فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
دوشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۰ ب.ظ

«پوتین» سفر خود به فرانسه را لغو کرد

در پاسخ به تهمت های «اولاند»؛

«پوتین» سفر خود به فرانسه را لغو کرد

ولادیمیر پوتین
شناسهٔ خبر: 3792879 - 
رئیس جمهوری روسیه در واکنش به تهمت های همتای فرانسوی خود که برای دیدار با وی شرط تعیین کرده بود، از سفر به پاریس امتناع کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه از لغو سفر هفته آتی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به پاریس خبر دادند.

 گفته می شود که این تصمیم واکنشی است به اظهارات «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه که روسیه را به ارتکاب جنایت جنگی در شهر «حلب» سوریه متهم کرده و خواهان تحقیق پیرامون این موضوع در دیوان کیفری بین المللی شده است.

ناگفته نماند که ادعای اولاند پس از آن مطرح می شود که روسیه قطعنامه پیشنهادی فرانسه مبنی بر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در حلب را در شورای امنیت سازمان ملل وتو کرد.

از سوی دیگر، یک مقام وابسته به کاخ الیزه مدعی است که تماس های مکرری با کاخ کرملین برقرار شده مبنی بر اینکه شرط دیدار اولاند با پوتین مذاکره انحصاری پیرامون موضوع سوریه است و وی تمامی دیدارهایی را که پیرامون موضوعات دیگر باشد لغو می کند.

گفته می شود که کاخ کرملین در پاسخ به این پیشنهاد از تصمیم پوتین برای به تعویق انداختن سفر خود به فرانسه خبر داد که قرار بود در تاریخ 19 ماه میلادی جاری (اکتبر) انجام شود.

لازم به یادآوری است که در هفته های اخیر فرانسه، انگلستان و آمریکا که با کارشکنی های خود طرح آتش بس سوریه را به بن بست کشاندند، نیروی هوایی روسیه را به بمباران غیر نظامیان در شرق حلب متهم می کنند حال آنکه دولت مسکو به دفعات تاکید کرده است که جنگنده های روس تنها گروه های تروریستی شناخته شده را هدف حملات خود قرار می دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۷/۲۶
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی