فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها


عباس کیارستمی کارگردان مطرح سینمای ایران ۱۴ تیر ماه در فرانسه درگذشت

عباس کیارستمی کارگردان مطرح کشورمان پس از تحمل یک دوره بیماری عصر دوشنبه ۱۴ تیر ماه درگذشت.

وی که به تازگی ایران را مقصد فرانسه ترک کرده بود تا مراحل درمان را در آن کشور طی کند بر اثر شدت گرفتن بیماری اش در همان کشور چشم از جهان فروبست.

مسئولان خانه سینما این خبر تایید کرده اند.

بنا بر این گزارش، پیکر کیارستمی قرار است به ایران منتقل شود.

عباس کیارستمی کارگردان برنده نخل طلای جشنواره کن است که از اسفند ماه گذشته با بیماری گوارشی دست و پنجه نرم می‌کرد و روند درمان وی به گونه ای پیش رفت که بیماری وی نه تنها بهبود نیافت بلکه تشدید نیز نشد و در نهایت تصمیم بر این شد که درمان وی خارج از ایران و در فرانسه پی گرفته شود.

کیارستمی در کارنامه‌ی فیلم‌سازی‌اش ساخت فیلم‌های کوتاه «نان و کوچه»، «زنگ تفریح»، «تجربه»، «دو راه حل برای یک مساله» و .. و فیلم‌های بلند «گزارش» ۱۳۵۶، «اولی‌ها» ۱۳۶۲، «خانه‌ی دوست کجاست؟» ۱۳۶۵، «مشق شب» ۱۳۶۶، «کلوزآپ، نمای نزدیک» ۱۳۶۸، «زندگی و دیگر هیچ» ۱۳۷۰، «زیر درختان زیتون» ۱۳۷۳، «طعم گیلاس» ۱۳۷۶، «باد ما را خواهد برد» ۱۳۷۷، «ABC آفریقا» ۱۳۷۹ را دارد.

او با “طعم گیلاس” موفق به کسب جایزه نخل طلای کن شد. او تنها کارگردان ایرانی است که موفق شده است این جایزه را کسب کند.

منبع:فرارو

+

عباس کیارستمی در گذشت۱۳۹۵/۰۴/۱۴ - ۲۳:۲۶:۰۰

+

سفیر ایران در فرانسه: پیگیر ترخیص و انتقال پیکر کیارستمی به ایران هستیم

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از پاریس؛ پس از لخته شدن خون در مغز عباس کیارستمی، وی از یکشنبه شب در کما بود.

 این فیلمساز کشورمان پس از انکه تلاش پزشکان بیمارستان "مون سوقی" پاریس برای احیاء وی بی ثمر ماند بعداز ظهر روز دوشنبه در این بیمارستان درگذشت.

عباس کیا رستمی از هشتم تیر برای تمکیل و ادامه درمان خود در این بیمارستان بستری شده بود.

علی آهنی سفیر کشورمان در فرانسه با تایید فوت عباس کیا رستمی گفت: سفارت جمهوری اسلامی ایران امروز پیگیر ترخیص پیکر وی از بیمارستان و انجام اقدامات کنسولی و گمرکی برای انتقال به کشورمان خواهد بود اما با توجه به روند طولانی اداری نمی توان زمان دقیقی را برای ترخیص و انتقال اعلام کرد.

+

15 تیر 1395 6:50 ب.ظ 0

مهرجویی: کیارستمی فیلمساز عوام نبود / علت فوت کیارستمی سفر به فرانسه بود

مهرجویی: کیارستمی فیلمساز عوام نبود / علت فوت کیارستمی سفر به فرانسه بود

کارگردان فیلم «مهمان مامان» در یاداشتی متفاوت برای مرحوم عباس کیارستمی از ماجرای اکران نشدن فیلمهایش در سینما نوشت و علت فوت کیارستمی را سفر به فرانسه دانست.

+

رسانه های فرانسوی: استاد بلامنازع سینمای ایران درگذشت  

1395/4/15 | 11:17 | شناسه خبر: 118016

رسانه های فرانسوی در انتشار خبر درگذشت «عباس کیارستمی»، وی را استاد بلامنازع سینمای ایران خواندند.

ایران آنلاین /عباس کیارستمی کارگردان مطرح کشورمان که به تازگی برای درمان بیماری ایران را به مقصد فرانسه ترک کرده بود دیشب در پاریس درگذشت. این خبر با توجه به فعالیت های هنری و به ویژه سینمایی کیارستمی در سطح بین المللی، بازتاب گسترده ای در رسانه های فرانسوی داشت.

تارنمای سینمایی «الو سینه» (AlloCiné)، کیارستمی را مطرح ترین شخصیت سینمایی و استاد بلامنازع سینمای ایران خواند و با اشاره به فیلم «طعم گیلاس» که جایزه نخل طلای جشنواره «کن» را برای وی به ارمغان آورد، نوشت: کیارستمی قدرتمندترین اثر هنری خود را در ایران ساخت. او همچنین عکاسی با استعداد بود.

حضور فیلم های کیارستمی در جشنواره های بین المللی در دهه 1990 میلادی، وی را به شهرت جهانی رساند. فیلم های کیارستمی با تبدیل شدن به نماد فرهنگ ایرانی، در عرصه دیپلماتیک نیز چهره متفاوتی از ایران را به نمایش گذاشت.

تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» نیز با انتشار خبر درگذشت کیارستمی، فهرستی از کارها و موفقیت های بین المللی فیلم های این کارگردان ایرانی را ارئه کرد.

بر پایه این گزارش، فیلم «خانه دوست کجاست؟» در عرصه بین المللی مورد توجه قرار گرفت. در دهه 1990میلادی، کیارستمی با سه گانه «زلزله» و به ویژه نخستین فیلم از این مجموعه با نام «و زندگی ادامه دارد» از زوایای گوناگون به زلزله رودبار پرداخت.

این کارگردان سبک «رئالیسم سیاه» و علاقه مند به جزییات، از مردم عادی برای بازی در فیلم هایش دعوت می کرد. فیلم های او به عنوان ابزاری برای تامل، همگی در فضاهای واقعی و نه در استودیو، ساخته شدند و از داستان، نگاهی مستند و زیبایی تجسمی برخوردار بودند.

روزنامه فرانسوی «لو موند» نیز، مرگ این هنرمند، عکاس، شاعر و نقاش را «ضایعه ای بزرگ و تاثیر گذار» برای سینمای جهان خواند و گزارشی مفصل از آثار سینمایی او ارائه کرد.

تارنمای رادیو فرانسه نیز نوشت: کیارستمی از کارگردان های موج نوی سینمای ایران، بیش از 40 فیلم ساخت و جوایز بین المللی متعددی را از جمله نخل طلای جشنواره فیلم «کن» فرانسه، از آن خود کرد. وی به رغم محدودیت ها همواره به کشور خود وفادار ماند.

این گزارش نوشت: کیارستمی نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین کارگردان های زمان ما ثبت کرده است. وی در طول دوران فعالیت خود از سینما در برابر خطر روزمرگی و سانسور دفاع کرد و بدون استفاده از کلیشه های غربی، سینمای ایران را محبوب کرد و دوستداران سینما را شگفت زده کرد.

منبع: ایرنا

+

15 تیر, 1395 - 15:08 

رئیس جمهور و وزیر خارجه فرانسه درگذشت کیارستمی را تسلیت گفتند

فرانسوا اولاند، درگذشت فیلمساز مشهور ایرانی را تسلیت گفت.

به گزارش امیدنامه به نقل از نامه‌نیوز، فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه با صدور بیانیه ای درگذشت عباس کیارستمی، فیلمساز مشهور ایرانی را تسلیت گفت. 

«فرانسوآ اولاند» صبح امروز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن تمجید از این کارگردان سرشناس ایرانی وی را هنرمندی بزرگ و بسیار تأثیرگذار در تاریخ سینما دانست. 

در بیانیه منتشره از سوی کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) آمده است: عباس کیارستمی فیلمساز، شاعر و عکاس ایرانی با هنر خود به مسائل کوچک روزمره بعد جهانی و خاصی می‌داد و روابط هنری نزدیک و دوستی عمیقی میان این فیلمساز و فرانسه وجود داشت. 

عباس کیارستمی که از چند ماه قبل با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می‌کرد، اندکی قبل برای ادامه درمان راهی فرانسه شد که سرانجام با ناکام ماندن فرآیند درمان، عصر دیروز دوشنبه در فرانسه درگذشت. 

ژان مارک ارو، وزیر خارجه فرانسه نیز با صدور پیامی درگذشت کیارستمی را تسلیت گفت. 

کیارستمی روز گذشته در بیمارستانی در پاریس پس از تحمل یک دوره بیمای درگذشت. 

وی تنها کارگردان ایرانی است که موفق به دریافت جایزه نخل طلای کن شده بود.

+

ادای احترام رئیس جمهور فرانسه به عباس کیارستمی+ عکس

نوشته شده توسط سردبیر  دسته: ایران و جهان   منتشر شده در 15 تیر 1395

آینه جم: رئیس جمهور فرانسه با انتشار بیانیه ای به عباس کیارستمی کارگردان ایرانی ادای احترام کرد

 عباس کیارستمی

به گزارش آینه جم: رئیس جمهور فرانسه با انتشار بیانیه ای به عباس کیارستمی کارگردان ایرانی ادای احترام کرد

 ادای احترام رئیس جمهور فرانسه به عباس کیارستمی

رئیس جمهور فرانسه به عباس کیارستمی ادای احترام کرد.

«فرانسوآ اولاند» با صدور بیانیه‌ای کیارستمی را هنرمندی بزرگ و بسیار تأثیرگذار در تاریخ سینما دانست.

در بیانیه منتشره از سوی کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) آمده است: عباس کیارستمی فیلمساز، شاعر و عکاس ایرانی با هنر خود به مسائل کوچک روزمره بعد جهانی و خاصی می‌داد و روابط هنری نزدیک و دوستی عمیقی میان این فیلمساز و فرانسه وجود داشت.

پایگاه خبری تحلیلی آینه ی جم

*

فرانسه هم از بیان دلیل مرگ عباس کیارستمی طفره رفت

پیکر عباس کیارستمی کجا دفن

 8-7-2016  تصاویر  آکاایران  81

آکاایران: پیکر عباس کیارستمی کجا دفن می شود؟ در ایران یا در فرانسه؟ پیکر عباس کیارستمی کجا دفن می شود؟ · پیکر عباس کیارستمی کجا دفن می شود؟ · -آکاعباس کیارستمی,دفن پیکر عباس کیارستمی,تشییع پیکر عباس کیارستمی,جنازه عباس کیارستمی,دفن عباس کیارستمی در ایران,عکس های دفن پیکر عباس کیارستمی آکاایران: پیکر عباس کیارستمی کجا دفن می شود؟ · به گزارش آکاایران: عباس کیارستمی در ایران دفن خواهد شد و به زودی اقدامات لازم برای بازگرداندن پیکر این هنرمند به ایران انجام خواهد شد. سفیر ایران در فرانسه با اعلام اینکه عباس کیارستمی قطعا در ایران دفن می شود گفت: تنها به علت مسایل اداری بازگشت پیکر او به ایران ممکن است کمی طول بکشد. این در حالی است که رییس سازمان سینمایی و مدیر عامل خانه سینما صبح امروز راهی فرانسه شدند تا مقدمات بازگشت پیکر عباس کیارستمی به ایران را فراهم...

+


نخستین جلسه رسیدگی به پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی برگزار شد
درخواست رئیس نظام پزشکی ایران از فرانسه برای دریافت پرونده کیارستمی
شناسه خبر: 1125448 سرویس: اجتماعی
 ۱۹ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
+
 شنبه 19 تیر 1395 - 17:26:09 
درخواست نظام پزشکی ایران از فرانسه برای ارسال پرونده پزشکی عباس کیارستمی
 رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای به دکتر پاتریک بویت، رییس نظام پزشکی فرانسه خواستار همکاری دو جانبه جهت روشن شدن زوایای فوت کیارستمی کارگردان شهیر ایرانی شد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی