فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
شنبه 27 شهریور 1395 - 10:06
علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران (عکس از خبرگزاری فرانسه)
علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران (عکس از خبرگزاری فرانسه)

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران می‌گوید با وجود اینکه تهران در چارچوب توافق هسته‌ای سال گذشته به طور کامل به تعهداتش عمل کرده اما غرب، 8 ماه پس از لغو رسمی تحریم‌ها هنوز وعده‌های خود را محقق نکرده‌است.

علی اکبر صالحی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با روزنامۀ گاردین، که جمعه (26 شهریور) منتشر شد، افزود اگر قرار باشد برجام پابرجا بماند دو طرف باید به تعهداتشان عمل کنند. او هشدار داد پایبند نبودنِ طرفِ غربی به برجام ممکن است این توافق را به مخاطره بیندازد.

وی خاطرنشان کرد توافق هسته‌ای در پرتو رقابت‌های انتخاباتی در امریکا ممکن است با «زمان دشوارتری» مواجه شود.

صالحی هشدار داد: «اشاره‌هایی می‌شود مبنی بر اینکه ممکن است توافق را ترک کنند و یا دوباره بنویسند. از سوی دیگر نظارت‌ها و زیاده‌خواهی‌های بیشتری را مطرح کنند تا ایران دلسرد شود و در نهایت از توافق کناره‌گیری کند. رهبر معظم ما [آیت الله سید علی خامنه‌ای]  گفته است «جمهوری اسلامی ابتدا توافق را نقض نخواهد کرد» اما در عین حال من تهدیدهایی را که ممکن است توافق را در معرض خطر قرار دهد، رد نمی‌کنم.»

صالحی افزود: «همانطور که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته‌است ایران به تعهداتش پایبند بوده‌است. با این وجود اکنون برای همه بسیار روشن است و بر کسی پوشیده نیست که طرف مقابل در واقع به وعده‌هایش عمل نکرده‌است؛ اینکه تحریم‌ها برداشته شود و مبادلات بانکی به حالت عادی برگردد و مبادلات تسریع شده و روابط اقتصادی گسترش یابد. این مسائل به اندازه‌ای که ما انتظار داشتیم، محقق نشده‌است.»

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران جمعه در سخنانی در نشست سالانۀ انجمن جهانی هسته‌ای در لندن، با اشاره به علاقه‌مندی کشورهای حوزۀ خلیج فارس برای توسعۀ انرژی هسته‌ای اعلام کرد تهران آمادۀ مشارکت، همکاری و در دسترس قرار دادن تجارب خود به کشورهای منطقه در این زمینه است.

ایران و کشورهای گروه 1+5 شامل امریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه، چین و آلمان تیر ماه سال گذشته در وینِ اتریش به توافق رسیدند و با اجرایی شدن برجام در 27 دی ماه سال گذشته اعلام شد تحریم‌های ضدایرانی لغو می‌شوند.

مطابق با این توافق تمامی تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از سوی اتحادیه اروپا، شورای امنیت و امریکا باید لغو شوند. ایران نیز در ازای لغو تحریم‌ها برخی محدودیت‌ها علیه فعالیت‌های هسته‌ای خود اعمال می‌کند.

 

 منبع «پرس تی‌وی فارسی» 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۰۳
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی