فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

دست در دست «فرانسه»؛ دستبند به دست «دانشجویان ایرانی» (حتما بخوانید)

Admin بازدید : 58پنجشنبه 08 مرداد 1394 نظرات (0)

به گزارش بوشهرکده: آرمان شادمان- در زمان «قدیم»، حتّی «مشرکین» هم (در زمان «حج») به «خانه خدا» (کعبه) می آمدند و «طواف» می کردند. اما (در اواخر عمر «پیامبر» (ص)) «دستور» آمد که دیگر آنان را راه ندهید!

عده ای «اعتراض» کردند و گفتند: این «دستور» به «ضرر» ماست! زیرا اگر آنان به «شهر» ما بیایند، «کالا» های ما را می خرند و «پول» زیادی به دست ما (مسلمانان) می آید!

حتّی – به نفع خودِ «کعبه» نیز می شود! زیرا – می توانیم با «پول» آن ها، «مسجد الحرام» را «آباد» تر کنیم!

این جا بود که ۲ آیه از «قرآن» نازل شد که اگر می خواهید «رونق اقتصادی» پیدا کنید، باید «متکی به خودتان» باشید (و «خدا» نیز به شما کمک خواهد کرد)[۱]

شاید از این «استدلال» خندیدید (که «پول» های «دشمنان» را می گیریم تا «خانه خدا» و «خانه خود» را بسازیم!)

اما «خنده» دار تر این است که (آنان «پول» ندهند) بلکه «پول» های ما را بردارند! سپس ما بگوییم: «پول» دادیم تا «پیشرفت»‌ کنیم!

قبل از این که «منظور ما» را متوجه شوید، این «نوشته کوتاه» (که قدری «دردناک» است) را بخوانید!

چند وقت پیش، «کاریکاتور توهین آمیز پیامبر» (ص) در یکی از «نشریه» های «فرانسه» چاپ شد.

کشور «فرانسه» (نه تنها «برخورد» نکرد، بلکه) «دفاع» کرد! تا جایی که «نخست وزیر فرانسه»، تصویر «کاریکاتور» را (جلوی «دوربین» ها) به «دست» گرفت و از آن «دفاع» کرد!

در حالی که همه‌ی «مسلمانان» (به این عمل «مسئولین فرانسوی» ها) «اعتراض» کردند، اما آقای «ظریف» (وزیر امور خارجه ایران) سفرش را به «فرانسه» لغو نکرد! (در حالی که کوچک ترین «اعتراضی» که می توانست بکند، همین بود که «سفر» خود را «لغو» کند!)

توهین «وزیر امور خارجه فرانسه» به «پیامبر» (ص)

پیاده روی «ظریف» و «جان کری» در «سفر جنجالی فرانسه»

اما الآن یک «مسئول فرانسوی» به «ایران» آمد! آن هم نه «یک نفر عادی»! چند «نمونه» از «کار» های او را بخوانید:

(در «جنگ» بین «ایران» و «صدام») از «صدام» به شدت حمایت کرد.

در «ایران» کسی بیماری «ایدز» نداشت! اما با «اجازه او» (در بین سال های ۶۱ تا ۶۳) «خون» های «آلوده» ای به «کشور» آمد که اولین «ایدز» در «ایران» ثبت شد!

حدود ۳۵۰۰  نفر (از «مردم ایران») «آلوده»‌ شدند و ۲۰۰ نفر از آنان مُردند!

اما او حتّی یک مرتبه هم «معذرت خواهی» نکرد!

«مجاهدین خلق» (که تعداد زیادی از «مردم ایران» را به شهادت رساندند) به «کشورش» پناه داد.

از «داعش» به شدت «حمایت» (حتّی «حمایت نظامی») کرد.

در «مذاکرات هسته ای»، به شدت «ضد ایران» عمل کرد.

و … .


او کسی نیست جز «فابیوس»؛ کسی که قبلا «نخست وزیر فرانسه» بود و الآن «وزیر امور خارجه فرانسه» است.

«فابیوس» (وزیر امور خارجه فرانسه)

جالب است بدانید: «کارشناسان» می گویند: «کالا» های «فرانسوی» روی دست آنان مانده است! (یکی از مهم ترین «دلایل» آن، این است که «ایران» را «تحریم» کردند!)

«ایرانی» ها نیز (بعد از «تحریم فرانسه») «دست به کار» شدند و بعضی از «کالا» ها (یی که «فرانسه» به «ایران» نمی داد) را خودشان «تولید» کردند! (حتّی  در مواردی با «کیفیّت بالاتر» و «قیمت ارزان تر»!)

اما الآن (که «فرانسوی» ها فهمیده اند که «اشتباه» کرده اند) می خواهند «پول» های «ایرانی» ها را بردارند و «کالا» هایشان را وارد «ایران» کنند! («کالا» هایی که «ایرانی» ها، خودشان می سازند)

«قرآن» می گفت (به بهانه «ساختن خانه خود» و «ساختن خانه خدا») نروید از «دشمن» پول بگیرید!

اما آیا حاضرید (نه این که «پول» بگیرید، بلکه) «پول» خود را بدهید تا «رابطه» تان بهتر شود؟

«روحانی» و «ظریف»؛ «خائن» یا «دلسوز»:

«حرف زشتی» است که بگوییم «روحانی» و «ظریف» افرادی «بی دین» و «خائن» هستند (همان طور که «امام خامنه ای» فرمود، آن ها «متدیّن» و «دلسوز» هستند)

اما «حرف درستی» است که بگوییم: در «محاسبات» خود، دچار «اشتباه» شده اند (یعنی می خواهند از «مسیری» به «کشور» خدمت کنند که به «نتیجه» نخواهد رسید)

«امام خامنه ای» (در ابتدای مسئولیت آقای «روحانی») گفت: «دشمن» می خواهد «دستگاه محاسباتی شما را به هم بریزد»![۲]

یعنی می خواهد که شما «فکر» کنید: برای «پیشرفت» (نباید به «متکی» به «خودتان» باشید!) بلکه باید «وابسته» به «بیرون» باشید! (آن هم «کشور» هایی که – با «سابقه‌ی خود» –  نشان دادند که «دلشان به حال ایرانی ها نمی سوزد»!)

«روحانی» و «ظریف»

روزی چند نفر از «بزرگان مکّه» از کنار پیامبر (ص)‌ شدند و دیدند که افراد «فقیر» (مانند «عمار»، «صهیب»، «بلال» و … ) دور پیامبر (ص) نشسته اند.

آنان به پیامبر (ص) «پیشنهاد بزرگی» دادند؛ گفتند: اگر این افراد را از دور خودت «پراکنده» کنی، ما دور تو جمع می شویم!

این «پیشنهاد» به شدت «وسوسه انگیز» بود؛ زیرا «عرب» ها تابع «رئیس قبیله» بودند، اگر «رؤسای قبیله» (که با «پیامبر» (ص) دشمن بودند) نزد پیامبر (ص) می آمدند، خیلی از مردم «مکه» مسلمان می شدند.

اما چند «آیه» از «قرآن» نازل شد که «حق نداری» به خاطر «جذب این افراد»، انسان های «پاک» را از خودت «دور» کنی![۳]

اما شاید برخی از «مسلمانان دلسوز»، در «محاسبه» اشتباه کنند و فکر کنند که اگر «اجازه بدهیم» تا آنان «بیایند» (و انسان های «پاک» را از خودمان دور نماییم) باعث «گسترش اسلام» می شود.

شاید همین «اشتباه محاسباتی» باعث شد که «رئیس جمهور» (آقای «روحانی») با کشور «ونزوئلا» دیدار نکند! (با این که این «کشور»، در روز های «تحریم» (که خیلی ها «خیانت» کردند) در کنار «ایران» ماند)

و یا با «گروه های ضد جنگ در آمریکا» (که هر سال با «رئیس جمهور ایران» دیدار می کردند) دیدار نکند! (در حالی اگر روزی بین «ایران» و «آمریکا» جنگ شود، تنها گروه هایی که می توانند – با «راهپیمایی» و … – به «حکومت آمریکا» «فشار» بیاورند که «جنگ» را تمام کند، همین «گروه های ضد جنگ» در «آمریکا» هستند)

و یا هنگامی که «خبرنگار» از آقای «روحانی» پرسید که نظرتان در مورد «دخالت آمریکا» در «سوریه» و «عراق‌» چیست (به جایی این که به «آمریکا» انتقاد کند) به «سوریه» گیر داد که باید «فضای سیاسی» را باز تر کند! سپس (پس از این که «خبرنگار» های دیگر سوال خود را پرسیدند) یادش آمد که به «آمریکا» هیچ انتقادی نکرده است! لذا برگشت و نکاتی را نیز درباره «آمریکا» گفت!!

و موارد دیگر … .

نکته: مشغول «مطالعه» بودم که ناگهان «عکس های برخورد نیروی انتظامی با دانشجویان معترض به آمدن فابیوس» را دیدم، خیلی «ناراحت» شدم و (با این که خیلی از «مطالعه» ام باقی مانده بود) مشغول «نوشتن این مقاله» شدم.

[۱] إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ ءَامَنَ بِاللَّهِ وَ الْیَوْمِ الاَْخِرِ وَ أَقَامَ الصَّلَوهَ وَ ءَاتىَ الزَّکَوهَ وَ لَمْ یخَْشَ إِلَّا اللَّهَ  فَعَسىَ أُوْلَئکَ أَن یَکُونُواْ مِنَ الْمُهْتَدِینَ(۱۸/توبه) یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ إِنَّمَا الْمُشْرِکُونَ نجََسٌ فَلَا یَقْرَبُواْ الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَذَا  وَ إِنْ خِفْتُمْ عَیْلَهً فَسَوْفَ یُغْنِیکُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاءَ  إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ حَکِیمٌ(۲۸/توبه)

[۲] دیدار «امام خامنه ای» با «مسئولین نظام» در تاریخ ۱۶/۴/۹۳٫

[۲] وَ اصْبرِْ نَفْسَکَ مَعَ الَّذِینَ یَدْعُونَ رَبَّهُم بِالْغَدَوهِ وَ الْعَشىِ‏ِّ یُرِیدُونَ وَجْهَهُ  وَ لَا تَعْدُ عَیْنَاکَ عَنهُْمْ تُرِیدُ زِینَهَ الْحَیَوهِ الدُّنْیَا  وَ لَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَن ذِکْرِنَا وَ اتَّبَعَ هَوَئهُ وَ کاَنَ أَمْرُهُ فُرُطًا(۲۸) وَ قُلِ الْحَقُّ مِن رَّبِّکمُ‏ْ  فَمَن شَاءَ فَلْیُؤْمِن وَ مَن شَاءَ فَلْیَکْفُرْ  إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلظَّالِمِینَ نَارًا أَحَاطَ بهِِمْ سُرَادِقُهَا  وَ إِن یَسْتَغِیثُواْ یُغَاثُواْ بِمَاءٍ کاَلْمُهْلِ یَشْوِى الْوُجُوهَ  بِئْسَ الشَّرَابُ وَ سَاءَتْ مُرْتَفَقًا(۲۹) إِنَّ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ إِنَّا لَا نُضِیعُ أَجْرَ مَنْ أَحْسَنَ عَمَلاً(۳۰) أُوْلَئکَ لهَُمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تجَْرِى مِن تحَْتهِِمُ الْأَنهَْارُ یحَُلَّوْنَ فِیهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِن ذَهَبٍ وَ یَلْبَسُونَ ثِیَابًا خُضْرًا مِّن سُندُسٍ وَ إِسْتَبرَْقٍ مُّتَّکِِینَ فِیهَا عَلىَ الْأَرَائکِ  نِعْمَ الثَّوَابُ وَ حَسُنَتْ مُرْتَفَقًا (۳۱/کهف)

منبع: 2shadman.ir


نظرات (۱)

به جمع کاربران بلاگ بیان خوش آمدید.
این یک نظر آزمایشی است.
پاسخ:
باکمال تشکر از اینهمه سعی و کوشش جنابعالی در راه توسعه فرهنگ زندگی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی