فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها


مستند «سرحدات کردستان» ساخته یک زن فیلمساز فرانسوی درتلویزیون

 دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 13:52   

شبکه مستند

شبکه مستند سیما در سی و چهارمین قسمت از مجموعه «گنجینه» مستند «سرحدات کردستان» ساخته یک زن فیلمساز فرانسوی را پخش می کند.

اخبار مرتبط

 حضور «از طهران تا تهران» در دو جشنواره جهانی

 بزرگداشت سهراب شهید ثالث در جشنواره فیلم کوتاه نهال

 اعضا هیات داوران جشنواره فیلم سما لاهیجان معرفی شدند

 اتمام تولید «خسوف ناتمام یک مرد» تا پایان ماه رمضان

 اکران مستند «سفر زمان» جدیدترین ساخته «ترنس مالیک»

 مستند 4 سال درفدراسیون برای آقای خنده!

 خانه هنرمندان مستند «سهراب» را نمایش می دهد

 در حاشیه سفر رییس دانشگاه آزاد اسلامی به استان سیستان و بلوچستان

 «نینجای ایرانی» به جشنواره «جکسون ویل» آمریکا راه یافت

 تبریک انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند به کتایون شهابی

 مستند «مردی از ایلام» روی آنتن می رود

به گزارش ایسکانیوز، مستند «سرحدات کردستان» ساخته ماری ترزا بارنز یولنز نویسنده، عکاس و فیلمبردار فرانسوی است که سابقه تولید مستنداتی از کشورهای مدیترانه داشته و محل فیلم های مستند او مصر و سودان، عراق و ایران به ویژه خلیج فارس بوده است.

ماری ترزا در آثار خود از ایران تصاویری از موسیقی محلی ایرانی، مصاحبه با مقامات ایرانی، هنر و معماری ایران، ادبیات شفاهی و مهاجرت عشایر ایران (قشقایی، ترکمن، بختیاری، و کردها) و کشاورزی را به نمایش گذاشته است.

ماری ترزا در سال های 1333 و 1334 فعالیت های تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران در مبارزه با طاعون در کردستان را در قالب فیلمی مستند به نام «سرحدات کردستان» به تصویر کشید.

این فیلم در سال 1387 توسط دانشگاه هاروارد مورد روتوش قرار گرفته است. فیلم در سال 1391 توسط بخش اپیدمیولوژی انستیتو پاستور ایران به فارسی دوبله شده است.

«گنجینه» چهارشنبه 15 اردیبهشت ساعت 21 و پنجشنبه 16 اردیبهشت ساعت 9 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

505502


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی