فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

دیدار رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه با آیت الله مکارم شیرازی

هنری دلهوکظهر روز دوشنبه 6 اردیبهشت در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با این مرجع تقلید اظهار کرد: کار مشترکی در زمینه نزدیک شدن اسلام و مسیحیت انجام شده که تجربیات زیادی به دست آوردیم و شناخت بهتری از این مکتب کسب کردیم.

رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه با بیان اینکه 10 درصد در فرانسه مسلمان هستند، گفت: زمانی که طعم شناخت اسلام را چشیدم، مطالعات خود را روی اسلام آغاز کردم و از آن پس ارتباط بین مسلمانان و مسیحیت را تعمیق بخشیدم.

وی خاطرنشان کرد: یک دانشکده در دانشگاه کاتولیک پاریس راه‌اندازی شده که به نزدیکی بین ادیان می‌پردازند، تا ادیان به یکدیگر نزدیک شوند و اختلافات آنها کاهش پیدا کند، در آن بخش همه ادیان رسمی ابراهیمی و غیرابراهیمی را مورد مطالعه قرار دادیم ولی به صورت ویژه مطالعه روی اسلام کار شده است.

سپس آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن ابراز خرسندی از ملاقات انجام شده برای تقریب بین ادیان به ویژه اسلام و مسیحیت اظهار کردند:  سیاستمداران دنیا روشی و مذهبیون روشی دیگر دارند، سیاستمداران اهداف خود را در اختلاف بین ادیان مشاهده می‌کنند ولی دین‌داران آن را در وحدت ادیان می‌دانند، این مسئله مقداری کار را پیچیده می‌کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کردند: تروریست‌ها دشمن جدیدی هستند که در دنیا پیدا شدند، که از مهم‌ترین خطرات دنیا محسوب می‌شوند، بنابراین برای از بین بردن افکار تروریستی باید مذاهب به یکدیگر نزدیک شوند.

ایشان با اشاره به برگزاری کنگره‌ خطر جریان‌های تکفیری و دعوت از علمای جهان اسلام گفتند: همه را بسیج کردیم تا در برابر تروریست‌ها بایستند، تروریست تنها اختصاص به مسلمانان شیعه و اهل سنت ندارد، بلکه همه دنیا را هدف قرار داده، زیرا آنها از مذهب سوء استفاده می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: فرانسه یکی از سکان‌داران تحول علمی در دنیا است، تحول جدید از فرانسه ظهور کرده است.

در این دیدار همچنین سعید جازاری استاد دانشگاه کاتولیک فرانسه اظهار کرد: دلهوک، رئیس دانشگاه کاتولیک فرانسه در زمینه اسلام‌ اطلاعاتی خوبی دارد و اکنون شیعه‌شناس خوبی نیز به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در سوئیس وضعیت کاتولیک‌ها خوب است، گفت: متاسفانه جریان‌های ضددینی و انحرافی در آلمان شدت گرفته و حتی جریان‌های اسلامی در آلمان جریان‌های تندرو هستند ولی در فرانسه فعالیت جریان‌های انحرافی مانند شیطان‌پرستان ممنوع است، اینگونه می‌توان بیان کرد در فرانسه جریان‌ها معتدل هستند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۸
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی