فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

حفظ تمامیت ارضی عراق؛ اصلی مهم در ثبات و امنیت منطقه

امروز: 01 شهریور 1395 - ١٠:٢٤:١٠

کد خبر: ۱۲۳۶۶۶۳تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶

سیاسی » مجلس

فلاحت پیشه:

کارشکنی‌های جدید فرانسه برای عضویت‌ ایران در پروژه ایتر

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:مسئولان سازمان انرژی اتمی باید با مخالفت فرانسه در قبال عضویت ایران در «باشگاه گداخت هسته‌ای» برخورد کنند.

توقف‌ عضویت‌ ایران در باشگاه‌ گداخت‌ هسته‌ای؛ بهانه‌ای جدیدبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه، در واکنش به موضوعات طرح شده درباره کارشکنی فرانسوی ها برای مشارکت ایران در پروژه ایتر، افزود: یکی از اهداف مقاومت و ایستادگی جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای، حضور در باشگاه کشورهای هسته ای با تمام شاخص ها و محورهای آن بود، یکی از موضوعات مهم آن، طرح رآکتور همجوشی هسته‌ای و مشارکت ایران در این پروژه مهم است.

نماینده مردم اسلام غرب و دالاهو در مجلس، ادامه داد: مشارکت ایران در پروژه ایتر یکی از محورهای توافق هسته ای است و از منظر جمهوری اسلامی و سازمان انرژی اتمی، این پروژه دارای جایگاه بسیار مهم و اساسی است، حال با توجه به تاکید توافق هسته ای در مورد لزوم مشارکت دادن ایران در طرح گداخت هسته ای، می بایست کارشناسان غربی برای بررسی وضعیت فنی و زیرساخت ها به ایران سفر کنند تا پس از تایید، مراحل حضور کشورمان در این پروژه صورت گیرد.

وی گفت: اکنون شاهد هستیم که پس از حضور کارشناسان فرانسوی در ایران، برخی ایرادها و ابهامات درباره وضعیت زیرساخت های ایران برای مشارکت در پروژه ایتر مطرح شده است، از این رو اگر طرح این ابهامات نوعی بهانه گیری سیاسی ازجانب طرف غربی باشد، این رویکرد و اقدامات، نقض برجام است و جمهوری اسلامی قطعا اقدام متناسب با این مسئله را انجام می دهد.

فلاحت پیشه تصریح کرد: از طرف دیگر اگر ایرادات مطرح شده جنبه فنی و تخصصی داشته باشد، ایران باید نقایص و مشکلات فنی خود را برای حضور در پروژه مذکور برطرف کند، تا به عضویت باشگاه گداخت هسته ای درآید.

وی افزود: به نظر من، ایران در چنین شرایطی باید به نوع پادمان سازمان انرژی اتمی و آژانس بین المللی انرژی اتمی اعتماد کند، زیرا کارشناسان سازمان انرژی اتمی به خوبی از نوع رویکرد فرانسوی مطلع هستند، از این رو قطعا مسئولان سازمان باید هرچه سریع تر درباره این مسئله اعلام موضع کنند.

رآکتور گرما - هسته‌ای آزمایشی بین‌المللی مشهور به ایتر(ITER)، بزرگ‌ترین طرح یک رآکتور همجوشی هسته‌ای است که تاکنون طراحی و بر پایه محصورسازی مغناطیسی بنیان شده‌ است.یکی از بندهای برجام که مربوط به فصل تحقیق و توسعه (R&D) است، تسهیل مشارکت ایران در پروژه بین المللی ایتر و به طور کلی پروژه های مربوط به فناوری همجوشی، فیزیک پلاسما و زیر ساخت های مربوط به آن بوده است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۰۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی