فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها


1395/8/8 شنبه

نشست مشترک هییت تخصصی فرانسوی با مسئولین ارشد سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران


در تاریخ دوشنبه مورخ 2/8/95  هیات تخصصی  متشکل از دوازده نفر از اعضای بخش خصوصی و تشکل های فعال  کشور فرانسه با هماهنگی شرکت سرمایه گذاری کشاورزی ایران طی جلسه مشترکی با آقای علی ابادی، عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی  ایران و نمایندگان  تعدادی از تشکلهای بخش کشاورزی دیدار و ملاقات کردند.

 
این هیئت فرانسوی با ترکیبی از روسا و نمایندگان شرکتهای فعال در صنعت دامداری و کشاورزی، به منظور گسترش تبادلات تجاری و دانش فنی در زمینه های مختلف دامپروری در ایران حضور یافته اند.  آقای علی آبادی، ضمن خوشامد گویی به اعضای هیات، به اختصار توانمندیها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری سازمان و شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران را معرفی نمود. سپس نمایندگان اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی ایران، نماینده دفتر نظام های بهره برداری، اتحادیه مرکزی تعاونی های تولید روستایی و اتحادیه مرغداران تخم گذار (میهن )، به معرفی وظایف و ماموریتهای کاری خود پرداختند. 

     
در ادامه، آقای رولان مدیر شرکت 
ADEPTA  به معرفی خدمات این شرکت پرداخت. شرکتADEPTA متشکل از روسا و مدیران عامل چهل شرکت فعال در زمینه های مختلف کشاورزی، شامل دامداری، پرورش طیور، باغبانی، کشاورزی، تجهیزات صنایع لبنی و ماشن آلات کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی بوده و پنجاه درصد سهام این شرکت متعلق به بخش دولتی می باشد. وی با تاکید بر ارائه راهکاری عملی برای فعالیتهای مشترک، تمایل این هیئت و کشور فرانسه را به همکاری با دست اندرکاران بخش های مختلف کشاورزی در ایران علی الخصوص در بخش دام و طیور، عنوان نمود. 

   
آقای علی آبادی نیز ضمن تاکید بر لزوم انتقال دانش فنی در همه موارد همکاری، تاکید نمود با توجه به شباهت ساختاری سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و شرکت 
ADEPTA، زمینه همکاری های مناسبی وجود دارد که لازمه آن  تشکیل کارگروه مشترک در چارچوب تفاهمنامه جامع میان طرفین ایرانی و فرانسوی می باشد. 

    
نماینده  شرکت 
CRD   نیز به شرح فعالیت های این سازمان در زمینه جمع آوری فضولات دام، غنی سازی و فرآیند آن برای تبدیل به کود غنی شده پرداخت و برای همکاری با سازمان و انتقال تکنولوژی در این خصوص، اعلام آمادگی نمود.

   
نماینده 
DESIALIS که در زمینه تولید علوفه، یونجه و تامین خوراک دام فعالیت دارد، فعالیت های خود را به صورت مشروح بیان نمود.  نماینده شرکت BONILI   که با ماهیت تعاونی و متشکل  از 1400 تولید کننده شیر، در زمینه تولید  پودر شیر خشک فعالیت دارد، بر سیاست  شرکت متبوع خویش درتولید شیر برای مصرف و تغذیه انسان و  گوساله،  حتی الامکان با مکمل های خوراکی، تاکید داشت. 

    
سپس آقای بلانچ رییس هیات مدیره شرکت 
SOMMET DE LELEVAGE نیز عنوان نمود که نمایشگاه SOMMET DE LELEVAGE  در مهرماه هرسال در زمینه صنعت دام،  در سالنی با ظرفیت بیش از 2000 دام شامل واریته های گوشتی ، شیری و  اسب برگزار می گردد و بالغ بر 90000. بازدید کننده دارد. وی ضمن دعوت از آقای علی ابادی  و نمایندگان سازمان و شبکه، از توسعه همکاری های  مشترک ایران و فراسنه در زمینه تولیدات دامی استقبال نمود. 

     
در پایان، مقرر شد که جلسه تخصصی و کارشناسی بعدی در خصوص مسائل فنی، دامپروری و دامداری در زمینه های های تامین نهاده های دامی، خدمات اصلاح نژاد، دامپزشکی، هویت دار نمودن دام ها و ... روز چهارشنبه 5/8/95 در محل اتحادیه مرکزی تعاونی های کشاورزی دامداران ایران برگزار شود. پس از نهایی شدن مباحث فنی، کمیته راهبری متشکل از اعضای منتخب ایرانی و فرانسوی در این کمیته حضور یافته و طی انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک، زمینه اجرای مفاد آن با تاکید بر انتقال دانش فنی، به صورت عملی فراهم شود.

 



عکس های مرتبط : 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۵
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی