فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 - 11:57:36


گزارش یک نهاد حقوق بشری از اقدامات اسلام ستیزانه در فرانسه


حقوق بشر  > جهان  - «کمیسیون مشورتی حقوق بشر» (CNCDH) فرانسه در گزارش سالانه خود از افزایش بیش از سه برابری اقدامات اسلام ستیزانه در این کشور در سال 2015 میلادی خبر داد.

به گزارش تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، در گزارش سالانه این کمیسیون در مورد مبارزه با نژادپرستی و دیگرهراسی، آمده است: آمار وزارت کشور فرانسه از افزایش اقدامات مجرمانه با انگیزه های نژادپرستانه، ضد اسلامی و ضد یهودی حکایت دارد. این دست اقدامات با رشد 22.4 درصدی از یک هزار و 662 مورد در سال 2014 میلادی به 2 هزار و 34 مورد در سال 2015 رسیده است.

کمیسیون مشورتی حقوق بشر هشدار داد: روند رشد نگران کننده منحنی اقدامات مجرمانه با انگیزه نژادپرستانه ادامه دارد.

در جزییات گزارش این کمیسیون آمده است: اقدامات ضد اسلامی با افزایش 223 درصدی و بیش از سه برابری از 133 مورد در سال 2014 میلادی به 429 مورد در سال 2015 رسیده است.

این در حالیست که اقدامات ضد یهودی در فرانسه در این سال با کاهش 5.1 درصدی از 851 مورد به 808 مورد کاهش یافته است. دیگر اقدامات نژادپرستانه نیز با 17.5 درصد رشد در یک سال از 678 مورد در سال 2014 به 797 مورد در سال 2015 میلادی رسیده است.

به گزارش ایرنا، دو ماه پیش کارشناسان شورای اروپا در گزارشی از تداوم گفتمان اسلام هراسانه در فرانسه ابراز نگرانی کردند.

در پی حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) پاریس که گروه تکفیری «داعش» مسوولیت آن را پذیرفت، اقدامات اسلام ستیزانه علیه مسلمانان در فرانسه افزایش یافت.

این در حالیست که گروه های اسلامی فرانسه همگام با سایر گروه ها و نهادهای سیاسی و مدنی این کشور، بسرعت پس از این حملات تروریستی که به مرگ 130 تن و مجروح شدن 350 تن دیگر منجر شد، واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی