فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
دوشنبه, ۴ مرداد ۱۳۹۵، ۰۷:۳۴ ب.ظ

درباره آموزش زبانهای خارجی

یکشنبه 19 اردیبهشت 1395


درباره آموزش زبانهای خارجی 


مردم کشورهای مختلف چه زبانی می‌آموزند

 منبع :‌ آی تی ایران نسخه چاپی  

در ایران مردم بیشتر به دنبال آموختن فرانسه و آلمانی از طریق این سرویس‌اند

آموزش زبان خارجی یکی از مهمترین موضوعاتی بوده که توسط گروه‌ها و شرکتهای مختلف در حوزه تولید اپلیکیشن مورد توجه قرار گرفته است. دولینگو duolingo یکی از اپلیکیشن‌های آموزش زبان است که شهرت قابل توجهی هم طی سالهای اخیر کسب کرده است. این پلت‌فرم آموزش زبان حالا تحقیقاتی را در مورد زبان آ‌موزان خود انجام داده تا مشخص شود در هر کشور از طریق این پلت‌فرم مردم چه زبانی را بیشتر می‌آموزند. 

این سرویس ۱۲۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و در حال حاضر ۱۹ زبان مختلف را آموزش می‌دهد. یک نکته ویژه در مورد duolingo این است که این پلت‌فرم می‌تواند از طریق زبان‌های مختلف یک زبان دیگر را آموزش دهد مثلا برای آموزش زبان انگلیسی از ۲۱ زبان دیگر مسیر برای یادگیری وجود دارد. 

آمارهایی که این سرویس از ۱۹۴ کشور جهان طی سه ماه اخیر به دست آورده قابل توجه است. به طور معمول مشخص است که زبان انگلیسی در کشورهای بیشتری در حال یادگیری است و پس از آن زبان‌های فرانسه، اسپانیایی و آلمانی قرار دارد. 

محبوب‌ترین زبان برای آموزش در کشورهای مختلف 

در مورد ایران جالب است بدانید که زبان فرانسه بالاترین میزان زبان آموزان را به خود اختصاص داده و بعد از فرانسه زبان آلمانی از طریق این سرویس به علاقه‌مندان در ایران آموزش داده می‌شود. همچنین آمار دیگری نیز نشان میدهد که درصد زبان آموزان انگلیسی ایرانی در این سرویس در حدود ۲۵ درصد است که درصد چندان بالایی به نسبت سایر کشورها نیست. 

فرانسه و اسپانیایی دو زبانی هستند که بعد از انگلیسی در بسیاری از کشورهای جهان مردم علاقه مند به یاد گرفتن آنها هستند. حدود پنجاه درصد از ایرانیای این سرویس به یادگیری زبان فرانسه از طریق آن می‌پردازند. 

دومین زبان محبوب برای آموزش در کشورهای مختلف 

یک آمار جالب در مورد کاربران duolingo این استکه در سوئد بخش قابل توجه کاربران زبان سوئدی می‌آموزند ( حدود ۲۷ درصد ) و دلیل آن قطعا این نیست که سوئدی زبانان سوئدی بلد نیستند! موضوع این است که میزان مهاجرت به سوئد طی سالهای اخیر بسیار رشد داشته و در سال ۲۰۱۵ از هر ۶ سوئدی یکی خارج از سوئد به دنیا آمده است. مهاجرانی از سوریه و افغانستان بیشتری علاقه‌مندان به یادگیری سوئدی را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل duolingo اخیرا یادگرفتن سوئدی از طریق زبان عربی را به راه انداخته است. 

dueling می‌گوید که مهاجران بسیاری در سراسر جهان از این سرویس برای یادگیری زبان بهره می‌گیرند. 

آمارهای این شرکت آموزش زبان در زمینه کشور هند هم قابل توجه است. در هند زبان انگلیسی یکی از دو زبان رسمی ( در کنار هندو) این کشور است اما بخش عمده کاربران هندی این سرویس خواستار آموزش زبان انگلیسی هستند! دلیل این موضوع این است که تنها ۱۰ درصد از مردم هند زبان انگلیسی را بلدند! 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۰۴
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی