فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
پنجشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۲ ب.ظ

جایزه لژیون دونور فرانسه برای کوتیار

جایزه لژیون دونور فرانسه برای کوتیار

ماریون کوتیار بازیگر فرانسوی برنده جایزه اسکار یکی از ۶۵۰ چهره برجسته کشورش است که امسال به دریافت نشان لژیون دونور مفتخر ‌شد.

در حالی که امسال ۶۵۰ نفر از چهره‌های فرهنگی، ادبی، سیاسی، ورزشی و جهانی به دریافت نشان لژیون دونور فرانسه را دریافت می کنند، ماریون کوتیار بازیگر سرشناس سینمای فرانسه و جهان نیز در این فهرست جای گرفته است.


این نشان روز پنجشنبه که روز ملی فرانسه است و به نام روز باستیل شناخته می‌شود به برندگان آن اهدا شد ولی این خبر در عین حال تحت تاثیر حمله تروریستی به ساحل نیس و مردم شرکت کننده در جشن روز ملی قرار گرفت.

کوتیار ۴۰ ساله نخستین زن بازیگر فرانسوی است که از سال ۱۹۶۰ موفق شد بالاترین جایزه سینمای آمریکا را برای بازی در نقش ادیت پیاف خواننده فقید فرانسوی دریافت کند. او با بازی در فیلم «زندگی چون گل سرخ» در سال ۲۰۰۷ اسکار را برد و سال پیش بار دیگر برای بازی در فیلم «دو روز، یک شب» نامزد دریافت اسکار شد.

او که کارش را با بازی در فیلم‌هایی چون «تاکسی»، «فوریا» و «چیزهای زیبا» شروع کرد و توانست نظر منتقدان را جلب کند، به جز اسکار، یک جایزه بفتا، یک جایزه سزار و یک جایزه گلدن گلوب برای بازی در نقش ادیت پیاف در فیلم «زندگی چون گل سرخ» در کارنامه دارد.

جایزه لژیون دونور در طول سال سه بار به برندگانش اهدا می‌شود که یکی از آنها روز باستیل است.

ریموند دپاردون عکاس، سباستیو سالگادو فتوژورنالیست برزیلی و سیلویا وایلد کهنه‌کار جنگ از جمله دریافت کنندگان این جایزه بودند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۲
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی