فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

۱۵۰ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است


حمله رییس جمهور فرانسه به حقوق نجومی فوتبالیست‌ها

اولاند

فرانسوا اولاند با انتشار کتابی به حقوق نجومی که فوتبالیست‌ها دریافت می‌کنند انتقاد کرد اما به خاطر این حرف‌ها، خودش نیز مورد انتقاد شبکه‌های اجتماعی در فرانسه قرار گرفت.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از اکیپ، رییس جمهور فرانسه قرار است کتابی با عنوان «یک رییس جمهور نباید این را بگوید» را منتشر کند. او در این کتاب به حقوق نجومی فوتبالیست‌ها اعتراض کرد و آن را مورد انتقاد قرار داد. همین امر نیز بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی و اجتماعی فرانسه داشت.

اولاند در این کتاب آورده است که چطور ذهن‌های خلاق و افراد تحصیلکرده در جامعه بدون توجه و درآمد هستند و عده‌ای فوتبالیست حقوق‌های نجومی را به جیب می زنند. این گفته رییس جمهور فرانسه موافق و مخالف‌های زیادی پیدا کرده است. عده‌ای معتقدند او به درستی این انتقادات را بیان کرده است و عده ای نیز نوشتند او در حوزه‌ای که تسلط و سواد کافی نداشته صحبت کرده است.

امانوئل پتی، فوتبالیست پیشین تیم‌ ‌ملی فوتبال فرانسه و آرسنال، یکی از  افرادی است که به صراحت علیه گفته‌های رییس جمهور این کشور واکنش نشان داد و گفت‌: تا حدی این انتقادات را قبول دارم. درست است که یک عده فوتبالیست، الگوهای بدی برای جامعه شدند ولی این در حیطه رییس جمهور نبود که بخواهد اظهار نظری به این شکل داشته باشد. فوتبالیست‌ها از شرایط خاص و منحصر به فردی برخوردارند که باید آن را نیز در نظر گرفت. چیزی هم که هست این است که ما فوتبالیست‌ها درآمدزایی می‌کنیم و در کنار پولی که می‌گیریم برای باشگاه و تیم‌مان، درآمدزایی هم داریم؛ نه مثل سیاستمدارانی که با پول مردم زندگی می‌کنند.  صحبت‌های رییس جمهور من را ناامید کرد.

انتهای پیام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۱۶:۴۰
علیرضا آیت اللهی

وزیر دارایی فرانسه: برگزیت برای انگلیس پیامدهای منفی به دنبال دارد

وزیر دارایی فرانسه روز شنبه ضمنابراز نگرانی از اجرایی شدن برگزیت، تاکید کرد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا پیامدهای اقتصادی زیادی برای لندن به همراه خواهد داشت.

وزیر دارایی فرانسه: برگزیت برای انگلیس پیامدهای منفی به دنبال دارد

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس-4، میشل ساپن گفت: بدون شک خروج از اتحادیه اروپا برای انگلیس عواقب مالی زیادی دارد که دولت و مردم آن باید تاوان آن را بپردازند. انگلیس برای دسترسی به بازارهای آزاد اروپا باید از این پس شرایطی را قبول کند که مطمئنا برای این کشور بار مالی به همراه خواهد داشت و اینکه دولت انگلیس بگوید که لندن شرایط خاصی را برای دسترسی اروپایی ها به انگلیس فراهم می کند، قابل قبول نیست. 
وزیر دارایی فرانسه گفت: واقعیت آن است که بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، شرکت های اروپایی و بنگاه های مالی می خواهند بر اساس روابط مالی و اقتصادی که میان اتحادیه اروپا و انگلیس بعد از خروج این کشور از این اتحادیه به وجود خواهد آمد، تصمیم گیری کنند و این موضوع تصمیم گیری را برای آنها دشوار خواهد ساخت.
وزیر دارایی فرانسه در ادامه سخنانش تاکید کرد که هیچکس در منطقه پولی یورو این موضوع را نمی پذیرد که مرکز اصلی مبادلات ارزی به یورو در خارج از اتحادیه اروپا باشد. 
اظهارات وزیر دارایی فرانسه درباره پیامدهای منفی ناشی از برگزیت برای انگلیس در حالیست که سهام بورس فوتسی 100 لندن در هفته های گذشته همواره سیر نزولی داشته است.
پوند انگلیس نیز عصر روز جمعه، در برابر دلار آمریکا با 1.4 درصد کاهش، در مقابل 1.438 دلار و همچنین با 1.63 درصد کاهش در مقابل یورو، در برابر 1.1133 یورو معامله شد.
ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا صبح جمعه در بازار مبادلات جهان به کمترین رقم خود در 31 سال اخیر رسید.
سقوط ارزش پوند در برابر دلار آمریکا و یورو در روز جمعه در ادامه کاهش چند روز گذشته این واحد ارزی به دلیل نگرانی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صورت می گیرد.

اروپام**9041**1144مترجم: منوچهر جعفری* انتشار دهنده: علیرضا جباری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۵ ، ۰۸:۲۷
علیرضا آیت اللهی

کشف بسته‌ مشکوک، یکی از خیابان‌ های معروف پاریس را مسدود کرد

پلیس فرانسه
شناسهٔ خبر: 3794699 - 
پلیس فرانسه پس از کشف بسته‌ مشکوک به بمب در یک اتومبیل، به انسداد «بلوار مادلین» مبادرت کرده و خودرو مذکور را به صورت کنترل شده منفجر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، پلیس فرانسه به دنبال کشف یک بسته‌ مشکوک، یکی از خیابان‌ های مهم پاریس را مسدود کرد.

پلیس فرانسه در این خصوص اعلام کرد: پس از کشف یک بسته مشکوک به بمب در یک اتومبیل، نیروهای امنیتی و پلیس در «بلوار مادلین» ( Boulevard de la Madeleine) حضور یافته و اقدام به بستن این مکان و برخی از خیابان های اطراف کردند.

رسانه ها ی جمعی از انفجار تحت کنترل این اتومبیل توسط پلیس فرانسه خبر دادند.

لازم به ذکر است، «بلوار مادلین» یکی از ۴ خیابان مهم در پاریس به شمار می رود.

تحقیقات به منظور مشخص شدن عوامل مرتبط با این رویداد ادامه دارد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۵:۴۶
علیرضا آیت اللهی
پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۵ ب.ظ

حمایت صریح نخست وزیر فرانسه از هیلاری

پنجشنبه 22 مهر 1395 ساعت 23:17

 «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه امروز (پنجشنبه) بصراحت اعلام کرد که کشورش از انتخاب هیلاری کلینتون به عنوان رئیس جمهوری آمریکاحمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرچه به نقل از ایرنا، نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، والس که در اُتاوا کانادا به سر می برد، در جمع خبرنگاران گفت: اوباما رئیس جمهوری کنونی آمریکا مورد قبول جهانیان بود، اما اکنون ترامپ به شخصیتی تبدیل شده است که جهان او را طرد کرده است.

حمایت آشکار این مقام ارشد فرانسوی در حالیست که «زید رعدحسین» مقام ارشد حقوق بشری سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه اعلام کرد: انتخاب شدن 'دونالد ترامپ' نامزد جمهوریخواهان به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، خطرآفرین است.
'زید رعد حسین' کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران یادآور شد: از نگاه بین المللی و بر اساس اظهارات کنونی ترامپ، انتخاب او به عنوان رئیس جمهوری آمریکا، بسیار خطرآٰفرین خواهد بود.

ترامپ روز شنبه از حرف های خود در این ویدیو معذرت خواهی کرد و گفت، از رقابت انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری نمی کند.
انتشار این ویدیو انتقاد بسیاری از جمهوریخواهان بنام را برانگیخت و تعدادی از آنها خواستار کناره گیری او از رقابت های انتخاباتی شدند.

نتایج جدیدترین نظرسنجی از رای دهندگان احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حاکی از پیشی گرفتن هشت درصدی 'هیلاری کلینتون' نامزد دمکرات ها از 'دونالد ترامپ' رقیب جمهوریخواه او در انتخاباتریاست جمهوری است.
بر اساس این نظرسنجی، کسانی که دستکم بخش هایی از دومین مناظره کلینتون و ترامپ را دیده بودند، گفتند که احتمال پیروزی کلینتون 53 درصد و ترامپ 32 درصد است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۱۲:۳۵
علیرضا آیت اللهی


مطالعه رایگان داستان کوتاه در ایستگاههای قطار فرانسه

 22 مهر 1395 09:00  4 اخبار گردشگری 

منتظر قطار هستید و هیچ کاری ندارید انجام دهید ، نه کتابی نه روزنامه ای ؟ مشکلی نیست ، چرا که فرانسوی ها برای این ‏وقتی که در ایستگاههای قطار می گذرانند نیز برنامه ای دارند. ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ 

برای بالا بردن سطح مطالعه و پر کردن وقت مسافرینی که ممکن است مدتها وقت خود را در ایستگاههای قطار بگذرانند ، در ‏چند ایستگاه قطار در فرانسه دستگاههایی قرار داده شده است که برای علاقه مندان به مطالعه بسیار جذاب خواهد بود. این ‏دستگاهها به آنها داستان کوتاه برای مطالعه می دهد. ‏ ‏ ‏ 

ایده این کار توسط یک شرکت نشر فرانسوی به نام ‏Short Edition‏ ارائه شده است ، این شرکت یک دیتابیس آنلاین از هزاران ‏اثرکوتاه و شعر دارد که از بین آنها 600 داستان کوتاه و شعر انتخاب شده اند که داخل این دستگاهها – که در حال حاضر فقط ‏هشت عدد هستند – قرار بگیرند. ‏ ‏ ‏ 

این دستگاه داستانهای کوتاهی را ارائه می دهد که مطالعه آنها یک دقیقه ، سه دقیقه و یا پنج دقیقه زمان می برد. مسافران می ‏توانند با توجه به زمانی که دارند یکی از این داستانها را انتخاب کنند. ژانر این داستانها نیز متنوع است و به صورت تصادفی ‏انتخاب می شود. ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏‏مطالعه رایگان داستان کوتاه در ایستگاههای قطار فرانسه ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏  ‏ ‏  ‏ ‏‏ ‏ ‏

‏‏مطالعه رایگان داستان کوتاه در ایستگاههای قطار فرانسه ‏ ‏ ‏‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏  ‏ ‏  ‏ ‏‏ ‏ ‏



منبع : Lonelyplanet
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۰۷:۳۲
علیرضا آیت اللهی
پنجشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۵، ۰۷:۲۶ ق.ظ

اولاند: فرانسه با اسلام مشکل دارد!

اولاند: فرانسه با اسلام مشکل دارد!

  • کد خبر : 710031
  • منبع : ایرنا
خلاصه

رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی جنجالی گفت: مشکل اسلام این نیست که خود این دین خطرناک است، بلکه به این علت است که می خواهد خود را به عنوان دین برتر جمهوری (فرانسه) تحمیل کند!

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ رئیس جمهوری فرانسه گفت که فرانسه با اسلام مشکل دارد و مهاجران غیرقانونی زیادی وارد فرانسه می شوند.

فرانسوا اولاند همچنین گفت که «زنان روبنددار» امروز در فرانسه می توانند به یک «ماریان» ـ نماد مونث جمهوری فرانسه ـ تبدیل شوند. اولاند همچنین به نیکلا سارکوزی رقیب خود حمله کرد و او را یک «دوگل کوچک» نامید.

این اظهارات جنجالی در یک کتاب 660 صفحه ای با عنوان «یک رئیس جمهوری نباید این حرف را بزند: اسرار پنج سال ریاست» منتشر شده است.

اولاند که میزان پایین تایید مردمی او نامزدی دوباره وی برای دوره دوم ریاست جمهوری را غیرحتمی کرده است، این مطالب را در جریان بیش از 60 مصاحبه با روزنامه نگاران «لوموند»، ژرار داوه و فابریس لوم که در کتابی گردآوری شده، بیان کرده و در این مصاحبه ها به موضوعات مختلفی پرداخته است.

به نوشته گاردین، اظهارات اولاند درباره اسلام را شاید بتوان جنجالی ترین بخش اظهارات او دانست.

در این کتاب به نقل از اولاند آمده است : حقیقت این است که (در فرانسه) با اسلام مشکل وجود دارد ... و کسی در این باره شکی ندارد.

وی مدعی شد: مشکل اسلام این نیست که خود این دین خطرناک است، بلکه به این علت است که می خواهد خود را به عنوان دین برتر جمهوری (فرانسه) تحمیل کند. 

وی افزود: همچنین اگر مسلمانان اقدامات افراط گرایی را محکوم نکنند و امامان (جماعت مساجد) به شیوه ای ضد جمهوری رفتار کنند، این نیز می تواند مشکل باشد.

اولاند همچنین مدعی شد: زنان محجبه امروز «ماریان» فردا خواهند بود، زیرا اگر ما شرایط مناسب برای شکوفا شدن را در اختیار آنها قرار دهیم، زنان خود را از حجاب رها می کند و یک زن فرانسوی می شوند و آزادی را بر فرمانبرداری ترجیح خواهند داد. 

منتقدان می گویند، این سخن اولاند به این معناست که زنان محجبه در فرانسه فرانسوی نیستند و ترجیح می دهند که مطیع و فرمانبردار باشند.

خبرگزاری رویترز در همین ارتباط گزارش داد که اولاند این اظهارات را در مصاحبه ای با مولفان کتاب یاد شده در دسامبر 2015 یک ماه پس از حمله افراد مسلح در پاریس که 130 کشته به جا گذاشت، بیان کرده بود.

رویترز افزود: این اظهارات می تواند موجب شکاف در حزب اولاند پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده شود.

بیش از پنج میلیون مسلمان که بزرگترین جمعیت مسلمانان در اروپا را تشکیل می دهند، در فرانسه زندگی می کنند که این تعداد حدود 10 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهد.

...................
پایان پیام/ 167

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۵ ، ۰۷:۲۶
علیرضا آیت اللهی
چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷ ب.ظ

اولاند: فرانسه با اسلام مشکل دارد

چهارشنبه 21 مهر 1395 ساعت 23:51

 رئیس جمهور فرانسه در دیدار با نویسندگان یک کتاب گفت: این درست است که ما با اسلام مشکل داریم. کسی در این شک ندارد.

به گزارش خبرچهبه نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگارانجوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با نویسندگان یک کتاب که اخیرا منتشر شده است گفت «فرانسه با اسلام مشکل دارد.»
این اظهارات اولاند ممکن است حزب وی را پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی دچار دودستگی کند.
وی این اظهارات را در دیدار با نویسندگان کتاب «یک رئیس‌جمهور نباید بگوید...»، یک ماه بعد از کشتار 130 نفر در پاریس بدست افراد مسلح مطرح ساخت.
این کتاب روز چهارشنبه منتشر شد.
اولاند گفت: «این درست است که ما با اسلام مشکل داریم. کسی در این شک ندارد.»
وی افزود: «مساله این نیست که اسلام دین خطرناکی است بلکه مشکل آنجاست که این دین می‌خواهد خود را به عنوان یک دین در فرانسه به اثبات رساند.»
استفان فول، سخنگوی دولت فرانسه در پاسخ به سوالی درباره این اظهارات مدعی شد: «با اسلام مشکل داریم چون برخی اسلام را سیاسی کرده‌اند. مشکل وجود دارد و البته باید بر این مشکل غلبه کرد.»

ژرار داوه و فابریس لوم، دو روزنامه‌نگاری که این کتاب را نوشته‌اند 61 بار با اولاند برای نگارش این کتاب دیدار کردند.سیاستمداران حزب مخالف می‌گویند اولاند که نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهورفرانسه در شش دهه اخیر است باید به  امور دولت بپردازد نه این که وقتش را به مصاحبه با روزنامه‌نگاران بگذراند.
انتهای پیام/
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۲۳:۰۷
علیرضا آیت اللهی
کد خبر: ۱۳۳۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳
ادامه تنش میان مسکو و پاریس
رئیس جمهور روسیه در ادامه انتقاد از سیاستهای فرانسه افزود : در قطعنامه ای که فرانسه درباره سوریه در شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد، فقط دولت سوریه مقصر دانسته شده بود.
 به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری رویترز  ولادیمیر پوتین ،رئیس جمهور روسیه گفت موضع ایران و عربستان درباره توقف روند افزایش تولیدنفت نزدیک تر شده است. وی گفت: هیچ مانعی بر سر راه توافق جهانی درباره فریز (توقف روند افزایش) تولید نفت نمی بیند. رئیس جمهور روسیه فرانسه را به تلاش برای بدتر کردن اوضاع در سوریه متهم کرد. پوتین با اشاره به اینکه روسیه برای روابط خود با فرانسه اهمیت قائل است گفت: در قطعنامه ای که فرانسه درباره سوریه در شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرده بود فقط دولت سوریه مقصر دانسته شده بود. وی گفت پس از حمایت ما از طرح پیشنهادی دی میستورا، انتظار داشتیم فرانسه و کشورهای دیگر واکنش مثبتی نشان دهند.
پوتین: فرانسه برای بدترکردن اوضاع در سوریه تلاش می کند
  رئیس جمهور روسیه درخصوص روابط با آمریکا گفت: روابط با آمریکا نگران کننده و گفتگو با دولت کنونی آمریکا دشوار است. پوتین گفت: در موضوع هک سایت ها در آمریکا،‌چیزی وجود ندارد که به نفع روسیه باشد. وی همچنین افزود مهم نیست که چه کسی کار هک کردن را انجام داد، مهم این است چه مسائلی افشا شده است. پوتین گفت: همه شرکت کنندگان در انتخابات آمریکا، از لفاظی درباره روسیه، سوء استفاده می کنند و در گذشته نیز وضع بدین منوال بوده است. وی گفت نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هر چه باشد، روسیه با آنها همکاری خواهد کرد. 
رئیس جمهور روسیه در خصوص اکراین گفت: هنوز هم هیچ تماس مستقیمی میان دولت اوکراین و روس گرایان شرق اوکراین وجود ندارد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۲۳:۰۰
علیرضا آیت اللهی
 تاریخ خبر: 21/07/1395 | ساعت: 11:31|

لغو سفر پوتین به فرانسه ؛ سرخط روزنامه های اسپانیا 21مهر

مادرید- ایرنا- لغو سفر پوتین به فرانسه، اعلان جنگ ترامپ علیه جمهوری خواهان و حمله تروریستی در کابل در مراسم عاشورا ، از مهم ترین عناوین خبری روزنامه های روز چهارشنبه اسپانیا است .

**ال پاییس
- ریاضت ها ارتش اسپانیا را بدون توانایی راهبردی گذاشته است 
- رای انجیلی ها در پیروزی گزینه “نه” در همه پرسی کلمبیا کلیدی بود 
- ترامپ علیه حزب جمهوری خواه اعلان جنگ کرد 
- اقتصاد بریتانیا تا 72 میلیارد یورو با یک برگزیت تندرو ضرر خواهد کرد 
- پوتین به دلیل تنش ها با اولاند بر سر سوریه سفر خود به پاریس را لغو کرد 

** ال موندو 
- وکلا از دفاع از صلاح عبدالسلام مظنون کلیدی حملات پاریس خودداری می کنند 
- پوند انگلیس به یکی از سه بدترین ارز در تمام جهان تبدیل شده است 
- ترامپ با انتقاد از پل رایان به بحران جمهوری خواهان تعمیق بخشید 
- شبح برگزیت به ایتالیا رسید 
- پوتین به دلیل اختلافات بر سر سوریه سفر خود به فرانسه را لغو کرد 

**آ ب ث
- اپوزیسیون ونزوئلا امروز در مقابل مراکز انتخاباتی تظاهرات خواهد کرد 
- رئیس جمهوری کلمبیا برای مذاکره صلح کامل زندانیان شورشی ارتش آزادیبخش ملی را آزاد خواهد کرد 
- اردوغان به رغم تقاضای بغداد برای خارج کردن نیروهایش از عراق خودداری می کند 
- دست کم 14 کشته در حمله به عزاداران عاشورا در کابل 
- پوتین دیدار خود با اولاند در پاریس را لغو کرد 

**لا وانگواردیا 
- جمهوری خواهان ، کاخ سفید را از دست رفته قلمداد می کند 
- انگلیس از خطر تحقیر بین المللی به روسیه هشدار داد 
- بیش از 30 رهبر کرد منطقه ای در جنوب شرقی ترکیه دستگیر شدند 
- پوتین سفر خود به فرانسه را به دلیل تنش با اولاند بر سر سوریه به زمان دیگری موکول کرد 
اروپام *5*491**1392
انتشار دهنده : ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /* 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۱۰:۵۱
علیرضا آیت اللهی
 تاریخ خبر: 21/07/1395 | ساعت: 9:58|

لغو سفر پوتین به فرانسه، سرخط روزنامه های روسیه.21 مهر ماه

مسکو - ایرنا - لغو سفر پوتین به پاریس و انتقاد سارکوزی رئیس جمهوری سابق فرانسه از اولاند در این زمینه، پاسخ مسکو به ادعای لندن مبنی بر دخالت در بمباران کاروان سازمان ملل در حلب و افزایش ارزش روبل، مهمترین عناوین روزنامه های روسیه در روز چهارشنبه 21 مهر ماه است.

***ماسکوفسکی کامسامولتس 
- سارکوزی از مانع تراشی اولاند برای سفر پوتین به پاریس انتقاد کرد 
- روسیه به وزیر خارجه انگلیس پاسخ محکم داد 

*** راسیسکایا 
- مسکو به ادعای انگلیس مبنی بر دخالت نیروهای روسی در حمله به کاروان کمک های انسانی در سوریه پاسخ داد 
- ارزش برابری روبل روسیه همچنان افزایش می یابد
- شرایط روسیه باعث جذب اتباع اوکراینی شده است

*** نوویه ایزوستیا 
- دیمیتری پسکوف دستیار امور بین المللی رئیس جمهوری روسیه می شود 

*** ایزوستیا 
- روسیه می خواهد دوباره به هند جنگنده میگ بفروشد 
- بانک مرکزی روسیه از بروز مشکلات مالی شدید در این کشور بر اثر وام ها نگران است
- کلینتون از ترامپ هشت درصد پیشی گرفته است

*** کامرسانت 
- وزارت دفاع روسیه اتهام لندن مبنی بر دخالت روسیه در بمباران کاروان سازمان ملل را رد کرد
- سفر پوتین به فرانسه لغو شد 
- ترکیه به جرگه دوستان روسیه بازگشت 
اروپام 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۵ ، ۰۹:۰۲
علیرضا آیت اللهی