فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
دیدار هیات اعزامی از سوی کشورمان با آقای کارلوس موداس، کمیسیونر بخش تحقیقات، علوم و ابداعات کمیسیون اروپا در بروکسل
آقای دکتر سالار آملی، قائم مقام محترم وزیر در امور بین الملل و اعضای هیات همراه، صبح روز پنج شنبه  18 شهریور ماه 1395 (8 سپتامبر 2016) با آقای کارلوس موداس، کمیسیونر بخش تحقیقات، علوم و ابداعات کمیسیون اروپا دیدار و گفت و گو کردند.  در این دیدار مهم که با یکی از عالی ترین مقامات اتحادیه اروپا صورت پذیرفت، آقای موداس به سفر خود و هیات اتحادیه اروپا به ریاست خانم فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و تنی چند از کمیسیونر های آن اتحادیه در اواخر فروردین ماه 1395 به کشورمان و مذاکرات مفید انجام شده در طول این سفر، اشاره کرده، و از ایران و ایرانیان، به عنوان ملتی با کیفیت بالای علمی در سطح دنیا، یاد کردند. آقای موداس در ادامه، افزودند: عصر جدید در حوزه علوم، فناوری و تحقیقات، سرآغاز شکوفایی است و ما باور داریم که در آستانه این عصر جدید، برای همکاری با کشوری قرار گرفته ایم که برای گشودن درهای علم به سوی جهان و به سایر کشورهای دنیا آماده است.

آقای موداس، در ادامه به بحران پناهجویان و موج عظیم مهاجرت آنانهمچنین بحران مالی اروپا در بین سال های 2018 - 2012اشاره کرده، افزودند اجرای کامل تعهدات کشورها، و اجرای کامل این مسئولیت ها، معیاری برای اعتماد بین مقامات کشورها، و اصلی مهم برای اعتمادآفرینی بیشتر میان ایران، کشورهای طرف مذاکره و توسعه روابط است.

در این نشست، آقای کارلوس موداس، بر نتیجه مثبت ملاقات دیروز با مدیران و نمایندگان ادارت کل تحقیقات و ابداعات و علوم، اشاره کرده، و تبادل دانشجو و استاد بین ایران و اروپا را یکی از اهداف مهم توسعه روابط علمی بین ایران و اتحادیه اروپا، دانستند.

آقای دکتر سالار آملی نیز در این دیدار، ضمن اشاره بر تعداد دانشجویان ایرانی، بر اجرای بیش از 140 پروژه تحقیقی مشترک با بسیاری از کشورها و دانشگاه های خارج از کشور تاکید کرده، و با اشاره بر اجرای سه پروژه مشترک بین ایران و اتحادیه اروپا اظهار داشتند راه اندازی دوره های تحصیلی مشترک و ایجاد فرصت های مطالعاتی برای دانشجویان دوره دکترا از اهداف دیپلماسی آموزشی است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی