فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

تعطیلی یک مدرسه اسلامی در فرانسه پس از سه سال فعالیت به دلیل انتقاد دولت اولاند

تهران- ایرنا- مدرسه اسلامی «البدر» در شهر تولوز در جنوب غربی فرانسه پس از سه سال فعالیت به دلیل انتقاد دولت «فرانسوا اولاند» از محتوای آموزشی آن تعطیل شد و احتمالا مدیر آن به حبس و جریمه نقدی متهم خواهد شد؛ دلیلی که مدیر این مدرسه، آن را «سختگیری بی اساس» و «آزار و اذیت» می داند.

تارنمای روزنامه «لو پاریزین» با اعلام این خبر نوشت: این مرکز که در سال 2013 تاسیس شد، با 95 دانش آموز در دوره های کودکستان تا راهنمایی از ابتدای ماه جاری میلادی (اول سپتامبر 2016/11 شهریور ماه جاری) به دلیل انتقاد دولت فرانسه از محتوای آموزشی این مدرسه تعطیل است. 
این در حالی است که «عبدالفتاح رهاوی» (Abdelfattah Rahhaoui) مدیر این مرکز، اقدام دولت فرانسه را «سختگیری بی اساس» و «آزار و اذیت» می داند.
وی در دفاع از خود اعلام کرد: من مذهبی و مسلمان هستم. من محاسن دارم اما این ها از من فردی افراطی نمی سازد. در این کشور همه چیز را به هم ربط می دهند.
رهاوی تصریح کرد: همه افرادی که به داعش پیوستند، در مدارس دولتی درس خوانده بودند و نه در مدارس مذهبی. 
به گزارش ایرنا، تا این لحظه، نهاد محکوم کننده این مدرسه اسلامی دیدار با مدیر این مرکز را نپذیرفته است. مسئولان مدرسه همچنین مقام «مدافع حقوق» فرانسه را فراخواندند. این مقام مستقل در فرانسه، در بازبینی قانون اساسی در سال 2008 میلادی ایجاد شد و وظیفه اش حمایت از حقوق شهروندان و دولت عنوان شده است.
روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» از احتمال محکومیت مسئول این مدرسه به تحمل شش ماه حبس و پرداخت جریمه هفت هزار و 500 یورویی خبر می دهند.
بر پایه این گزارش، نهادی که دستور تعطیلی این مدرسه را صادر کرده این مرکز را متهم می کند که « حق کودکان برای آموزش و هدف آموزش اجباری را رعایت نمی کند».
به گزارش ایرنا، اسلام دومین دین بزرگ در فرانسه است و بزرگترین جمعیت مسلمانان اروپا در این کشور سکونت دارند. تعداد مسلمانان فرانسه هیچگاه در آمار رسمی اعلام نمی شود، اما پنج تا هفت میلیون نفر برآورد می شود.
در پی حملات تروریستی در فرانسه از سوی افراط گرایان و گروه های تکفیری تروریستی، موج اسلام هراسی در این کشور و غرب شدت یافته و قوانین و مقررات به سوی محدود کردن بیش از پیش مسلمانان پیش می رود. 
اروپام** 9053 
مترجم: فائزه طاهری** انتشار دهند: هژبری

انتهای پیام /* 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۴
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی