فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
جمعه 26 شهریور 1395 - 18:50

علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در حال سخنرانی در نشست سالانه انجمن جهانی هسته‌ای در لندن، 26 شهریور 95، عکس از انجمن جهانی هسته‌ای)
علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در حال سخنرانی در نشست سالانه انجمن جهانی هسته‌ای در لندن، 26 شهریور 95، عکس از انجمن جهانی هسته‌ای)

رئیس سازمان انرژی اتمی آمادگی ایران را برای مشارکت و همکاری با کشورهای منطقه در زمینه توسعه انرژی هسته‌ای اعلام کرد.

دکتر علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران روز جمعه (26 شهریور) در سخنانی در نشست سالانه انجمن جهانی هسته‌ای در لندن، با اشاره به علاقه‌مندی کشورهای حوزه خلیج فارس برای توسعه انرژی هسته‌ای اعلام کرد تهران آماده مشارکت، همکاری و در دسترس قرار دادن تجارب خود به کشورهای منطقه در این زمینه است.

 صالحی با اشاره به روند افزایش همکاری‌های بین‌المللی سازمان انرژی اتمی پس از انعقاد توافق هسته‌ای برجام با کشورها و صاحبان صنایع هسته‌ای، از شرکت‌های علاقه‌مند برای همکاری و مشارکت در پروژه‌های این سازمان دعوت به عمل آورد.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین با اشاره به برنامه‌های ایران برای تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای افزود جمهوری اسلامی درهمین راستا سرمایه گذاری بر روی نیروگاههای کوچک تا صد مگاوات را به عنوان اولویت‌های کشور در دست اجرا دارد. 

صالحی به مشارکت سازمان انرژی اتمی ایران در به‌کارگیری انرژی هسته‌ای در تولید واکسن و دارو و همچنین در بهبود تولید محصولات کشاورزی و قراردادهایی که در این رابطه میان این سازمان و وزارت بهداشت و دیگر سازمان های ذیربط منعقد شده است، اشاره کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین با تاکید براهمیت استفاده از انرژی پاک هسته‌ای در اهداف توسعه در کشورهای جهان، همکاری‌های ایران و کشورهای صنعتی هسته‌ای جهان را به ویژه در دوره پسابرجام تشریح کرد.

انجمن جهانی هسته‌ای سازمان بین‌المللی متشکل از مدیران ارشد صنایع سازمان‌ها، شرکت‌های فعال در صنعت هسته‌ای در جهان با بیش از 400 عضو است که عمده‌ترین نقش را در تولید و بهبود مستمر انرژی هسته‌ای برای کاربردهای صلح آمیز برعهده دارند.

در نشست سه روزه تخصصی و سالانه سازمان بین المللی «انجمن جهانی هسته‌ای» که مقر آن در انگلیس است، روساء و کارشناسان هسته‌ای از بخش‌های دولتی و خصوصی از بیش از 35 کشور جهان شرکت دارند.

ایران پس از اجرای برجام و رفع بخشی از تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ایش در صدر هیاتی عالیرتبه در سمپوزیوم لندن حضور یافته است.

ایران و کشورهای گروه 1+5 شامل امریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان تیر ماه سال گذشته در وینِ اتریش به توافق رسیدند و با اجرایی شدن برجام در 27 دی ماه سال گذشته اعلام شد تحریم‌های ضدایرانی لغو می‌شوند.

مطابق با این توافق تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از سوی اتحادیه اروپا، شورای امنیت و امریکا باید لغو شوند. ایران نیز در ازای لغو تحریم‌ها برخی محدودیت‌ها علیه فعالیت‌های هسته‌ای خود اعمال می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۲
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی