فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
کد خبر: 82170114 (5474150) | تاریخ خبر: 10/05/1395 | ساعت: 15:23|

مسیحیان و مسلمانان در کلیسای جامع شمال فرانسه گرد هم آمدند

تهران- ایرنا- نزدیک به دو هزار نفر که حدود صد تن از آنان مسلمان بودند برای گرامیداشت یاد کشیش «ژک امل» (Jacques Hamel ) که در شمال فرانسه کشته شد، در کلیسای جامع «روآن» گرد هم آمدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از روآن، پیروان ادیان مختلف برای مراسم گرامیداشت یاد ژک امل که توسط «دومینیک لوبرن» (Dominique Lebrun) برگزار شد، شرکت کردند.
حدود یکصد مسلمان نیز به فراخواندن شورای مسلمانان فرانسه که از مسئولان مساجد و نهادهای اسلامی و نیز سایر مسلمانان برای حضور در این مراسم دعوت کرده بود، پاسخ دادند.
لوبرن در این مراسم با اشاره به حضور مسلمانان، گفت: از سوی مسیحیان از شما سپاسگزارم. شما نشان دادید که قتل و خشونتی که به نام خدا صورت می گیرد، نمی پذیرید. همانگونه که شما گفته اید و ما صادقانه می دانیم، این (تروریسم) اسلام نیست.
عصر دیروز ( شنبه ) نیز صدها تن از مسلمانان، مسیحیان برای نشان دادن «اتحاد خود در برابر تروریسم»، «راهپیمایی برادرانه» ای را در شهر «لیون» در شرق فرانسه برگزار کردند.
شرکت کنندگان پارچه نوشته هایی با شعار «با برادری پیروز خواهیم شد»، «این یک جنگ مذهبی نیست» و «ما همه خواهر و برادریم» را با خود حمل می کردند. 
سه شنبه گذشته دو تروریست مسلح به سلاح سرد در کلیسای «سن اِتییِن دو روورای» (Saint-Etienne-du-Rouvray) در منطقه «سن ماریتیم» در شمال فرانسه اقدام به گروگانگیری کرده و کشیش این کلیسا را کشتند. گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
مسلمانان فرانسه که از این اتفاق حیرت زده و شوکه شده بودند به سرعت در پیام هایی این اقدام را «وحشیانه و بزدلانه» توصیف و محکوم و با جامعه کاتولیک فرانسه اعلام همدردی کردند.
اروپام ** 9053**1856

انتهای پیام /*
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۳۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۱)

واقعیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


http://daynasor.ir/
پاسخ:
واقعیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی