فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
دوشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۵، ۰۷:۵۵ ب.ظ

بسته شدن ۲۰ مسجد در فرانسه در چند ماه اخیر

وزیر کشور فرانسه خبر داد

بسته شدن ۲۰ مسجد در فرانسه در چند ماه اخیر

شناسه خبر: 1146347 سرویس: بین الملل

 ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

۹۵/۰۵/۱۱ :: ۲۲:۴۲

 بسته شدن 20 مسجد در فرانسه به بهانه اشاعه اقدامات افراط گرایانهخبرگزاری فارس: بسته شدن 20 مسجد در فرانسه به بهانه اشاعه اقدامات افراط گرایانه

وزیر کشور فرانسه از بسته شدن 20 مسجد و نمازخانه در این کشور به دلیل آنچه که تبلیغ افراط گرایانه در این مکان‌ها نامید، خبر داد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مقام‌های فرانسه امروز دوشنبه اعلام کردند که از ماه دسامبر سال 2015 تا کنون حدود بیست مسجد و نمازخانه را  به دلیل اشاعه اندیشه‌های افراطی بسته‌اند .

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» «برنارد کازونو» وزیر کشور فرانسه اعلام گرد: «در فرانسه جایی برای افرادی که در نمازخانه‌ها و مساجد ایجاد تنفر می‌نمایند و به اصول جمهوری  و به طور قابل توجه برابری مرد با زن احترام نمی‌گذارند، نیست.»

وی افزود: «به همین دلیل من چند ماه قبل تصمیم گرفتم که مساجد را از طریق برقراری طرح اضطراری در کشور  و اقدام‌های حقوقی یا اداری ببندم. تاکنون حدود 20 مسجد بسته شده‌اند و موارد دیگری نیز اضافه خواهند شد.»

بر این اساس، حدود 2500 مسجد و نمازخانه در فرانسه وجود دارد که 120 مورد آن‌ها به عنوان مکانی برای اشاعه و تبلیغ سلفی‌ها مشخص شده است.

«مانوئل والاس» نخست وزیر فرانسه نیز هفته گذشته با تاکید بر برقراری نمونه جدیدی ارتباطی با اسلام اعلام کرده بود که ممنوعیت موقتی را بر منابع مالی خارجی برای مساجد واقع در فرانسه در نظر می‌گیرد.

انتهای پیام/م

+

کد خبر: 82171900 (5476848) | تاریخ خبر: 11/05/1395 | ساعت: 22:56| 

وزیر کشور فرانسه از بسته شدن 20 مسجد در این کشور خبر داد

تهران - ایرنا - فرانسه روز دوشنبه از بسته شدن حدود 20 مسجد و نیایشگاه در این کشور از ماه دسامبر تاکنون خبر داد.

وزیر کشور فرانسه از بسته شدن 20 مسجد در این کشور خبر داد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، برنار کازنوو وزیر کشور فرانسه علت بسته شدن این مساجد را موعظه افراط گری در آنها عنوان کرده است. 

وی گفت: 'برای کسانی که خواهان نفرت پراکنی در نیایشگاه ها یا مساجد بوده و یا به آن دامن می زنند و کسانی که برخی اصول جمهوری خواهی بویژه برابری مردان و زنان را محترم نمی شمارند، جایی در فرانسه وجود ندارد.'

او افزود: به همین دلیل است که من چند ماه پیش تصمیم گرفتم از طریق حالت فوق العاده، تدابیر قضایی یا اداری، مساجدی را تعطیل کنم؛ حدود 20 مسجد بسته شده و مساجد دیگری نیز تعطیل خواهند شد.

کازنوو پس از ملاقات با رهبران شورای مذهبی مسلمانان سخن می گفت. 

این رسانه افزود: حدود 2500 مسجد و نیایشگاه در فرانسه وجود دارد و در این بین گمان می رود که حدود 120مسجد سرگرم تبلیغ و موعظه سلفی گری باشند. 

وزیر کشور فرانسه گفت: از سال 2012 ، هشتاد نفر از این کشور اخراج و دهها مورد اخراج دیگر نیز در راه است اما او از ذکر جزئیات خودداری کرد.

شبک**1403**1021** 1917

انتهای پیام /*


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی