فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
يكشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۰۳:۴۳ ب.ظ

پایان عملیات نظامیان فرانسه در آفریقای مرکزی

 تاریخ خبر: 09/08/1395 | ساعت: 15:37|

پایان عملیات نظامیان فرانسه در آفریقای مرکزی

تهران - ایرنا - ژان -ایو لودریان وزیر دفاع فرانسه امروز ( یکشنبه) برای پایان دادن رسمی به ماموریت سانگری (عملیات نیروهای نظامی فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی) به این کشور سفر کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، عملیات نظامی فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی موسوم به سانگری، در حالی امروز پایان می یابد که حدود 350 نیروی پیاده ارتش فرانسه همچنان در این کشور حضور خواهند داشت. 
بر اساس این گزارش، عملیات های تاکتیکی هواپیماهای بدون سرنشین ارتش این کشور در چارچوب ماموریتی نیروهای مینوسکا در مناطق گوناگون جمهوری آفریقای مرکزی ادامه خواهد داشت. 
این در حالی است که انتقادها از 13 هزار نیروی سازمان ملل در جمهوری آفریقای مرکزی (مینوسکا) طی هفته های اخیر و با افزایش نارضایتی از عملکرد صلحبانان در حفظ و حمایت از غیرنظامیان افزایش یافته است. 
«فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه اواخر اردیبهشت سال جاری در سفر به کشور آفریقای مرکزی، به ماموریت نیروهای فرانسوی در این کشور پایان داد. 
اولاند در سفر چند ساعته به آفریقای مرکزی و پس از دیدار با فاستین آرشانژ توآدرا' رئیس جمهوری جدید این کشور، اعلام کرد: امروز، عملیات «سانگری» (Sangaris ) پایان می یابد. 
وی عملیات موسوم به سانگری را «کاملا موفقیت آمیز» خواند و اعلام کرد: در اوایل دسامبر 2013 میلادی (آذر 92) به دلیل بروز هرج و مرج و کشتاری که پس از آن در این کشور به راه افتاد، در مورد این ماموریت تصمیم گرفتم. 
خروج نیروهای فرانسوی از آفریقای مرکزی اواخر ماه دسامبر آینده پایان می گیرد. به گفته نزدیکان اولاند، اکنون حدود 650 سرباز فرانسوی در چارچوب عملیات سانگری فعالیت دارند و این در حالی است که شمار این افراد در ابتدای ماموریت، بیش از دو هزار و 500 نفر بود. 
اولاند روز گذشته اعلام کرد: ارتش ما به جبهه های دیگری در منطقه «ساحل» و همچنین سوریه و عراق، فراخوانده شدند. همچنان که کشور ما هنوز با تهدید تروریستی مواجه است. 
وی افزود: فرانسه در قالب ماموریت سازمان ملل (مینوسکا) و ماموریت اروپایی همواره در آفریقای مرکزی است و خواهد ماند. 
لوفیگارو نوشت: این در حالی است که نیروهای فرانسوی بارها به سوء استفاده جنسی از کودکان در آفریقای مرکزی متهم شده اند و هنوز پرونده اتهاماتشان در دستگاه قضائی کشورشان باز است. 
فرانسوآ اولاند پیشتر دوبار در دسامبر 2013(آذر/دی 92) و فوریه 2014 (بهمن/ اسفند 93) به جمهوری آفریقای مرکزی که از مستعمرات سابق فرانسه است، سفر کرده بود. 
وی این بار در دیدار با همتای آفریقایی خود که در انتخابات فوریه گذشته (بهمن/ اسفند 94) پیروز شد، گفت: بار دیگر و زمانی که انتقال سیاسی در این کشور صورت گرفته و ثبات به آن بازگشته است به این کشور بازگشتم. امنیت بدون توسعه و توسعه بدون امنیت محقق نخواهد شد. 
به گزارش ایرنا، فرانسه به تازگی از افزایش نیروهایش در ساحل عاج نیز خبر داده است. نیروهای فرانسوی در ساحل عاج ممکن است از طریق فرودگاه بین المللی ابیجان برای تقویت قوا در منطقه «ساحل» و پشتیبانی از عملیات «برخان» در این منطقه اعزام شوند. 
هدف عملیات برخان که به بهانه ای برای باقی ماندن نیروهای فرانسوی در کشورهای آفریقایی تبدیل شده، برقراری ثبات در منطقه ساحل و مبارزه با تروریسم اعلام شده است. این عملیات زمینه حضور سه هزار و 500 سرباز فرانسوی را در کشورهای آفریقایی مالی، موریتانی، نیجر، چاد و بورکینافاسو فراهم کرده است. 
این در حالی است که شمار نیروهای فرانسوی در کشور جیبوتی نیز قابل توجه است و این کشور همچنان پایگاه اصلی فرانسه در آفریقا به شمار می رود. 
خاورم**9377**1144 مترجم: حمید اوضح *انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۸/۱۶
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی