فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

 تاریخ خبر: 14/02/1395 | ساعت: 15:27| نسخه چاپی | ارسال به دوستان

40 مقاله در کنفرانس بین المللی تبادل دانش بین ایران، فرانسه و آلمان ارائه می شود

اصفهان- ایرنا- مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان از ارائه 40 مقاله علمی در کنفرانس بین المللی سه جانبه « تبادل دانش بین کشورهای ایران، فرانسه و آلمان» خبر داد.

40 مقاله در کنفرانس بین المللی تبادل دانش بین ایران، فرانسه و آلمان ارائه می شود

به گزارش ایرنا، کنفرانس بین المللی سه جانبه « تبادل دانش بین کشورهای ایران، فرانسه و آلمان» روزهای 20 و 21 اردیبهشت جاری در دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این کنفرانس بین المللی با همکاری دانشگاه های اصفهان، استراسبورگ فرانسه و فرایبورگ آلمان برگزار خواهد شد.

کمیل طیبی افزود: این همایش در راستای اجرایی شدن تفاهمنامه همکاری علمی بین دانشگاه های اصفهان، استراسبورگ و فرایبورگ برگزار می شود وی اظهارکرد: بر این اساس، نخستین همایش در سال 2016 در اصفهان، دومین همایش در سال 2017 در استراسبورگ و سومین همایش سال 2018 در فرایبورگ برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس سه جانبه را بررسی سوابق و پیشینه تعاملات علمی، فنی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی بین کشورهای ایران، فرانسه و آلمان و تبادل نظر دانشمندان، صاحب نظران و فرهیختگان کشورهای مذکور برای ارتقای همکاریها اعلام کرد و افزود: دانشگاه اصفهان از یک دهه گذشته با این دانشگاه ها همکاری داشته و شهر اصفهان نیز با شهر فرایبورگ آلمان خواهرخوانده است.

طیبی، ایجاد زمینه های لازم برای تعامل بین متخصصان داخلی و خارجی، همکاری در پژوهش های مشترک بویژه چاپ مقاله و کتاب و تبادل استاد و دانشجو را از دیگر اهداف این همایش بیان کرد.

وی با اشاره به همکاری دانشگاه های صنعتی اصفهان و هنر اصفهان در برگزاری این همایش گفت: دو میزگرد نیز در این کنفرانس برگزار می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره خروجی این کنفرانس اظهار کرد: دانشگاه اصفهان خود را در ایجاد روابط بین المللی، ماموریت گرا می داند و برگزاری چنین همایش هایی باعث ایجاد شناخت بهتر و بیشتر و چهره به چهره نسبت به توانایی های علمی و فناوری دانشگاه های مختلف می شود.

وی رویکرد اصلی این کنفرانس را انتقال دانش اعلام کرد و افزود: مرور مقاله های رسیده به این رویداد نشان می دهد که روابط علمی بویژه در علوم پایه بین سه کشور ایران، آلمان و فرانسه از حدود 30 سال گذشته آغاز شده است و آینده آن به شرایط جدیدی که ایران در حال گذار از آن است، بستگی دارد.

مدیر دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه اصفهان گفت: این دانشگاه تا کنون با 150 دانشگاه خارجی تفاهمنامه همکاری منعقد کرده که 35 درصد آنها فعال است و تلاش می کنیم تا دو سال آینده این درصد را به بالای 80 برسانیم بویژه در همکاری با دانشگاه های برتر و تاثیرگذار دنیا.


*** دانشگاه اصفهان، نماینده وزارت علوم برای کشورهای آسیای شرقی

رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: سیاست وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در دولت یازدهم این است که زمینه عقد تفاهمنامه ها با دانشگاههای خارجی و اجرایی کردن آنها را برای برخی از دانشگاههای داخلی فراهم کند و برای دست یابی به این هدف برخی دانشگاهها را به عنوان دانشگاههای معین کشور قرار داده است . 

هوشنگ طالبی افزود: در این راستا، دانشگاه اصفهان به عنوان نماینده و مرجع وزارت علوم برای کشورهای آسیای شرقی، ژاپن و کره جنوبی پیشنهاد شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به سابقه همکاری دانشگاه اصفهان با دانشگاه های کره جنوبی و ژاپن قرار است دانشگاه اصفهان این ماموریت را برعهده گیرد.

استراسبورگ و فرایبورگ از دانشگاه های بزرگ و معتبر کشورهای فرانسه و آلمان و دارای کرسی زبان و ادبیات فارسی هستند.

دانشگاه استراسبورگ (Strasbourg) در شهر استراسبورگ ایالت آلزاس کشور فرانسه، بزرگترین دانشگاه این کشور با 43 هزار دانشجو و بیش از چهار هزار پژوهشگر است.

دانشگاه فرایبورگ ( Freiburg) نیز به عنوان یکی از دانشگاه های برتر و بزرگ آلمان با 21 هزار دانشجو از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا بشمار می آید.

دانشگاه اصفهان با 70 سال قدمت بعنوان یکی از دانشگاه های جامع و برتر کشور دارای حدود 15 هزار دانشجو و 660 عضو هیات علمی است.

اصفهان دومین استان دانشگاهی کشور با 176 مرکز آموزش عالی و 330 هزار دانشجوی در حال تحصیل است.

ت/3011/ 2093

انتهای پیام /*


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۳۰
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی