فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۵ ثبت شده است

به گزارش خبرنگار مهر، پس از امضای قرارداد دائمی فروش روزانه ۱۶۰ هزار بشکه نفت خام بین شرکت ملی نفت ایران و توتال، 


قراردادی بین پژوهشگاه صنعت نفت و این شرکت نفتی فرانسوی امضا شد.


وزارت نفت امروز اعلام کرد: پس از چند دور مذاکره مدیران شرکت توتال فرانسه با مدیران ارشد پژوهشگاه صنعت نفت، دو طرف برای همکاری در حوزه های پژوهشی و خدمات فناورانه توافق کردند.

بر این اساس در طول چند روز گذشته تاکنون دور جدید مذاکراتی با حضور مسئولان پژوهشگاه صنعت نفت و مدیرانی از حوزه های اکتشاف و تولید، برنامه‌ریزی و توسعه در بخش آسیای مرکزی و مشاور فناوری‌های نفتی در بخش خاورمیانه و شمال آفریقای شرکت توتال فرانسه در تهران انجام شد.

در نهایت با انجام مذاکرات نهایی قراردادی بین دو مجموعه به منظور اجرای مشترک طرح‌های نفت و گاز در ایران امضا شده است.

این قرارداد جدید در حالی بین پژوهشگاه صنعت نفت ایران و توتال فرانسه امضا شده که براساس اعلام بیژن زنگنه وزیر نفت، شرکت نفت ایران و توتال فرانسه پس از امضای قرارداد فروش نفت تا چند روز آینده یک قرارداد محرمانه به منظور توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی امضا می‌کنند.

زنگنه وزیر نفت با تایید آغاز مذاکرات نفتی شرکت ملی نفت ایران با توتال فرانسه بر سر توسعه میدان مشترک نفتی آزادگان جنوبی، گفت: به زودی قرارداد محرمانگی توسعه این میدان با توتال امضا خواهد شد.

در همین حال سیدمحمود مرعشی مجری توسعه میدان آزادگان در شرکت مهندسی و توسعه نفتی اخیرا در گفتگو با مهر با بیان اینکه براساس برآوردهای اولیه، پیش بینی می‌شود حجم سرمایه گذاری توسعه فاز دوم میدان آزادگان جنوبی کمتر از ۵ میلیارد دلار باشد، گفته است: از این رو در کنار توتال با چند شرکت دیگر همچون «اینترپوز و وینچی»، «هیوندایی» کره جنوبی و «ماروبنی» ژاپن هم مذاکراتی انجام گرفته است.

(خبرگزاری مهر18/12/94)


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۱۱
علیرضا آیت اللهی
چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۴۷ ب.ظ

آغاز همکاری‌های علمی ایران و فرانسه

آغاز همکاری‌های علمی ایران و فرانسه

  • یکشنبه 16 اسفند 1394
  •  
  • 160

کاردار سفارت فرانسه در ایران مقدمات همکاری‌های علمی و فناوری کشور خود را با سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران فراهم آورد.

کاردار سفارت فرانسه در ایران مقدمات همکاری‌های علمی و فناوری کشور خود را با سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران فراهم آورد.


به گزارش روابط عمومی، پروفسور عباس چرخ‌چی، ایرانی مقیم فرانسه، طی هفته گذشته از دستاوردهای علمی و فناوری‌ پژوهشکده‌های مواد و فناوری‌های شیمیایی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران بازدید کرد.

 وی که اجرای بیش از 40 پروژه صنعتی را در سابقه کاری خود دارد در زمینه کامپوزیت‌ها و مواد، پلیمرها و خواص مکانیکی و فرایندهای متفاوت مواد فعالیت می‌کند.


سفیر فرانسه در ایران با توجه به علاقمندی خاصی که به برقراری تعاملات تحقیقاتی در زمینه علوم و فناوری کشور خود با سازمان‌های تحقیقاتی مشابه در ایران دارد در نشستی که به همین منظور در محل سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران انجام شد، این سازمان را مشابه یکی از سازمان‌های تحقیقاتی همتا در کشور فرانسه عنوان کرد.

 وی از آژانس فرانسوی غذا، محیط‌زیست، بهداشت و ایمنی (ANSES) نام برد و سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران را یکی از سازمان‌های مشابه این سازمان از جهت نوع فعالیت و ساختار تشکیلاتی دانست.

 لوت در ادامه یادآور شد که کشور فرانسه رویکرد خوبی به ایران دارد و تمایل بیشتری دارد که از طریق سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران تعاملات علمی و تحقیقاتی برقرار کند.

 شایان ذکر است پروفسور چرخ‌چی، بیش از 80 عنوان مقاله در مجلات بین‌المللی معتبر، 6 پتنت و 70 سخنرانی در مجامع علمی ملی و بین‌المللی را در سوابق تحقیقاتی خود دارد.#

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۴۷
علیرضا آیت اللهی
چهارشنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۵، ۰۵:۵۱ ب.ظ

روایت تصویری از حضور ایران در نمایشگاه کتاب پاریس

۹۵/۰۱/۰۲ :: ۰۹:۵۷


 روایت تصویری از حضور ایران در نمایشگاه کتاب پاریس


خبرگزاری فارس: روایت تصویری از حضور ایران در نمایشگاه کتاب پاریس

حضور جمهوری اسلامی ایران در سی و ششمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس در قاب تصاویر روایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، سی و ششمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس از 17 تا 20 مارس 2016در حالی آغاز به کار کرد که غرفه ایران میزبان نویسندگان، مترجمان و اهالی فرهنگ ایران و دیگر کشورهاست.

در این دوره از نمایشگاه کشور کره جنوبی مهمان ویژه، برازاویلیا شهر مهمان ویژه و قسطنطنیه مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب پاریس 2016 است. پیش از این رایزنی‌ها در خصوص حضور شهر تهران به عنوان مهمان افتخاری انجام شده بود که در حال حاضر ادامه‌ی این مذاکرات جهت حضور ایران به عنوان مهمان افتخاری در دوره‌های آتی در حال انجام است.

تصاویر حضور ایران در این نمایشگاه از مراسم روز ایران در غرفه ملی ایران درنمایشگاه کتاب پاریس و استقبال گسترده از این برنامه تا دیدار قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران و مدیر عامل موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با مدیرنمایشگاه کتاب پاریس و تاکید بر گسترش ارتباطات فرهنگی بین دو کشور در ذیل منتشر می شود.

( لطفا" نگاه کنید به اصل منبع )
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ فروردين ۹۵ ، ۱۷:۵۱
علیرضا آیت اللهی
سه شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۴:۲۷ ب.ظ

هجوم گردشگران در فصل پساتحریم

سه شنبه 3 فروردین 1395 - 16:13:06 | 

هجوم گردشگران در فصل پساتحریم

بفرمائید ایران!

پرونده هسته‌ای ایران بسته شد تا با امضای برجام از سوی ایران ۱۲سال مناقشه اتمی پنج قدرت بزرگ جهان بر سر فعالیت‌های هسته‌ای ایران پایان بگیرد. با امضای برجام سران جهان برای ثبت تصویر با مقامات ایرانی صف بستند.

 انتشار آخرین خبرها از اعلام نتایج مذاکرات هسته‌ای ایران و سران پنج کشور بزرگ جهان و بازتاب آنها در رسانه‌های جهانی، افکار عمومی جهان که 12سال ایران را با تصویرهای منفی رسانه‌های غربی شناخته بودند تغییر داد.

علاقه سفر به ایران چنان افزایش یافت که در نخستین هشدار، تورگردان‌‌ها از طریق رسانه‌ها به دولت اعلام کردند که هتل‌های کشور توان پاسخگویی به گردشگران خارجی را ندارند. آنها گفتند به‌دلیل محدودیت زیرساخت‌های گردشگری ایران، شرکت‌های خدمات مسافرتی ناچار به کنسل کردن تورهای سفر به ایران در خارج از کشور شده‌اند. 

برجام گردشگری ایران اما زمانی آغاز شد که رئیس سازمان میراث فرهنگی از شروع ساخت 30هتل 4و 5 ستاره در ایران خبر داد و گفت ایران به‌منظور جذب 20میلیون گردشگر براساس سند چشم‌انداز 20ساله نیازمند ساخت 100هتل در سال است تا بتواند پاسخگوی نیاز اقامتی گردشگران ورودی شود. برجام، توسعه زیرساخت‌های گردشگری ایران اما را میسر کرد، در نخستین فعالیت‌های پس از برجام، هیأت فرانسوی آکور، بهره بردار هتل‌ها در 40کشور جهان به تهران آمد و با امضای قرارداد بهره‌برداری از دو هتل فرودگاهی ایران در همسایگی فرودگاه امام‌خمینی برند اروپایی هتلداری را به ایران آورد.

مدیر بخش خاورمیانه گروه هتل‌‌های جهانی آکور فرانسه که برای دومین‌بار به ایران سفر کرده است به همشهری گفت ایران کشوری مهم در سرمایه‌گذاری‌های گردشگری است.

او گفت: آینده صنعت گردشگری ایران بسیار روشن است. ایران کشور امن خاورمیانه است و بی‌تردید حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت گردشگری ایران به نفع اقتصاد این کشور است. کریستین بوزان رئیس هیأت مدیره گروه بین‌المللی آکور در مراسم امضای تفاهمنامه واگذاری بهره‌برداری از هتل‌های فرودگاهی ایران گفت: هتل‌های آکور رزرو هتل‌های 4 و 5ستاره فرودگاهی ایران را نیز انجام می‌دهد تا نخستین حضور جدی صنعت هتلداری ایران در سیستم رزرو جهانی امکان‌پذیر شود.

او از حضور گروه هتلدار فرانسه در ایران ابراز خشنودی کرد و به مردم و مقامات دولتی ایران قول داد آنها را در رونق صنعت گردشگری کشور ناامید نمی‌کند.

به گفته بوزان، گروه بین‌المللی هتل‌های آکور فرانسه گام‌های مهمی برای شناساندن ایران به جامعه جهانی برخواهد داشت.

آینده روشن صنعت نحیف گردشگری

فرانسوی‌ها از نخستین هیأت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری بودند که در روزهای پایانی آخرین مذاکرات هسته‌ای به ایران آمدند و سرمایه‌گذاران خود را برای ارزیابی بازار ایران پای میز گفت‌وگو با دولت و بخش خصوصی نشاندند. بعد از سفر هیأت فرانسوی به تهران، ایتالیا یک هیأت بزرگ سرمایه‌گذاری به ایران اعزام کرد تا علاوه بر سرمایه‌گذاری در کشور، بر سر واگذاری، مرمت و احیای بناهای تاریخی ایران نیز مذاکره کند. آنها حتی توسعه روابط گردشگری با ایران را در اولویت‌‌های سفر خود قرار دادند و قهرمان ماراتن کویرهای جهان از برگزاری مسابقات بین‌المللی کویرنوردی در ایران خبر داد که شرکت‌کنندگان آن به‌زودی از سراسر جهان به ایران می‌رسند. بدین‌ترتیب توریسم ورزشی ایران نیز در جهان جای خود را پیدا کرد. فرانسه و ایتالیا شانس زیادی در دوران پساتحریم برای فعالیت مشترک گردشگری با ایران یافته‌اند. فرانسه رتبه نخست جهان را در جذب گردشگر به‌خود اختصاص داده و ایتالیا توانسته با تمرکز بر میراث تاریخی و هنر، ده‌ها میلیون گردشگر جهانی را به خود فرا بخواند.

محمدرضا پوینده مدیرعامل صندوق احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور می‌گوید: سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی ایران اعلام آمادگی کرده‌اند اما براساس مذاکرات، ایتالیایی‌ها شانس بیشتری برای سرمایه‌گذاری در بخش احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی ایران دارند.

فرصت تاریخی در پساتحریم

مقامات ایران توافق هسته‌ای با غرب را فرصت تاریخی پیشرفت و توسعه کشور و همچنین جذب سرمایه خارجی به ایران می‌دانند و معتقدند بلافاصله پس از برداشته شدن تحریم‌ها سرمایه‌گذاران اروپایی در کشور حاضر می‌شوند تا در بازار وسیع ایران سرمایه‌گذاری کنند.

در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران نیز که در هفته‌های گذشته برپا شد و سعی دارد خود را رقیب نمایشگاه‌های معتبر جهانی همچون فیتور اسپانیا یا نمایشگاه گردشگری ایتالیا و آلمان بداند، مذاکرات گردشگری ایران با فعالان صنعت گردشگری کشورهای روسیه، سوئیس و ایتالیا انجام شد.

تمرکز بخش دولتی در صنعت گردشگری اکنون بر فراهم کردن زیرساخت‌های بخش گردشگری در پسابرجام است و آن‌طور که مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور گفته است بخش خصوصی باید از تصمیمات دولت در این بخش حمایت کند.

تهران در حالی تبدیل به کانون مذاکرات اقتصادی و توسعه روابط فرهنگی و گردشگری در دوره پسابرجام شده است که حسن روحانی در سفر اخیر خود به ایتالیا و فرانسه دستور خرید بیش از یکصد فروند هواپیمای مسافربری جدید ایرباس را طی 10سال امضا کرد و بدین‌ترتیب نوسازی ناوگان هوایی ایران انجام شد.

بازارهای هدف گردشگری ایران نیز در دوسال گذشته تغییر کرده است. آن‌طور که مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور گفته است، بازارهای هدف گردشگری ایران به سه‌گروه تقسیم شده‌اند: اول، اروپا، آمریکای شمالی و آسیای دور، دوم، بازار کشورهای همسایه و مسلمان با هدف جذب گردشگر مذهبی و سوم بازارهای نوظهور گردشگری همچون روسیه، چین، هند و آسیای جنوب شرقی.

جهت‌گیری بازارهای هدف

معاون گردشگری کشور می‌گوید بازارهای جدید باید هدف گردشگری ما شوند نه اینکه ایران تبدیل به بازار گردشگری آنها شود. اکنون 40کشور در فهرست بازارهای هدف گردشگری ایران قرار گرفته‌اند که دورنمای فعالیت در آنها برای 10سال آینده نیز ترسیم شده است. معاون گردشگری می‌گوید: از 2‌سال پیش افق گردشگری ایران بدون توافق و با توافق هسته‌ای را ترسیم کردیم. اما از این پس و در دوره پساتحریم، ارتباط و در هم تنیدگی با جهان خارج بیشتر می‌شود.

رحمانی موحد می‌گوید: گردشگر حرفه‌ای پول نقد همراه خود نمی‌برد. یک کارت اعتباری جهانی دارد که هم از امنیت بالایی برخوردار است و هم حوزه فعالیت آن بسیار وسیع است. بنابراین به محض اینکه بانک‌های داخلی آماده شوند می‌توان از ظرفیت کارت‌های اعتباری بین‌المللی همچون ویزا کارت و مستر کارت بهره برد تا گردشگر خارجی امکان هزینه بیشتر در ایران را بیابد و ارز بیشتری وارد کشور شود.

بانک‌های ایران اواخر بهمن‌ماه پس از این سخنان اعلام کردند که امکان صدور کارت‌های اعتباری بین‌المللی همچون ویزا کارت یا مستر کارت به‌زودی با مذاکرات انجام شده میسر می‌شود و کارت‌های اعتباری بین‌المللی در آینده نزدیک در بانک‌های ایران توزیع خواهند شد.

سونامی به ایران رسید

آمار ارائه شده از تعداد گردشگران ورودی همزمان با دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران که از دو سال پیش شدت بیشتری گرفت و سرانجام با توافق هسته‌ای پایان یافت، نشان می‌دهد که از مردادماه 92تا پایان آذرماه 95 تعداد 12میلیون و 334هزار و 506 گردشگر خارجی به ایران سفر کرده‌اند. این آمار در حالی ارائه شده است که در دولت قبل، از مردادماه 88 تا پایان آذرماه90 و همزمان با شدت تنش‌های غرب با ایران در پرونده هسته‌ای کشور، تعداد گردشگران ورودی به ایران 7میلیون و 285هزار و 360گردشگر را شامل شد. با تکیه بر همین آمار است که رئیس سازمان میراث فرهنگی می‌گوید نرخ رشد گردشگران ورودی به کشور در مقایسه با دولت قبل که تنش‌ها بر سر پرونده هسته‌ای ایران افزایش یافته بود 96درصد است.

شرایط ایجاد شده در منطقه خاورمیانه، ظهور جریان‌های تروریستی همچون داعش در عراق، سوریه و افغانستان و حمایت عربستان و ترکیه از این گروه به همراه ناامنی در مصر و جنگ‌های کوچک و بزرگ جریان یافته در منطقه، گردشگران خارجی را از سفر به ترکیه و مصر منصرف کرده و آنها در جست‌وجوی مسیر جدید، ایران را سرزمینی امن همراه با مردمانی مهمان نواز و البته یک مقصد گردشگری بسیار ارزان با جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و طبیعی فراوان یافته‌اند. علاقه سفر به ایران چنان در جهان شدت یافته است که برخی تورهای گردشگری- البته به گفته رئیس جامعه تورگردان‌ها- ناچار شده‌اند تورهای سفر به ایران را به‌دلیل نبود امکان اقامت در کشور کنسل کنند.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری کشور درخصوص ضعف‌های صنعت گردشگری ایران می‌گوید: فرصت‌های زیادی در دوره تحریم‌ها در گردشگری کشور از دست دادیم. به‌رغم اینکه درآمد نفتی کشور در همان دوران تحریم بالا بود معلوم نشد این درآمدها چه شد. حداقل اگر بخشی از آن درآمد در زیرساخت‌های گردشگری ایران هزینه شده بود امروز نباید در موضوع اقامتگاه‌ها تا این اندازه مشکل وجود می‌داشت.

معاون گردشگری کشور ادامه می‌دهد: اینکه آن درآمد کجا رفته است حتما جایی پیگیری خواهد شد ولی در بخش گردشگری‌چیزی از آن درآمد بالا مشاهده نکردیم. هر فردی که به مجموعه گردشگری آمد تخریب کرد و چیزی از آن کند و با خود برد. اما اکنون در دوران پساتحریم، صنعت گردشگری باید به‌عنوان چرخ کمکی اقتصاد کشور عمل کند. موانع و محدودیت‌ها در حال برطرف شدن هستند و باید روابط جهانی ایران نیز در گردشگری تقویت شود تا هم گردشگر، هم سرمایه و هم اعتبار جهانی نصیب کشور شود.

آن‌طور که معاون گردشگری کشور اعلام کرده است، هتلدارها به او گفته‌اند ظرفیت هتل‌های کشور تا شهریورماه سال آینده پر است و تقاضاهای زیادی برای سفر به ایران در دفاتر گردشگری ثبت شده. در چنین شرایطی است که معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی از رشد 8درصدی گردشگری کشور در سال 95 خبر می‌دهد.

او می‌گوید: سال95 سال مهمی برای گردشگری ایران است که اگر جهت‌گیری گردشگری و سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش درست مدیریت شود ممکن است رشد گردشگری کشور تا سه سال آینده تضمین شود.

با وضعیت پیش آمده در برجام و برداشته شدن محدودیت‌ها و گشایش‌های مالی ایجاد شده مسیر جذب گردشگر به ایران تسهیل شده و ایران آماده استقبال از سونامی گردشگری می‌شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۲۷
علیرضا آیت اللهی
سه شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۴۵ ق.ظ

۶۰۰ تن از شهروندان فرانسه به داعش پیوسته‌اند

وزیر کشور فرانسه: 600 فرانسوی به داعش پیوسته اند

یکشنبه 1 فروردین 1395 - 23:30

وزیر کشور فرانسه می گوید بیش از 600 فرانسوی تاکنون به گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پیوسته اند و این رقم همچنان در حال افزایش است. 

بر اساس گزارش وزارت کشور فرانسه این آمار تنها در بازه زمانی بدست آمده است که مواضع تروریست های داعش در عراق و سوریه هدف بمباران های شدید قرار گرفته است و سختگیری های دولت فرانسه پس از انفجارهای پاریس در سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

مانوئل والس امروز(یکشنبه) در جمع اعضای حزب سوسیالیست فرانسه ضمن اعلام این مطلب افزود:«ما در داخل کشور درگیر جنگ هستیم. همه روزه ما درحال جستجوی در شبکه های اجتماعی، تعقیب کردن روند عضو گیری و دستگیری افراد هستیم. امروز 2 هزار و 29 شهروند فرانسوی و یا ساکن فرانسه با داعش همکاری می کنند.»

دولت های اروپایی با گذشت 5 سال از جنگ سوریه قوانین سختگیرانه ای برای مبارزه با تروریسم وضع کرده اند با این وجود روند پیوستن اتباع این کشورها به داعش سیر صعودی داشته است. 

حملات تروریستی پاریس که منجر به کشته شدن 17 تن شد (عکس خبرگزاری فرانسه)

نخست وزیر فرانسه گفت در حال حاضر 609 شهروند فرانسوی و یا کسانی که اجازه اقامت در فرانسه دارند در بین تروریست ها هستند که از این تعداد 283 نفر آنها زن بوده  و 18 تن از آنها کمتر از 18 سال سن دارند. تا کنون 170 شهروند فرانسوی عضو داعش در سوریه  وعراق کشته شده و 300 نفر از آنها به فرانسه باز گشته اند.

این آمار امروز در حالی منتشر شد که پس از انفجارهای پاریس وزارت کشور فرانسه اعلام کرد هزار و 400 شهروند فرانسوی با شبکه تروریستی داعش همکاری می کنند که 410 نفر از آنها در عراق و سوریه حضور دارند.


+

۶۰۰ تن از شهروندان فرانسه به داعش پیوسته‌اند

 مانوئل والس

دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰

نخست وزیر فرانسه با ارائه آماری تکان دهنده، از عضویت ۶۰۰ تن از شهروندان کشورش در گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا تودی، نخست وزیر فرانسه از عضویت بیش از ۶۰۰ تن از شهروندان کشورش در گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گفته «مانوئل والس»، به جز این تعداد، حدود ۸۰۰ تن دیگر از شهروندان فرانسه نیز در صدد خروج از این کشور و عضویت در داعش هستند.

وی گفت: در حال حاضر تعداد اعضای فرانسوی داعش به ۶۰۹ تن می رسد که ۲۸۳ تن از این تعداد زن و ۱۸ تن از آنان نیز کودک هستند.

نخست وزیر فرانسه افزود: ۱۷۰ تن از اعضای این گروه کشته شده و حدود ۳۰۰ نفر دیگر از آنان نیز به فرانسه باز گشته اند.

«والس» همچنین از تحت نظر گرفته شدن ۱۰۰۰ شهروند دیگر توسط دولت فرانسه خبر داد و گفت: ما در خاک خود دچار درگیری هستیم.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ فروردين ۹۵ ، ۰۰:۴۵
علیرضا آیت اللهی
دوشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۹:۵۲ ب.ظ

غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پاریس


امروز در فرانسه کلید خورد؛

گشایش نمایشگاه کتاب پاریس

 برنامه‌های غرفه ایران اعلام شد

 غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پاریس

 پنجشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

سی و ششمین نمایشگاه کتاب پاریس امروز ۱۷ مارس در حالی آغاز به کار کرد که ایران در این دوره حضور بابرنامه‌ای دارد و غرفه کشورمان میزبان اهالی فرهنگ از نقاط مختلف جهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، سی و ششمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس از ۱۷ تا ۲۰ مارس ۲۰۱۶ در پایتخت فرانسه برگزار می‌شود. این در حالی است که غرفه ایران میزبان نویسندگان، مترجمان و اهالی فرهنگ ایران و دیگر کشورها خواهد بود.

در این دوره از نمایشگاه کشور کره جنوبی مهمان ویژه، برازاویلیا شهر مهمان ویژه و قسطنطنیه مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب پاریس ۲۰۱۶ است. پیش از این رایزنی‌ها در خصوص حضور شهر تهران به عنوان مهمان افتخاری انجام شده بود که در حال حاضر ادامه این مذاکرات جهت حضور ایران به عنوان مهمان افتخاری در دوره‌های آتی در حال انجام است.

در دوره جاریِ نمایشگاه کتاب پاریس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان حضور دارد. در این دوره با مشارکت موسسه یادشده و همچنین، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، موسسه شهر کتاب، انتشارات الهدی و با حضور محققان، نویسندگانی و شاعرانی نظیر احمد سمیعی، جلال‌الدین کزازی، مجید قیصری، علی‌اصغر محمدخانی، حسین معصومی همدانی، افشین یداللهی، گروس عبدالملکیان و ... برنامه‌های متنوعی در محل غرفه ایران برگزار می‌شود.

همزمان برنامه‌های نوروز ایرانی به همت رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه و با مشارکت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برگزار خواهد شد. نمایش کتاب، برنامه‌ها و نشست‌های مختلف، دیدار با نویسندگان و محققان ایرانی و نمایشگاه عکس ایران در محل غرفه ایران از جمله برنامه‌های این دوره است.

جدول برنامه های غرفه ایران به شرح ذیل است:

( نگاه کنید به مهر نیوز )


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ فروردين ۹۵ ، ۲۱:۵۲
علیرضا آیت اللهی
 تاریخ خبر: 02/01/1395 | ساعت: 10:42|

نارضایتی 87 درصد فرانسویان از سیاست های اقتصادی دولت

تهران - ایرنا - نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که از هر 10 فرانسوی نزدیک به 9 نفر از سیاست های اقتصادی دولت شان ناراضی هستند.

نظرسنجی موسسه «اودوکسا» (Odoxa) به سفارش روزنامه اقتصادی «لزاِکو» نشان می دهد که 87 درصد فرانسویان سیاست های اقتصادی دولت فرانسه را «تقریبا بد» و «بسیار بد» ارزیابی می کنند.
این نظرسنجی در روزهای 17 و 18 مارس (27 و 28 اسفند) و درجامعه آماری یک هزار و 16 فرانسوی بالای 18 سال صورت گرفته است.
«گائل اسلیمان» رئیس موسسه نظرسنجی اودوکسا در یادداشتی عنوان کرد: نتایج این نظرسنجی در فاصله یک سال باقی مانده تا انتخابات ریاست جمهوری و احتمال نامزدی «فرانسوآ اولاند» برای یک دوره دیگر، نگران کننده است.
درماه مارس (اسفند/ فروردین) 2011 میلادی و در زمان ریاست جمهوری «نیکلا سارکوزی» در فرانسه، 75 درصد فرانسویان از سیاست اقتصادی دولت ناراضی بودند. سارکوزی در انتخابات ریاست جمهوری سال بعد از آن (2012 میلادی) نتوانست بر اولاند رقیب سوسیالیستش به پیروزی دست یابد.
اسلیمان همچنین اعلام کرد: نتایج این نظرسنجی به نتایج نظرسنجی سال 2014 میلادی بسیار نزدیک است. در آن زمان نیز 86 درصد مردم فرانسه از سیاست اقتصادی دولت اولاند اعلام نارضایتی کرده بودند.
نتایج نظرسنجی اودوکسا همچنین حکایت از آن دارد که بیشتر مردم فرانسه(61 درصد)«امانوئل ماکرون» وزیر اقتصاد را بر «مانوئل والس» نخست وزیر ترجیح می دهند. در نوامبر (آبان/ آذر) سال 2015 میلادی، این آمار 48 درصد اعلام شده بود.
به گزارش ایرنا، «وارونه کردن منحنی بیکاری» از مهمترین وعده اقتصادی اولاند در انتخابات ریاست جمهوری 2012 بود که هنوز محقق نشده است. رسانه های فرانسه این امر را بزرگترین مانع اولاند برای اعلام نامزدی در انتخابات آتی ریاست جمهوری می دانند.
سال گذشته روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، اولاند را ناکام ترین جمهوری فرانسه در جبهه مبارزه با بیکاری خواند و نوشت: تعداد بیکاران فرانسه در دو سال نخست ریاست جمهوری اولاند 564 هزار و 400 نفر افزایش یافت و این در حالی است که در دو سال نخست دوران ریاست جمهوری «نیکلا سارکوزی» این میزان 405 هزار و 700 نفر و در زمان مشابه دوران «ژاک شیراک» 179 هزار و 100 نفر اعلام شده بود.
این در حالی است که نظرسنجی ماه های گذشته نیز همواره از ادامه روند نزولی میزان محبوبیت رئیس جمهوری فرانسه حکایت داشته است.
اروپام ** 9053**1590

انتهای پیام /*
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ فروردين ۹۵ ، ۱۶:۲۱
علیرضا آیت اللهی
يكشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۵۶ ب.ظ

فرانسه و ایران 16 - 30 اسفند 1394

فرانسه و ایران 16 - 30 اسفند 1394


تاکید شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا بر توسعه هرچه بیشتر روابط با ایران

آتن- ایرنا- وزیر امورخارجه یونان پس از اجلاس وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا، گفت: در این اجلاس تاکید شد که باید برای نزدیک شدن و توسعه هر چه بیشتر روابط خود در تمام زمینه ها با ایران تلاش کنیم.

  فرانسه1394/12/25 - 3:29


29 اسفند 1394 ایرنا - بررسی متن توافق شورای اروپا با ترکیه در مورد مهاجران

فرانسه: احتمال اعمال تحریم‌های ضد ایرانی در پی آزمایش موشکی


یکشنبه 23 اسفند 1394 - 19:21

حزب جبهه ملی فرانسه: اولاند نشان افتخار ولیعهد سعودی را پس بگیرد 1394/12/23 - 4:35

 - فارسی - قراداد ایران و فرانسه برای توسعه میدان نفتی ...


17 اسفند ا394 :

ایران و فرانسه یک قرارداد محرمانه به منظور توسعه میدان نفتی آزادگان جنوبی امضا می‌کنند -


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۵ ، ۲۲:۵۶
علیرضا آیت اللهی
يكشنبه, ۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۶:۵۴ ق.ظ

سال نو مبارک

بازتاب پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب در خبرگزاری فرانسه

دولت بهار: خبرگزاری فرانسه صبح یکشنبه از تهران گزارش داد: رهبر عالی ایران در پیامش به مناسبت سال نوی ایرانیان، موضوع "نفوذ" بیگانگان را مطرح کرد و "اقتصاد" را اولویت نخست کشور دانست.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ فروردين ۹۵ ، ۰۶:۵۴
علیرضا آیت اللهی