فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۱۷ ب.ظ

نخستین همایش تخصصی شهرسازی ریل پایه

| تاریخ خبر: 11/11/1394 | ساعت: 14:46|


نخستین همایش تخصصی شهرسازی ریل پایه 


وزیر راه و شهرسازی:

ناوگان ریلی ایران با همکاری ایتالیا و فرانسه نوسازی می شود

تهران - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: برای نوسازی ناوگان ریلی در سفر اخیر به فرانسه و ایتالیا مذاکراتی انجام شده تا بتوانیم با روش اجاره و اجاره به شرط تملیک نوسازی ناوگان را با سرعت بیشتری انجام دهیم.

ناوگان ریلی ایران با همکاری ایتالیا و فرانسه نوسازی می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، عباس آخوندی روز یکشنبه در حاشیه نخستین همایش تخصصی شهرسازی ریل پایه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: علاوه بر نوسازی ناوگان با استفاده از این روش ها، ساخت ناوگان ریلی نیز در ایران در دستور کار قرار گرفته است. 

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: برای راه اندازی قطارهای سریع السیر در کشور با چینی ها و اروپایی ها با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت مذاکراتی انجام شده که امیدواریم به نتیجه برسد.

آخوندی اظهار داشت: در مجموع مذاکرات خوبی تاکنون در این زمینه با طرف های خارجی انجام شده که هنوز به امضای قرارداد منجر نشده است؛ اما امیدواریم پس از امضای قرارداد آن را اطلاع رسانی کنیم.

وی بر توسعه حمل و نقل ریلی تاکید کرد و افزود: با اتصال خطوط ریلی برون شهری، مترو و قطارهای حومه ای امیدواریم شاهد یک تحول بزرگ در نظام شهرسازی و کشور باشیم تا شهرهای خود را بر مبنای ریل پایه طراحی کنیم.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی آمادگی کامل دارد برای یکپارچه سازی شبکه حمل و نقل ریلی و مترو اقدامات مناسبی را انجام دهد تا با تغییر نظام بنیادی در حوزه شهرسازی در هشت سال آینده شاهد شهرهای ریل پایه باشیم.

وی گفت: علاوه بر قطارهای حومه ای، قطارهای برون شهری و مترو، نقش تراموا در شهرها نباید نادیده گرفته شود زیرا این مترو تاکنون در شهرهای ایران جایگاهی نداشته است. 

** درخواست از نظام شهرسازی برای بر مبنای ریل طراحی شود

آخوندی اظهار داشت: به همین منظور از معاونت شهرسازی و را ه آهن خواسته ایم نظام شهرسازی ایران با تجدیدنظر بر مبنای ریل طراحی شود زیرا تاکنون نظام شهرسازی کشور بر مبنای خیابان ها و تردد خودروها طراحی شده است.

وی گفت: مترو، راه آهن و قطارهای حومه ای باید به یکدیگر کمک کنند تا با ایجاد هماهنگی لازم بتوانیم ایستگاه های آنها را به یکدیگر مرتبط سازیم.

آخوندی اظهار داشت: متاسفانه عمده جابه جایی مردم در شهرهای بزرگ بر مبنای خودرو برنامه ریزی و این سبب شده است در کلانشهرها و شهرهای بزرگ با آلودگی های جدی مواجه شویم.

به گزارش ایرنا، نخستین همایش تخصصی شهرسازی ریل پایه باهدف توسعه شهری و منطقه ای در مبنای حمل و نقل ریلی امروز با حضور تمام دست اندرکاران حوزه حمل و نقل ریلی در تهران برگزار شد.


همایش تخصصی ، شهرسازی ریل پایه ، قطارهای سریع السیر ، خطوط ریلی منطقه ای ، مترو ، قطارهای حومه ، طراحی شهر بر مبنای ریل ، مترو ، تراموا ، آلودگی هوا و صوتی


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی