فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

۹۵/۰۷/۱۸ :: ۲۰:۵۷

 وزیر دادگستری فرانسه:

1300 افراط‌گرا در زندان‌های فرانسه تحت بازداشت قرار دارند

خبرگزاری فارس: 1300 افراط‌گرا در زندان‌های فرانسه تحت بازداشت قرار دارند

وزیر دادگستری فرانسه امروز طی آماری از قرار داشتن 1300 افراط‌گرا تحت بازداشت در زندان‌های این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزیر دادگستری فرانسه امروز طی اظهاراتی از حضور 1300 زندانی افراط‌گرا در زندان‌های این کشور خبر داد.

«ژان جک اوروا» وزیر دادگستری فرانسه امروز یکشنبه طی اظهاراتی اعلام کرد: «در حال حاضر بیش از 300 نفر به اتهامات مرتبط با تروریسم در زندان‌های فرانسه تحت بازداشت هستند که ممکن است زمینه‌ساز گرایش سایر زندانیان به افراط‌گرایی شوند و این امر هم اکنون موجبات نگرانی ما را فراهم ساخته است.»

وی در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «یوروپ 1» افزود: «هم اکنون حدود 1300 زندانی افراط گرا در زندان‌های فرانسه تحت بازداشت قرار دارند که 340 نفر از آنها به اتهامات مرتبط با تروریسم شامل مشارکت در فعالیت‌های مجرمانه با اهداف تروریستی تحت تعقیب هستند.»

اظهارات وزیر دادگستری فرانسه در حالیست که هفته‌نامه فرانسوی ژورنال دودیمانش نیز امروز طبق آماری از قرار داشتن 15 هزار مظنون افراط‌گرا تحت نظارت پلیس فرانسه خبر داد و اعلام کرد که طبق فایل گزارش‌های مربوط به پیشگیری از افراط‌گرایی با ماهیت تروریستی (FSPRT) این افراد مظنون به ایجاد خطر و تهدید هستند که 4000 نفر از آنها در دسته‌بندی خطرناک قرار دارند و احتمال آن زیاد است که دست به اقدامی تروریستی بزنند.

فرانسه که همواره از حامیان تروریست‌های تکفیری بوده، هم‌اکنون با پدیده تروریسم تکفیری مواجه شده و پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی ماه‌های گذشته به طور قابل توجهی افزایش داشته است.

فرانسه از چند ماه پیش با تهدیدهای تروریستی فزاینده‌ای روبروست و از ژانویه سال 2015 میلادی تاکنون چندین حمله تروریستی در این کشور اتفاق افتاده است که مرگبارترین آنها به حملات تروریستی 13 نوامبر 2015 پاریس و 14 ژوئیه 2016 مربوط می‌شود که گروه تروریستی داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۵
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی