافیک خودروهای چند صد میلیونی در خیابان‌ها و جاده‌ها کشور به چشم می خورد و شاید به همین دلیل پژو 206 تبدیل به یک خودروی کوچک و زیبا در چشم نسل جوان شد.
کره‌ای‌ها با ارائه طیف وسیعی از آپشن‌ها، آلمان‌ها با اتکا بر قدرت فنی و چینی‌ها با ارائه قیمت‌های به نسبت ارزان در بازار ایران در حال جذب مشتری هستند و لذا پژو هم که قصد ندارد سهم بازار خود را در خیابان‌ها و جادهای ایران از دست بدهد، تمرکز خود را بر ورود3 خودروی 2008 301 و 208 نهاد که تنها از این خودروها  فعلا پژو 2008 است که به صورت مونتاژ مشترک به بازار راه پیدا کرده است.
پس از ورود پژو 2008 به بازار بررسی فنی این خودروی نیمه شاسی بلند فرانسوی در دستور کار قرار گرفت و سرانجام در یک عصر یک روز پاییزی موفق به تست آن شدیم که در ادامه مطلب نتایج آن را می خوانید.
 اگر از دور نگاهش کنید، چراغ‌های کشیده و فرمت کلی درب موتور تنها مواردی هستند که شما را به یاد یک مدل از اعضای خانواده پژو می‌اندازند. با این وجود 2008 از بدو تولید تجاری یعنی سال 2013 خود را جایگزین مدل 207 SW در سگمنت B خودروهای اروپایی معرفی کرد. 2008 در بدو ورودش در آن سال‌ها غوغا کرد و در کمتر از 6 ماه 25 هزار دستگاه آن در فرانسه و 35 هزار دستگاه، در دیگر نقاط اروپا به فروش رسید.
اما سال گذشته، پژو تصمیم گرفت پس از سه سال و نیم به ارتقاء این خودرو بپردازد و به همین دلیل نمایشگاه خودرویی 2016 ژنو به این منظور انتخاب شد.
هنگامی که از بیرون خودرو را ورانداز کردیم، مانند هر خودروی دیگری چراغ‌ها و ظاهر نظرمان را جلب کرد. چراغ‌های قوس‌دار به همراه فرورفتگی در بخش میانی آن‌ها، اکنون به امضای استودیو‌ی طراحی پژو تبدیل شده است و پژو در مدل‌های دیگر خود نیز از آن بهره می‌برد. اما 2008 پژو به چراغ‌های LEDروزتاب و مه‌شکن‌های جلو و عقب نیزمجهز است.
هرگز نمی‌توان جلو پنجره این خودرو را با 206 مقایسه کرد، اما باید گفت که این جلو پنجره در مقایسه با نسل قبل افزایش قابل توجهی از ابعاد را تجربه می‌کند. از دیگر سو، تغییر سپرها با دریچه‌های بزرگ، نمای روبه‌روی خودرو را تغییر داده و در مجموع می‌توان آن را رضایت‌بخش عنوان کرد.
گلگیرها نیز شکلی رسمی‌تر به خود گرفته‌اند. با این وجود پژو ادعا کرده کل ظاهر 2008 قدرتمند و خوش‌ساخت ارائه شده است که این بخش را به سلیقه شما وا می‌گذاریم.
خیز پژو برای فتح بازار خودروهای شاسی بلند در ایران
اگر در موتور را بالا بزنیم شاهد یک پیشرانه  توربوشارژ 1.6 لیتری توربو شارژ هستیم. موتوری قدرتمند که با گشتاوری حدود 240 نیوتن‌متر حدود 163 اسب‌بخار قدرت دارد. و انحصاری فقط برای بازار ایران از این نوع موتور در پژو 2008 استفاده شده است . در اصل همان موتوری است که اینک در پژو 508 نیز ارائه می‌شود. در واقع شما می‌توانید با پرداخت هزینه کمتر برای یک پژو 2008، از موتور یک 508 گرانتر بهره ببرید. از دیگر سو وزن کمتر این خودرونسبت به 508؛ چابکی، انعطاف و شتاب بیشتری را برایتان فرآهم می کند.
گیربکس بکار رفته در پژو 2008 نیز از نوع 6 سرعته اتوماتیک است که با فناوری کوئیک شیفت هماهنگ می‌شود.
هنگامی که پشت فرمان خودرو بنشینید، می‌توانید بخش کوچکی از فناوری "آی- کاکپیت" پژو را ببینید. فرمان کوچک و اسپورت، صفحه نمایش 7 اینچی لمسی و آمپر هد-آپ از جمله امکاناتی است که بخشی از حال و هوای "آی- کاکپیت" را به ما انتقال دادند.
فرمان نیز برقی طراحی شده و قابلیت تنظیم ارتفاع دارد. البته با افزایش ارتفاع فرمان به سمت بالا، احتمالا بخش از دید خود به کنسول آمپر را از دست خواهید داد بنابراین سعی کنید مرکز فرمان را با سطح قفسه سینه خود هماهنگ کنید.
لذت و هیجان فضای داخلی با طیف دکمه‌های متفاوت بیشتر خواهد شد. دکمه‌ها حکایت از امکانات بیشتر در 2008 دارند. آینه‌های جانبی تاشو و برقی ارائه شده‌اند و شیشه‌های جانبی نیز برقی هستند و به قفل ویژه برای مواقع لزوم یا محافظت کودکان مجهزند.
پژو 2008 در زمینه صندوق بار نیز فضای خوبی را در اختیار مالک خود می گذارد که این فضا  با تا کردن صندلی‌های خودرو در ردیف عقب  افزایش قابل ملاحظه ایی می یابد.
خیز پژو برای فتح بازار خودروهای شاسی بلند در ایران
اما اگر انتظار دارید در حین رانندگی مانند بسیاری از کراس‌ها در سطحی بالاتر از زمین قرار گرفته و حس شاسی بلند را داشته باشید ،پژو 2008 کمی نا‌ امیدتان می‌کند. خودرو روی رینگ‌های 16 اینچی سوار است و لذا شاید نتواند به درستی حس حضور در یک خودروی شاسی بلند را به شما القا کند.
حسگر کمکی پارک عقب خودرو خوب عمل کرده و به موقع راننده را در جریان می‌گذارد.دوربین دید عقب نیز در زمان پارک خودرو جزئیات خوبی را در اختیار ما گذاشت.
پژو 2008 را می توان یک خودروی اروپایی با کیفیت با موتور قدرتمند و با  آپشن های نسبتا مناسب دانست که در مقایسه با خودروهای چینی یک سر گردن بالاتراست .این خودرو به تمامی نیازهای یک خانواده ایرانی پاسخ می دهد ولی باید در زمینه ارائه خدمات پس از فروش به مالکان آن توجه ایی ویژه ایی شود و از هم اکنون مدیران ایران خودرو به فکر تامین قطعات یدکی آن به طور کامل در نمایندگی ها باشند تا خودرو گاهی به دلیل یک قطعه معمولی مدت ها در تعمیرگاه ها خاک نخورد. 
در پایان می توان گفت که با توجه به اینکه قیمت خودروهای کره ایی ، ژاپنی و یا برندهای اروپایی در طی چند ماهه گذشته در بازار به شدت افزایش یافته و احتمالا دیگر نیز به قیت های گذشته باز نخواهد گشت ( با توجه به تجربه ) می توان پیش بینی کرد که در آینده میل به خرید خودروهایی مانند 2008 و یا رنو کپچر برای افرادی که نمی خواهند در رده قیمتی 100 الی 130 میلیون تومان یک خودروی چینی خریداری کنند افزایش یافته و بخشی از بازار در دست این گروه از خودروها باشد.
خیز پژو برای فتح بازار خودروهای شاسی بلند در ایران
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۶
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی