فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
شناسه خبر: ۴۲۶۲۴ ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱دسته : تولید و اشتغالکرمانگفتگومجلس شورای اسلامی
۰

اسدی کرم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صنعت باید شرکت رنو را ملزم به ساخت و تجهیز سایت جدید در داخل کشور کند و از واگذاری و فروش سایت های کنونی خودرویی در داخل کشور جلوگیری نماید.

علی اسدی کرم عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با مقاومتی نیوز در خصوص واگذاری سهام شرکت های خودروساز داخلی به شرکای فرانسوی گفت: در این قراردادها بایستی صرفا انتقال فناوری محور اصلی باشد.

وی با بیان اینکه واگذاری سهام کارخانه های خودروساز داخلی به سیاست اصلی وزارت صنعت تبدیل شده است، گفت: باید وزارت صنعت شرکت رنو را ملزم به ساخت و تجهیز سایت جدید در داخل کشور کند و از واگذاری و فروش سایت های کنونی خودرویی در داخل کشور جلوگیری نماید.

الزامات صادراتی در قرارداد با شرکای فرانسوی در دستور کار قرار گیرد

اسدی کرم ادامه داد: ضروری است تا در قراردادهای خارجی، به ویژه قراردادهای شرکت های ایران خودرو و سایپا که بازار خودروی ایران در انحصار آنهاست، دقت بیشتری شده و ملاحظاتی که منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی می شود در آن ها اعمال شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در قرارداد با شرکت رنو الزامات صادراتی ۳۰ درصدی آمده است، گفت: دقیق کردن نحوه انتقال فناوری طی این قراردادها و ملزم کردن آن به صادرات بخشی از محصولات تولید شده، پیشنهادهایی است که می تواند در تکمیل و بهبود قراردادها مورد استفاده قرار گیرد.

صنعت خودروی کره جنوبی الگوی مناسبی برای صنعت خودروی کشور است

نماینده مردم بابک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت خودروی کره جنوبی الگوی مناسبی برای صنعت خودروی کشور است، گفت: در سال‌های قبل از توسعه یافتگی صنعت خودرو در کره جنوبی، بنگاه‌‌های خودروسازی در این کشور به فناوری خارجی وابسته بودند اما در بیشتر موارد این دانش فنی مورد نیاز را از طریق قراردادهای لیسانس تأمین می‌کردند و واگذاری سهام صورت نمی گرفت.

وی افزود: شرکت های خودروساز کره ای که از طریق واگذاری سهام به دنبال انتقال فناوری بودند موفقیت چندانی کسب نکرده و حتی ورشکست شدند.

لزوم همکاری با خارجی ها از طریق تامین کنندگان قطعات

اسدی کرم در پایان با بیان اینکه به جای سرمایه گذاری مشترک با شرکای خارجی راهکار بهتری برای صورت گرفتن انتقال فناوری وجود دارد، گفت: بایستی به سمتی حرکت کرد تا بنگاه های خودروسازی برای انتقال فناوری به جای انعقاد قرارداد با خودروسازان خارجی، ضمن تکیه بر توان مهندسان داخلی و راه‌اندازی مراکز تحقیق ‌و توسعه بومی، برای همکاری خارجی سراغ تامین‌کنندگان قطعات و مجموعه‌های اصلی خودرو بروند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۰۷
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی