فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
يكشنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۰ ق.ظ

لیبی از فرانسه درباره حضور نظامیانش توضیح خواست

لیبی از فرانسه درباره حضور نظامیانش توضیح خواست

تهران – ایرنا –دولت وحدت ملی لیبی سفیر فرانسه را به خاطر حضور نظامیان این کشور در شرق لیبی احضار کرد و خواستار توضیح رسمی پاریس در این خصوص شد.

12:26 - 1395/05/06

فام : فرانسه کشوری متکی و معتاد بر استعمار و استعمار گری است که هنوز هم مستعمرات رسمی و غیر رسمی و کشورهای تحت نفوذ متعددی دارد ؛ و بیشترین مسائل و مشکلاتش در میان آنها با کشورهای اسلامی ، به ویژه کشورهائی است که تحت تاثیر ظهور امام خمینی ( ره ) به آزادیخواهی برخاسته اند ؛ و حال می خواهد با کاهش قدرتشان آنها را همچنان به صورت مناطق سلطه نسبی و نفوذ خود حفظ کند .

از همین کشورها و مناطق چون سوریه - لبنان ، مغرب بزرگ عربی ( مغرب - الجزایر - تونس - لیبی ) و... نیز گروهی به فرانسه مهاجرت کرده اند که بر خلاف سایر مهاجران ( مثل پرتغالی ها - ایتالیائی ها - لهستانی ها - ویتنامی ها - چینی ها و... ) ، به دلایلی که شاید اصلی ترینش مذهب اسلام - تسنن باشد ، حاضر به همرنگ شدن با فرانسوی ها و تحلیل رفتن در آنها نشده اند و « ظاهرا" ، وحدت آن کشور را به مخاطره انداخته اند ؛ به علاوه اینکه اگر به عنوان کارگر کاملا" مطیع و بهره ده وارد شده اند حال دارای فرزندانی هستند که شناسنامه فرانسوی دارند ، تحصیلکرده اند ؛ خود را کمتر از فرانسویان نمی بینند ؛ و با این وجود عملا" فرانسوی درجه ی دو تلقی می شوند ؛ و بیشتر به بهانه ی دین و مذهبشان تحت تحقیر قرار میگیرند که کاریکاتوری از مجلٌه شارلی هبدو سمبل و شاید جرقٌی تنازع برخوردهای مذهبی ودر واقع نژادی و از نوع راسیسم میان مسلمانان فرانسه با فرانسویان اصیل است . 

سیاست فرانسه در تصرف مجدد لیبی - تونس - سوریه - لبنان و.... ( به عنوان را حلٌی در برون رفت از بحران اقتصادی یا لااقل تخفیف آن ) بحران سیاسی - نظامی - تروریستی کنونی را به وجود آورده و در واقع تقویت کرده است .

دولت سوسیالیس فرانسه ، نمیخواهد  ، یا ( بنا بر فشار گروههای راست افراطی چون گروه لوپن ) ضرورت انعطاف در برابر واقیت تغییر را بپذیرد ؛ و از زمان ریاست جمهوری نخست میتران ، و بیشتر با چشمداشتی به اسرائیل ، سیاستی تهاجمی در خاورمیانه و شمال آفریقا ، به مرکزیت کردستان عراق پیش گرفته است که آن را روز به روز درمخاطراتی بیش و بیشتر وارد می کند . 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۳۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی