فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

۱۳۲ مطلب در آبان ۱۳۹۵ ثبت شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
هواپیمای ریاست جمهوری فرانسه به سامانه محافظتی در برابر اصابت موشک مجهز شد.  
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع فنی اعلام کرد هواپیمای ایرباس مخصوص ریاست جمهوری فرانسه به تازگی به یک سامانه محافظتی در برابر اصابت موشک مجهز شده است.

این منبع فنی که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد این «سامانه تشخیص خودکار» در عملیات اخیر تعمیر و نگهداری هواپیمای ریاست جمهوری مدل A330-200 نصب شده است که شش هفته به طول انجامید.

وی افزود: این سامانه به کمک نشانه های حرارتی که از موشک برجا می ماند‌، آن را شناسایی و توسط اشعه لیزر آن را از مسیر هدفش منحرف می کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۱۲:۰۷
علیرضا آیت اللهی
سه شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۰۸ ق.ظ

موافقت سایپا با واگذاری بن‌رو به رنو

موافقت سایپا با واگذاری بن‌رو به رنو

در شرایطی که گفته می‌شد مسوولان سایپا مخالف واگذاری «بن‌رو» به رنوی فرانسه هستند، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران می‌گوید توافق نهایی بر سر واگذاری این سایت به رنویی‌ها انجام شده است.
تصویر موافقت سایپا با واگذاری بن‌رو به رنو

به گزارش جام جم آنلاین از دنیای اقتصاد ، طبق توافقنامه‌ای که سازمان گسترش و رنو در مهرماه امسال با یکدیگر امضا کردند، قرار شده سایت بن‌رو به این خودروساز فرانسوی واگذار شود تا محصولات جدید این شرکت در آن به تولید برسد. طبق اعلام سازمان گسترش، سایت تولیدی «بن‌رو» به‌ازای طلبی که این سازمان از سایپا دارد، به رنو واگذار شده و به اصطلاح دو طرف با یکدیگر تهاتر کرده‌اند.

بن‌رو سایت تولیدی واقع در شهرستان ساوه است که سایپا چند سال پیش آن را از بخش خصوصی خرید و هم اکنون وانت پراید و خودرو چینی آریو را در این سایت به تولید می‌رساند.

هرچند سایپایی‌ها پس از توافقنامه رنو و سازمان گسترش هیچ‌گاه رسما با واگذاری بن‌رو مخالت نکرده‌اند، اما به گفته منابع آگاه این شرکت، در محافل خصوصی، نارضایتی خود را نسبت به این ماجرا بروز داده‌اند. این در حالی است که منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش از توافق این سازمان با سایپا بر سر واگذاری بن‌رو خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه بن‌رو بابت بدهی سایپا به سازمان گسترش، در اختیار رنو قرار می‌گیرد، تاکید می‌کند: حدودا دو ماه پیش در مورد چگونگی پرداخت بدهی سایپا به سازمان گسترش، با مسوولان این شرکت توافق کردیم و اوایل هفته گذشته نیز بر سر واگذاری سایت بن‌رو، توافق نهایی انجام شد. گفته‌های معظمی در شرایطی است که مسوولان سایپا هنوز هیچ واکنش رسمی به ماجرای بن‌رو نشان نداده و ظاهرا ترجیح می‌دهند چراغ خاموش، این موضوع را پیگیری کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۵ ، ۱۰:۰۸
علیرضا آیت اللهی
دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۸:۰۴ ب.ظ

تبریک اولاند به میشل عون

تبریک اولاند به میشل عون

 شناسه خبر: 1227690 سرویس: بین الملل
اولاند

رئیس‌جمهور فرانسه با میشل عون تماس تلفنی برقرار کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المنار، فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور فرانس در تماس تلفنی با میشل عون انتخاب وی را به عنوان رئیس جمهور لبنان تبریک گفت.

میشل عون امروز دوشنبه دهم آبان ماه در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهور موفق شد 83 رأی یعنی اکثریت آرا را به خود اختصاص دهد.

از سه‌شنبه پنجم خرداد 93 (25 می 2014) یعنی به مدت بیش از دو سال کاخ ریاست جمهوری لبنان منتظر ورود جانشین میشل سلیمان رئیس جمهور سابق بود و پارلمان لبنان با وجود پایان یافتن دوره ریاست جمهوری سلیمان به‌سبب اختلافات سیاسی ناشی از وجود فضای دوقطبی و کارشکنی‌های عربستان، نتوانسته‌ بود جانشین وی را انتخاب کند.

پارلمان لبنان نهایتاً بعد از 45 جلسه ناموفق، میشل عون را به‌عنوان سیزدهمین رئیس جمهور لبنان انتخاب کرد.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۵ ، ۲۰:۰۴
علیرضا آیت اللهی
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۴
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ اماکن باستانی عراق که قبلا هدف عملیات تخریب و غارت گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش قرار گرفته بود با آغاز عملیات بیرون راندن این گروه تروریستی از آخرین پایگاه خود در شمال عراق، بار دیگر در معرض خطر قرار گرفته است. 
گروه داعش بعد از ورود به شهر موصل در سال 2014 موزه این شهر را تخریب و به چند منطقه باستانی از جمله شهرهای الحضر و نمرود حمله کرد و با انتشار تصاویر ویدئویی در اینترنت به تخریب آثار در این مناطق افتخار کرد. اکنون نیروهای عراقی شهر موصل را که آخرین پایگاه عناصر داعش و دیگر تروریست ها در عراق است محاصره کرده اند ولی مقامات عراقی می گویند گروه داعش افراد مسلح خود را در داخل یا نزدیک اماکن باستانی مستقر کرده است بنابراین ممکن است این اماکن در نبردهای آینده آسیب بیشتری متحمل شوند. 
احمد الأسدی سخنگوی نیروی بسیج مردمی گفت: داعش در اماکن باستانی حضور دارد و از این اماکن به عنوان محل استقرار عناصر خود استفاده می کند.
الاسدی افزود: نیروی بسیج مردمی با احتیاط به سمت مناطق باستانی پیشروی خواهد کرد تا این ثروت عظیم که میراث انسانی محسوب می شود حفظ شود. 
زمانی که عملیات بازپس گیری موصل روز هفدهم اکتبر آغاز شد، رئیس یونسکو (سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد) از همه طرف های مناقشه خواست از اماکن باستانی محافظت کند.
ایرینا بوکووا گفت: از همه طرف های شرکت کننده در عملیات نظامی می خواهم از این میراث فرهنگی محافظت کنند و از هرگونه استفاده نظامی از اماکن فرهنگی و باستانی یا هدف قرار دادن آن پرهیز کنند.
یونسکو و وزارت فرهنگ عراق اعلام کردند فهرست اماکن باستانی و مشخصات جغرافیایی آنها را در اختیار طرف های اصلی این مناقشه قرار داده اند. 
شهرهای الحضر و نمرود به همراه بیش از 70 مکان دیگر در استان نینوا در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند.
قیس حسین رشید معاون وزیر فرهنگ عراق در امور آثار باستانی به خبرگزاری فرانسه گفت فهرستی که وزارت فرهنگ عراق منتشر کرده، مناطقی را مشخص می کند که اعضای داعش در آن حضور دارند.
وی افزود: داعش برخی مواقع از مناطق باستانی به عنوان میدان آموزش نیروهایش استفاده می کند. 
انتشار این فهرست ممکن است به کاهش حملات هوایی به مناطق حساس کمک کند و نیروهای زمینی را به خویشتنداری تشویق کند ولی نمی تواند داعش را مهار کند. 
داعش از زمان سیطره بر مناطقی از عراق در سال 2014 تخریب برنامه ریزی شده و وحشتناک آثار را با این بهانه که این آثار بت هستند و وجود آنها مغایر با شریعت اسلامی است، آغاز کرد. 
اما بسیاری از کارشناسان می گویند داعش از حمله به میراث فرهنگی عراق بهره برداری تبلیغاتی کرده است. به گفته آنها داعش برخی آثار را به سرقت برده و در بازار فروخته است. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۵ ، ۲۰:۰۱
علیرضا آیت اللهی


زمان انتشار خبر:دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱

سرمایه‌گذاری چهارصد میلیون یورویی فرانسه در ساوه

شرکت رنو، شهرستان ساوه را برای سرمایه‌گذاری با مبلغ چهارصد میلیون یورو انتخاب کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان مرکزی گفت: شرکت رنو یکی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان مرکزی است و شهرستان ساوه را برای سرمایه‌گذاری با مبلغ چهارصد میلیون یورو انتخاب کرده است.

میرزاخانی افزود: این سرمایه گذاری قراراست با همکاری ایدرو و شرکت بن‌روانجام شود.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان مرکزی گفت:  این سرمایه‌گذاری که با مشارکت شصت درصدی فرانسه و چهل درصد از سوی ایران درنظر گرفته شده ، توان تولید سالانه بیش از دویست هزار خودرو را دارد.
 

میرزاخانی افزود: این خودروها که محصولاتی از شرکت رنو هستند و شامل خودروهای داستر وسیمبو می‌شوند می‌توانند تحولی را در صنعت خودروی استان ایجاد کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۹:۲۱
علیرضا آیت اللهی
اریخ مخابره : ۱۳۹۵/۰۸/۱۰ - ۱۱:۳۴
گزارش رادیوفرانسه درباره مجازات اعدام در ایران
حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت که طرح مربوط به محدودیت مجازات اعدام با ۷۰ امضا به هیئت رییسۀ مجلس ارائه شده است. او افزود: «برخی افراد محکوم به اعدام در حوزه مواد مخدر دارای سوء پیشینه نیستند و تنها حمل کننده مواد مخدر هستند و این افراد نباید اعدام شوند».
وزیر دادگستری گزارش رادیوفرانسه درباره مجازات اعدام در ایران
به این مطلب امتیاز دهید
100%0%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، وب سایت رادیو فرانسه گزارشی از اظهار نظر جدید مسئولان کشورمان در مورد مجازات اعدام تهیه کرده که در ادامه می خوانید:

 

رادیو فرانسه می نویسد: حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت که طرح مربوط به محدودیت مجازات اعدام  با ۷۰ امضا به هیئت رییسۀ مجلس ارائه شده است. او افزود: «برخی افراد محکوم به اعدام در حوزه مواد مخدر دارای سوء پیشینه نیستند و تنها حمل کننده مواد مخدر هستند و این افراد نباید اعدام شوند».


او گفت: «معتقدیم افرادی که سوء پیشینه ندارند و حمل مواد مخدر را مسلحانه انجام نداده‌اند، نباید اعدام شوند بلکه باید مجازات جایگزین در نظر گرفته شود».


 
وبگاه رادیو فرانسه در ادامه به اظهارات وزیر دادگستری هم اشاره می کند و صحبت های وی را اینگونه بازتاب می دهد: یک روز قبل، مصطفی پورمحمدی با اشاره به طرح حذف مجازات اعدام برای قاچاقچیان مواد مخدر گفته بود: «اصل مجازات اعدام را نمی‌توان نفی کرد زیرا عده‌‌ای مفسد در کشور وجود دارند که جز مجازات اعدام هیچ راه اصلاحی ندارند».
 

اما به عقیدۀ پورمحمدی به نظر می‌رسد که «حجم مجازات اعدام در سالهای اخیر کارآمد نبوده... بنابراین مجازات اعدام باید مورد بازنگری قرار گیرد. قوه قضاییه نیز این نظر را اجمالا قبول دارد».


 
پورمحمدی افزوده است: «به دنبال این هستیم که چه نوع مجازات، در کجا و نسبت به چه افرادی اثربخشی بیشتری دارد تا بتوانیم به عنوان مجازات جایگزین اعدام در نظر بگیریم، البته حفظ مجازات اعدام همچنان در دستور است اما نه در میزانی که امروزه انجام می‌گیرد».


 
این سایت وابسته به دولت فرانسه در پایان می افزاید: طی دو سه ماه گذشته برخی مسئولان جمهوری اسلامی به این موضوع اشاره داشته‌اند. حتی محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفته بود که «طرفدار حذف کامل اعدام نیست» اما از «بازنگری در قوانین» مربوطه دفاع می‌کند.


 
به نوشته سایت رادیو فرانسه و بنا بر آمار رسمی، ٩٣درصد اعدام‌ها در ایران با قاچاق مواد مخدر مرتبط است. تعداد دقیق اعدام‌ها در ایران معلوم نیست اما بنا بر آمار سازمان ملل، در سال ٢٠١٥ میلادی حدود هزار نفر در این کشور اعدام شده‌اند.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۶:۰۸
علیرضا آیت اللهی
دوشنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۲:۲۹ ب.ظ

فرانسه در تولید بذر با ایران مشارکت می کند

| تاریخ خبر: 10/08/1395 | ساعت: 10:27|

فرانسه در تولید بذر با ایران مشارکت می کند

اردبیل - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت که با توافقی که با شرکت های فرانسوی بدست آمده ، آنها در تولید بذر دانه های روغنی با ایران مشارکت می کنند.

عدیل سروی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این توافق برای اولین بار شرکت فرانسوی با انتقال تکنولوژی تولید بذر به ایران موافقت کرده و همچنین انتقال دانش تولید و حمایت و پشتیبانی با هدف تولید و تامین بذر مورد نیاز ایران در داخل کشور و پوشش بازار سواحل دریای خزر و آسیای میانه از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.
وی اضافه کرد: پس از بازدید هیات ایرانی از آزمایشگاه تحقیقات مولکولی ، کشت گلخانه ای ، کارخانه پروسس و فرآوری بذر و آزمایشگاه کنترل کیفیت بذر شرکت اورالیس واقع در شهر تولوز فرانسه توافق نامه ای بین این شرکت و شرکت کشت و صنعت و دامپروری پارس مبنی بر تولید مشترک بذر دانه های روغنی کلزا ، ذرت ، سورگوم و آفتابگردان به امضا رسید.
وی بیان کرد: نمایندگان شرکت سرمایه گذاری بانک ملی ، وزارت جهاد کشاورزی ، مدیر عامل شرکت کشت و صنعت دامپروری پارس و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در این سفر حضور داشته و برای اولین بار از توانمندی های شرکت تولید اورالیس فرانسه دیدن کردند.
او گفت: شرکت اورالیس فرانسه از سال 1950 میلادی تاسیس شده و یکی از شرکت های معتبر اروپایی در تولید بذر می باشد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده 
6130/6016

انتهای پیام /*
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۵ ، ۱۴:۲۹
علیرضا آیت اللهی


تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 31 October 2016
رسانه های اسراییلی از جمله " تایمز اسراییل " و " جروزالم پست " با انتشار اخباری از پخش مصاحبه مره صدق به زبان انگلیسی در برنامه روز یکشنبه رادیو اسراییل خبر داده اند.
"سیامک مره صدق" نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی مصاحبه با رادیو اسراییل را تکذیب کرد و گفت هیچ انسان آزاده ای با یک رسانه صهیونیستی مصاحبه نمی کند.

به گزارش عصر ایران این نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری فارس با اشاره به  انتشار اخباری در رسانه های اسراییل مبنی بر مصاحبه او با رادیو اسراییل با تکذیب این اخبار،گفت؛ در سفری که اخیرا به فرانسه داشته  خبرنگار یک نشریه فرانسوی از او سوالاتی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به ایران پرسیده  و او در پاسخ گفته است که در رژیم صهیونیستی 4 نفر آدم عاقل پیدا می شود که بداند حمله به ایران مفهومش نابودی اسراییل است.

تکذیب مصاحبه این نماینده کلیمی مجلس با رادیو اسراییل در حالی است که رسانه های اسراییلی از جمله " تایمز اسراییل " و " جروزالم پست " با انتشار اخباری از پخش مصاحبه مره صدق به زبان انگلیسی از رادیو اسراییل در روز یکشنبه خبر داده اند. روزنامه جروزالم پست حتی متن کامل مصاحبه مره صدق را منتشر کرده است.

وب سایت " تامیز اسراییل " نیز که پیشتر خبر مصاحبه مره صدق با رادیو اسراییل را کار کرده بود پس از مصاحبه این نماینده کلیمی مجلس ایران با خبرگزاری فارس و تکذیب مصاحبه با رادیو اسراییل، خبر تکذیب مصاحبه را منتشر کرده است.

اما خبری که پیشتر در رسانه های اسراییلی به نقل از مصاحبه مره صدق با رادیو اسراییل منتشر شده را بخوانید:  

"سیامک مره صدق" نماینده کلیمی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای با رادیو اسراییل گفت ایران برای زندگی یهودیان از کشوری چون فرانسه  امن تر است.نماینده کلیمی مجلس در مصاحبه با رادیو اسراییل : ایران از فرانسه برای یهودیان امن تر است

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری "تایمز اسراییل" مره صدق با اشاره به اینکه یهودیان در ایران می توانند آزادانه مناسک مذهبی خود را به جای آورند گفت: در طول تاریخ ایران حضور یهودیان در هیچ شهری از این کشور ممنوع نبوده است ، حتی در مذهبی ترین شهرهای ایران."

مره صدق که برای نخستین بار به عنوان یک نماینده کلیمی مجلس شورای اسلامی با یک رسانه اسراییلی مصاحبه می کرد، با اشاره به اینکه از نظر او و پس از برجام احتمال جنگ و درگیری نظامی بین ایران و اسراییل رخت بربسته است، گفت:" ایران نمی خواهد آغازگر جنگ با اسراییل باشد چون آنها می دانند در منطقه خاورمیانه هر کشوری که آغاز کننده جنگ باشد در واقع دست به خودکشی زده است."

او با اشاره به اینکه مقامات ایران به اندازه ای عاقل هستند که از جنگ اجتناب کنند، افزود: با امضای توافق هسته ای وضعیت روابط بین ایران و اسراییل به سطحی پایدار و با ثبات رسیده است.

این نماینده کلیمی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:" دو یا سه سال پیش من به بنیامین نتانیاهو مشکوک بودم و بر این گمان بودم که او به اندازه ای دیوانه است که سودای جنگ کند اما امروز شرایط دنیا پس از انعقاد برجام بهتر شده و خاورمیانه در وضعیت باثبات تری قرار دارد و احتمال جنگ – اسراییل و ایران - منتفی شده است."

مره صدق که سومین دوره حضور خود به عنوان نماینده کلیمیان در مجلس ایران را می گذراند در ادامه از وضعیت آزادی مذهبی یهودیان در ایران گفت و افزود:" ما هیچ مشکلی درباره آزادی های مذهبی مان نداریم. ما در ایران کنیسه ، مدرسه، قصابی و رستوران های خاص خودمان را داریم."

او  در ادامه گفت: به عنوان یک یهودی در ایران بالاترین رده ای که می توان به آن رسید نمایندگی مجلس است . یک یهودی از جمع 25 هزار یهودی در ایران می تواند به سمت نمایندگی مجلس برسد. یک کرسی برای یهودیان اختصاص داده شده است. به جز این، یهودیان نمی توانند به مناصبی چون ریاست جمهوری، وزارت، معاونت وزرا و فرماندهی رده بالا و میانی ارتش و قوای نظامی برسند.

او با این حال گفت وضعیت زندگی یهودیان در ایران از بسیاری جهات خوب است و برای مثال یهودیان می توانند به مدارج بالای علمی و دانشگاهی برسند و در دانشگاه ها تدریس کنند. 

او افزود  یهودیان در کشوری چون ایران می توانند امنیت بیشتری در مقایسه با کشوری چون فرانسه داشته باشند که از بیم حمله به یهودیان در کنیسه های فرانسه ماموران امنیتی گذاشته اند.

او گفت روابط خصمانه بین اسراییل و ایران تاثیری در وضعیت زندگی یهودیان در ایران ندارد چون به گفته او دولت جمهوی اسلامی ایران بین صهیونیست و یهودیت تفاوت قایل است و این دو را یکی نمی داند.

او در عین حال با اشاره به وجود برخی مشکلات قانونی و حقوقی برای اقلیت های مذهبی از جمله یهودیان در ایران گفت، وضعیت در این زمینه روز به روز بهتر می شود و برای مثال با فتوای آیت الله خامنه ای رهبر ایران، مساله تفاوت دیه بین مسلمانان و غیر مسلمانان در نظام قضایی ایران مرتفع شد.

این نماینده کلیمی تاکید کرد:" قانون دیگری که در صدد اصلاح و تغییر آن هستیم مساله ارث است. بر اساس قوانین ایران که ریشه ای یک صد ساله دارد اقوام تازه مسلمان شده یک فرد غیر مسلمان در صورت فوت او اموالش  را به ارث می برند. ما در حال تلاش برای تغییر این قانون هستیم.

او درباره هولوکاست نیز گفت: این مساله یک واقعیت تاریخی بوده است و انکار آن مثل انکار نور آفتاب است. ما در زمان ریاست جمهوی احمدی نژاد به مواضع او در نفی هولوکاست اعتراض داشتیم و به او نامه هم نوشتیم و در نامه تاکید کردیم که این رفتار او از نظر یهودیان ایران غیر قابل پذیرش است و به نفع منافع مردم ایران هم نیست و تنها نفع آن به جیب تندروهای دست راستی در دولت اسراییل می رود."
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۵ ، ۰۹:۵۱
علیرضا آیت اللهی

مدیرکل امور دارایی استان مرکزی در گفت‌و‌گو با تسنیم:

شرکت رنو فرانسه متقاضی سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون یورویی در استان مرکزی است

 شناسه خبر: 1226484 سرویس: استانها
میرزاخانی / اقتصاد دارایی استان مرکزی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی گفت: شرکت رنو فرانسه متقاضی سرمایه‌گذاری به حجم ۴۰۰ میلیون یورو در استان مرکزی است.

حسین میرزاخانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به بحث سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان مرکزی  اظهار داشت: شرکت رنو فرانسه یکی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در استان است که شرکت بن‌رو ساوه را برای سرمایه‌گذاری با مبلغ 400 میلیون یورو انتخاب کرده است.

وی افزود: خوشبختانه استان مرکزی به‌سبب ظرفیت‌های مناسبی که دارد به‌عنوان مقصد این شرکت خارجی انتخاب شده است و قرار شد در شهرستان ساوه و با همکاری ایدرو و شرکت بن‌رو این سرمایه‌گذاری انجام شود.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی تصریح کرد: این سرمایه‌گذاری با مشارکت 60 درصدی از سوی فرانسه و 40 درصد از سوی ایران درنظر گرفته شده و توان تولید سالانه بیش از 200 هزار خودرو را دارد.

میرزاخانی بیان کرد: این خودروها که محصولاتی از شرکت رنو هستند و شامل خودروهای داستر و سیمبو می‌شوند می‌توانند تحولی را در صنعت خودرو استان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: شرکت بن‌رو شرکتی است وابسته به سایپا که سالیان زیادی است مشغول فعالیت بوده و قرار است که سرمایه‌گذاری شرکت رنو فرانسه در این شرکت انجام شود.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی عنوان کرد: به‌محض اینکه مقدمات تامین آب، برق و گاز اضافی آنها انجام شود، استارت کار زده می‌شود و شروع بهره‌برداری آن بسته به نوع خدماتی است که دستگاه‌های عملیاتی استان ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۵ ، ۰۸:۲۹
علیرضا آیت اللهی
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
تجمع دیشب عده ای از شهروندان تهرانی در جلوی سفارت فرانسه با بازتاب های مجازی همراه شد.
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته عده ای از  شهروندان تهران برای همدردی با مردم فرانسه در جلوی سفارت این کشور در ایران تجمع کردند و  اندوه خود را نسبت به این فاجعه نشان دادند.

اما چند ساعتی از این تجمع نگذشته بود که بازتاب های آن در فضای مجازی توجه کاربران را به خود جلب کرد.

شوخی با کسانی که جلو سفارت فرانسه در تهران تجمع کردند + عکس

شوخی با کسانی که جلو سفارت فرانسه در تهران تجمع کردند + عکس


انتهای پیام/
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ آبان ۹۵ ، ۲۳:۰۷
علیرضا آیت اللهی