فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
روسیه در قطعنامه پیشنهادی خود خواسته است تا بنا بر توافق پیشین صورت گرفته با آمریکا، امدادرسانی به مناطق محاصره شده صورت بگیرد و فورا درگیری‌ها متوقف شود. مقام‌های روسیه همچنین در پیش‌نویس این قطعنامه، از طرح اخیر استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه برای خروج نیروهای گروه تروریستی جبهه النصره از شرق حلب حمایت و آن را به ‌عنوان گزینه مهمی مطرح کرده‌اند.
کد خبر:۶۳۰۳۲۰
تاریخ انتشار:۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۰08 October 2016
روسیه و چین پیش نویس قطعنامه فرانسه درباره سوریه در شورای امنیت سازمان ملل را وتو کردند و قطعنامه روسیه برای گذر از بحران سوریه نیز در شورای امنیت رای لازم را به دست نیاورد.

به گزارش «تابناک»؛ در جلسه شب گذشته شورای امنیت درباره حلب، دو پیش‌نویس قطعنامه از سوی روسیه و فرانسه مطرح شد.
 
روسیه در قطعنامه پیشنهادی خود خواسته است، تا بنا بر توافق پیشین صورت گرفته با آمریکا، امدادرسانی به مناطق محاصره شده صورت بگیرد و فورا درگیری‌ها متوقف شود.
 
مقام‌های روسیه همچنین در پیش‌نویس این قطعنامه، از طرح اخیر استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه برای خروج نیروهای گروه تروریستی جبهه النصره از شرق حلب، حمایت و آن را به‌ عنوان یک گزینه مهم مطرح کرده‌اند.
 
روسیه و چین قطعنامه فرانسه درباره سوریه را در شورای امنیت وتو کردند
 
فرانسه هم پیش‌نویس قطعنامه‌ای را درخصوص اوضاع حلب ارائه کرده که در آن خواستار توقف درگیری‌ها در این شهر، منطقه پرواز ممنوع بر فراز حلب و نیز امدادرسانی به ساکنان شده است.

ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل اعلام کرده که قطعنامه پیشنهادی فرانسه در سوریه قابل اجرا نیست. وی گفت: من اطمینان دارم که هدف طرح فرانسه، خارج کردن سوریه از بحران نیست، بلکه به چالش کشیدن روسیه برای استفاده از حق وتو است.

گنادی گاتیلوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه هم اعلام کرده، بسیاری از شرایطی که در طرح فرانسه ذکر شده، پذیرفته نیست و از موضوع کمک‎های انسان‌دوستانه استفاده سیاسی شده است.
 
در نهایت این قطعنامه با وتوی چین و روسیه تصویب شد. قطعنامه روسیه نیز پس از قطعنامه فرانسه مطرح شد اما این قطعنامه نیز نتوانست رای لازم را به دست آورد تا شرابط سوریه به همان ترتیب گذشته ادامه داشته باشد. 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۵
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی