فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
چهارشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۸ ق.ظ

آموزش دانشگاهی زبان فرانسه در ایران

گروه زبان و ادبیات فرانسه

سه شنبه، 14 اردیبهشت 1395 15:43:00

گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه تهران فعالیت‌های علمی و آموزشی خود را از سال 1315 شمسی با پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی آغاز کرد، از سال 1348 شمسی با گشایش مقطع کارشناسی ارشد بر فعالیت خود افزود و از سال 1380 با گشایش مقطع دکترا گامی دیگر در جهت اعتلای اهداف آموزشی و پژوهشی خود برداشت. این گروه اکنون در 3 مقطع (کارشناسی زبان فرانسه با گرایش ادبی ـ کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه، کارشناسی ارشد مترجمی زبان فرانسه و دکتری ادبیات فرانسه) پذیرای داوطلبان می‌باشد. اجرای دوره کارشناسی ارشد آموزش زبان فرانسه نیز در برنامه آتی این گروه قرار دارد.

دروس اختصاصی دوره کارشناسی زبان و ادبیات فرانسه

دروس اختصاصی دوره کارشناسی ارشد زبان فرانسه گرایش آموزش

دروس اختصاصی دوره کارشناسی ارشد زبان فرانسه گرایش ادبی

دروس اختصاصی دوره کارشناسی ارشد زبان فرانسه گرایش مترجمی

دروس اختصاصی دوره دکتری ادبیات فرانسه  

اعضای هیات علمی این گروه شامل: 1 استاد، 2 دانشیار، 4 استادیار و 1 مربی است.

نشانی پست الکترونیکی گروه:           fredept@ut.ac.ir

معرفی رشته

شناخت عمیق ادبیات و زبان فرانسه، تربیت مترجمین توانمند، تقویت دانش زبان شناختی فرانسه و فارسی دانشجویان، پرورش روحیه تحلیل، نقد و استنباط فردی جهت ارائه نظریات علمی و پژوهش‌های عملی در زمینه ترجمه‌شناسی، تربیت مدرسین، مترجمین و پژوهشگران ادبیات به ویژه در حوزه ادبیات تطبیقی، از اهداف شاخص رشته زبان فرانسه می باشد. دانش آموختگان این رشته می توانند در بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی و مراکزی از قبیل دارالترجمه‌ها، برنامه‌های برون مرزی صدا و سیما، مراکز خبری، نشریات علمی و ... مشغول به کار شوند. علاوه بر این، فارغ‌التحصیلان مقطع دکتری توانایی تدریس و تحقیق در موسسات آموزش عالی، ارائه نقدهای جدید از آثار ادبی فارسی و فرانسه براساس دستاوردهای نوین روش‌شناسی و نظریه‌های علوم انسانی، اعتلای فرهنگ نقد در ایران و شناساندن ارزش و اهمیت آثار ادبی فارسی به پژوهشگران خارجی، خصوصاً فرانسوی زبان را خواهند داشت.

گروه فرانسه با دانشگاه پاریس 3 و آژانس دانشگاهی زبان فرانسه (AUF) همکاری دارد و برگزارکننده همایش‌های بین‌المللی در زمینه زبان و ادبیات فرانسه و ادبیات تطبیقی می‌باشد.

معرفی مدیر گروه

نام و نام خانوادگی: ماندانا صدرزاده

سمت: مدیر گروه فرانسه

مدرک تحصیلی: دکترای زبان و ادبیات فرانسه

آخرین مسئولیت اجرایی: مدیر گروه فرانسه

آدرس پست الکترونیکی: sadrz@ut.ac.ir

صفحه خانگی ساعد: https://rtis2.ut.ac.ir/homepage/sadrz

اساتید گروه

+
دانشگاه الزهرا
مترجمی زبان فرانسه
درخشش دانشجویان گروه مترجمی زبان فرانسه در آزمون کارشناسی ارشد سال 139...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی