فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
کد خبر: 82170046 (5474064) | تاریخ خبر: 10/05/1395 | ساعت: 14:44|

نخست وزیر فرانسه: اسلام جایگاه خود را در فرانسه یافته است

تهران- ایرنا- «مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه در مورد وضعیت دین اسلام با توجه به شرایط حال حاضر و حملات افراطگرایان در این کشور، گفت: اسلام جایگاه خود را در فرانسه یافته است.

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای هفته نامه فرانسوی «ژورنال دو دیمانش»، والس معتقد است که اسلام با وجود حملات مکرر پوپولیستی حزب راستگرا و راست افراطی که در مورد حملات تروریستی انگشت اتهام را به سمت این دین می گیرند، جایگاه خود را در فرانسه پیدا کرده است.
وی همچنین اقدامات و اظهارات ضد اسلامی را همانند اقدامات و اظهارات ضد یهودی و ضد مسیحی، غیر قابل تحمل خواند و بر ضرورت «مقابله با آن با بیشترین قوا» تاکید کرد.
نخست وزیر فرانسه در این یادداشت مفصل که تنها بخش کوتاهی از آن در تارنمای ژورنال دو دیمانش قرار گرفت، به «ژرف اندیشی در مورد افزایش افراطگرایی»، فراخواند و افزود: این مساله مسلمانان فرانسه را نیز به گروگان گرفته است. 
وی در این یادداشت، بر «ضرورت کمک به اسلام برای رهایی از افرادی که آن را از درون تضعیف می کنند»، تاکید وعنوان کرد: همه سلفی ها افراطی نیستند اما همه افراطی ها سلفی هستند. این مکانیزم شرور سبب می شود تا برخی از جوانان از زن و مرد و تازه مسلمان، سلاح در دست گرفته و آن را علیه کشور خودشان بکار برند.
وی با اشاره به بسیج بی سابقه نیروهای فرانسه در مبارزه با «افراط گرایی»، نوشت: فرانسه باید به دنیا نشان دهد که اسلام با دمکراسی سازگار است.
نخست وزیر فرانسه که پیشتر در مصاحبه با روزنامه فرانسوی «لو موند» برای ممنوعیت موقت کمک مالی خارجی به مساجد فرانسه، ابراز تمایل کرده بود، عنوان کرد: ده سال از تاسیس یک نهاد با موضوع اسلام و به منظور شفاف سازی در مورد تامین منابع مالی مراکز اسلامی می گذرد. این نهاد کاملا شکست خورده اما نباید ناامید شد. باید ظرفیت های تامین مالی در فرانسه را مجددا ایجاد کرد.
سه شنبه گذشته دو تروریست با سلاح سرد در کلیسای «سن اِتییِن دو روورای» (Saint-Etienne-du-Rouvray) در منطقه «سن ماریتیم» در شمال فرانسه اقدام به گروگانگیری کرده و کشیش این کلیسا را کشتند. گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
مسلمانان فرانسه که از این اتفاق حیرت زده و شوکه شده بودند به سرعت در پیام هایی این اقدام «وحشیانه و بزدلانه» را محکوم و با جامعه کاتولیک فرانسه اعلام همدردی کردند.
اروپام ** 9053**1485

انتهای پیام /*
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۳۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی