فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
سه شنبه, ۹ آذر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۴ ب.ظ

تحریم های آمریکا یک طرفه و فراسرزمینی است

mght6125-copy

به گزارش ایران نیوزآنلاین؛ چهارشنبه نوزدهم آبان ماه، فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در تهران در جلسه ی “چالش های اقتصادی اجرای برجام” که در دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه تحریم های آمریکا یک طرفه و فراسرزمینی است و تبعات آن در خود آمریکا تاثیر گذار است، اظهار داشت: فرانسه در زمینه حقوقی هیچ ارزشی برای تحریم های آمریکا قائل نیست.
وی همچنین به تحریم های بانکی علیه ایران اشاره کرد و گفت:  این تحریم ها مانع بستن قراردادهای بزرگی مانند قرارداد نفتی نشد.
فرانسوا سنمو سه حوزه اقتصاد، سیاست و فرهنگ را در روابط فرانسه و ایران مهم برشمرد و عنوان کرد: از زمانی که به ایران آمدم در این سه حوزه به طور جد کار کردم.
سفیر فرانسه در تهران با بیان اینکه ایران تنها یک کشور نیست، بلکه یک قاره است، افزود: ایران چندین هزار سال پیشینه دارد و شاعران این مرزو بوم این کشور را در جهان مطرح کرده اند.
وی ماموریت و کار در ایران را یک آرزو تلقی نمود وتصریح کرد: آوای خراسان که یادآور جاده ابریشم است برای من خوشایند است.
سفیر فرانسه در تهران قرارداد هسته ای را فاز جدیدی از تاریخ دانست و افزود: دلیل بعدی که خواهان حضور در ایران بودم این فاز جدید در تاریخ کشور ایران است.
وی تاکید کرد: این فاز جدید که ایران وارد آن شده یک فاز مهم وتاریخی است که باعث می شود ایران به جایگاه شایسته خود بازگردد.
فرانسوا سنمو سفر روحانی را آغاز دوباره روابط ایران و فرانسه دانست و ابراز کرد: روحانی در سفر خود به پاریس در واقع کلید آغاز روابط را زد.
سفیر فرانسه در تهران روند رو به رشد توسعه را بسیار سریع و فراتر از ذهن دانست وگفت: در ایران طبق آمار صندوق پول، شاهد رشد اقتصادی ۴.۱ درصدی در سه ماهه اول سال ۱۳۹۵ هستیم و این پیشرفت در حالیست که رشد اقتصادی در ایران صفر بود.
وی با بیان اینکه برداشته شدن تحریم ها باعث از سرگیری صادرات نفت ایران شد، اذعان کرد: میزان صادرات نفت در ایران به میزان قبل از تحریم ها و حتی بیشتر رسیده است؛ همچنین در زمینه صادرات غیر نفتی نیز شاهد افزایش صادرات هستیم.
سفیر فرانسه در تهران با بیان اینکه چند سالی است که روابط فرانسه و ایران به سطح پایینی رسیده است، خواستار افزایش سطح روابط شد و اظهار کرد: چندین شرکت فرانسوی از ابتدای سال تاکنون به ایران سفر کرده اند.
وی افزود: مقامات بلندپایه کشور فرانسه این شرکت ها را ترغیب به حضور در بازار ایران می کنند.
سفیر فرانسه در تهران با اشاره به اهمیت مسئله سرمایه گذاری در ایران افزود: برای نیل به این هدف ۸۰۰ میلیارد دلار بودجه در نظر گرفته شده است.
فرانسوا سنمو در پایان به توافق روز گذشته شرکت توتال اشاره کردو گفت: این عمل با هدف بالا بردن صادرات نفتی ایران در یکی از بزرگترین جایگاه های نفتی جهان صورت گرفت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی