فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
دوشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۵۳ ق.ظ

کشورهای موفق در جذب گردشگر ویژه ماه رمضان


تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
شیخ‌الاسلامی تبیین کرد:
گروه جامعه ــ رئیس مرکز توسعه گردشگری کشورهای اسلامی معتقد است؛ در زمینه گردشگری رمضان بیش از آنکه کشور مسلمانی همچون ایران به فعالیت بپردازد، کشورهای اسپانیا، فرانسه، ترکیه و .... مشغول ارائه خدمات هستند به نحوی که مسافران علاقه‌مند به روزه‌داری و مسافرت را با در نظر گرفتن شرایط رفاهی عالی به کشور خود دعوت می‌کنند.

کشورهای غیرمسلمان بهتر از ایران در جذب گردشگر ماه رمضان عمل کرده‌اند

علیرضا شیخ‌الاسلامی، رئیس مرکز توسعه گردشگری کشورهای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به ظرفیت‌های خوبی که در ماه میارک رمضان برای گردشگری در کشورمان وجود دارد، گفت: در زمینه گردشگری رمضان بیش از آنکه کشور مسلمانی همچون ایران به فعالیت بپردازد، کشورهای اسپانیا، فرانسه، ترکیه و .... مشغول ارائه خدمات و کسب درامد هستند؛ به نحوی که مسافران علاقه‌مند به روزه داری و مسافرت را با در نظر گرفتن شرایط رفاهی عالی به کشور خود دعوت می‌کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال در این کشورها اعلام می‌شود کسانی که بیش از ۱۰ روز به این کشور سفر کنند، پرواز رایگان خواهند داشت. بدین ترتیب مسافر جذب می‌شود و کشور مقصد از سایر خدماتی که ارائه می‌دهد می‌تواند هزینه پرواز را نیز جبران کند.

شیخ الاسلام با بیان اینکه بیش از ۹۰۰ میلیون نفر اهل سنت در دنیا وجود دارد که علاقه مند به برنامه‌های قرآنی هستند، اظهار کرد: بسیاری از کشورها این زمینه‌ها را فراهم و با برپایی برنامه‌های قرآنی اقدام به جذب توریست می‌کنند.

وی وجود شهرهای مذهبی همچون مشهد مقدس، قم و شیراز را عاملی برای جذب توریست و گردشگر در ماه مبارک رمضان خواند و گفت: اما هیچ برنامه مدونی در این زمینه برای جذب مخاطب وجود ندارد، چرا که در بخش دولتی متولی خاصی وجود ندارد و در بخش خصوصی نیز تضمینی برای فعالیت نیست.  

وی از جمله ظرفیت‌های موجود در کشورمان طی ماه مبارک رمضان را تنوع غذایی در استان‌ها برشمرد و عنوان کرد: انواع خوراکی‌های طبع سرد و گرم در کشور ما طی این ماه مبارک طبخ می‌شود. همچنین مراکز خوبی فعال هستند که انواع برنامه‌های دینی و مذهبی را اجرایی می‌کنند و می‌توانند مسلمانان را به عنوان توریست به خود جذب کنند.

وی ادامه داد: به طور مثال شخصا برنامه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی را دنبال می‌کنم اما سازمان حج و زیارت، وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی هر یک خودشان را متولی می‌دانند و مشخص نیست مجوز را باید از کدام نهاد گرفت. وضعیت درمانی خوبی در کشور ما برقرار است و از این ظرفیت می‌توان برای جذب توریست استفاده کرد، اما اسیر دلال‌ها شده‌ایم و آنها قدرتشان بیش از ما است.

این کارشناس گردشگری در پایان یادآور شد: ظرفیت‌های گردشگری در کشور ما بی‌بدیل است، اما کسانی که باید این قابلیت‌ها را بشناسند و بکار گیرند وجود ندارند؛ به عنوان مثال در گردشگری سلامت هیچ متولی خاصی وجود ندارد و هر فردی به صورت جداگانه به کسب درآمد می‌پردازد، این در حالی است که در برخی کشورها با برنامه ریزی مدون به بهترین نحو مشغول بهره‌برداری از امکانات خود هستند.

انتهای پیام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۲/۳۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی