فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۰۷ ب.ظ

اولاند: فرانسه با اسلام مشکل دارد

چهارشنبه 21 مهر 1395 ساعت 23:51

 رئیس جمهور فرانسه در دیدار با نویسندگان یک کتاب گفت: این درست است که ما با اسلام مشکل داریم. کسی در این شک ندارد.

به گزارش خبرچهبه نقل از  گروه بین الملل باشگاه خبرنگارانجوان به نقل از خبرگزاری رویترز ، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با نویسندگان یک کتاب که اخیرا منتشر شده است گفت «فرانسه با اسلام مشکل دارد.»
این اظهارات اولاند ممکن است حزب وی را پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده میلادی دچار دودستگی کند.
وی این اظهارات را در دیدار با نویسندگان کتاب «یک رئیس‌جمهور نباید بگوید...»، یک ماه بعد از کشتار 130 نفر در پاریس بدست افراد مسلح مطرح ساخت.
این کتاب روز چهارشنبه منتشر شد.
اولاند گفت: «این درست است که ما با اسلام مشکل داریم. کسی در این شک ندارد.»
وی افزود: «مساله این نیست که اسلام دین خطرناکی است بلکه مشکل آنجاست که این دین می‌خواهد خود را به عنوان یک دین در فرانسه به اثبات رساند.»
استفان فول، سخنگوی دولت فرانسه در پاسخ به سوالی درباره این اظهارات مدعی شد: «با اسلام مشکل داریم چون برخی اسلام را سیاسی کرده‌اند. مشکل وجود دارد و البته باید بر این مشکل غلبه کرد.»

ژرار داوه و فابریس لوم، دو روزنامه‌نگاری که این کتاب را نوشته‌اند 61 بار با اولاند برای نگارش این کتاب دیدار کردند.سیاستمداران حزب مخالف می‌گویند اولاند که نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهورفرانسه در شش دهه اخیر است باید به  امور دولت بپردازد نه این که وقتش را به مصاحبه با روزنامه‌نگاران بگذراند.
انتهای پیام/
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۸
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی