فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
کد خبر: 82171637 (5476517) | تاریخ خبر: 11/05/1395 | ساعت: 17:37|

شورای مسلمانان فرانسه برای جلوگیری از نفوذ افراط گراها بنیاد جدیدی تاسیس می کند

تهران – ایرنا – رئیس شورای مسلمانان فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که این نهاد برای کمک به تامین هزینه های مساجد این کشور و جلوگیری از نفوذ حامیان مالی افراط گرا، بنیاد تازه ای تاسیس خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس از پاریس نوشت، «انور کببیچ» پیشنهاد کرد که از این بنیاد برای تامین هزینه های ساخت و اداره مساجد استفاده و بودجه آن توسط فعالان بخش مواد غذایی حلال، تامین شود.
بر اساس این گزارش، فرانسه که بزرگ ترین جامعه مسلمانان اروپا را در خود جای داده، کشوری غیرمذهبی است که در آن استفاده از بودجه دولتی برای مکان های عبادت و مذهبی ممنوع است.
«مانوئل والس» نخست وزیر فرانسه روز یکشنبه گفت که قصد دارد به تامین هزینه های ساخت مسجدها از خارج این کشور، پایان دهد.
کبیبچ به شبکه تلویزیونی ال سی آی گفت: تقریبا تمامی مسلمانان فرانسه به اسلام طرفدار آرامش و بردباری مذهبی، وابسته هستند و کاملا به ارزش ها و قوانین جمهوری فرانسه، احترام می گذارند.
«برنار کازنوو» وزیر امور داخلی فرانسه پس از ملاقات با کببیچ خواهان شروع به کار این بنیاد در ماه اکتبر (2016) شد.
بحث در باره منابع تامین هزینه های ساخت و اداره مسجدها در فرانسه پس از کشته شدن یک کشیش در کلیسایی در نورماندی فرانسه توسط دو تروریست افراط گرا، دوباره مطرح شد.
به گفته برخی صاحب نظران، نفوذ خارجی بر برخی مسجدها و نمازخانه های موجود در خاک فرانسه، ممکن است موجب تشویق به تندروی و افراط گرایی شود.
به گفته کازنوو، 20 مکان در ماه های اخیر به علت دیدگاه های افراطی که در آنها ابراز می شد، تعطیل شده است.
وی افزود: در فرانسه جایگاهی برای کسانی که خواستار و تحریک کننده نفرت هستند و به اصول جمهوری فرانسه احترام نمی گذارند، وجود ندارد.
کازنوو گفت: دولت فرانسه برای تضمین شفافیت کامل منابع تامین هزینه های مسجدها و در عین حال احترام جدی به اصول جمهوری فرانسه، تلاش می کند.
کببیچ افزود: شورای مسلمانان فرانسه (سی اف سی ام) نیز برای بهبود آموزش پیش نمازها در فرانسه تلاش می کند تا دانش و آگاهی کامل تر و بهتری از تاریخچه غیرمذهبی و نهادهای جمهوری فرانسه، پیدا کنند.
ده ها مسلمان ساکن فرانسه و ایتالیا روز یکشنبه به عنوان نمایش همبستگی میان مذاهب در پی حمله به یک کلیسا و قتل یک کشیش، در مراسم نیایش کاتولیک ها حضور یافتند.
اروپام**1486**1572

انتهای پیام /*+تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳صفحه نخست » بین الملل > سیاسیایجاد یک نهاد جدید در فرانسه برای اداره مساجدفرانسه یک نهاد جدید برای سرمایه گذاری و ساخت مساجد و مراکز اسلامی ایجاد می کند.به گزارش «شیعه نیوز»، فرانسه یک نهاد جدید برای سرمایه گذاری و ساخت مساجد و مراکز اسلامی ایجاد می کند.به گزارش AFP این نهاد به منظور نظارت مستقیم بر عملکرد مساجد و مراکز اسلامی ایجاد شده تا از آنچه رادیکال شدن این نهادهای اسلامی نام برده شده، جلوگیری کند.آنطور که شورای اسلامی فرانسه اعلام کرده باتوجه به تقاضای مکرر برای جلوگیری از تندرو شدن افراد در مساجد فرانسه، همه هزینه های اداره، ساخت یا گسترش مساجد و مراکز اسلامی در این کشور از صنعت غذای حلال به دست خواهد آمد.گفتنی است آنطور که از صحبت های اخیر مقامات فرانسوی- به ویژه نخست وزیر این کشور- برمی آید، پاریس اکنون دریافته که یکی از اصلی ترین مشکلات در حوزه تندرو شدن مساجد این کشور، پول هایی است که از خارج- عموما از کشورهای خلیج فارس(عربستان سعودی) برای ساخت و اداره مساجد و مراکز اسلامی این کشور هزینه می شود.انتهای پیاممنبع: شفقنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی