فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
کد خبر:43341

تلاش ایران برای لغو ویزا با ایتالیا، فرانسه و آلمان

img

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی می‌گوید: برنامه لغو روادید با روسیه درحال مذاکره است. ضمن اینکه تلاش می‌کنیم با چند کشور اروپایی مثل ایتالیا، فرانسه و آلمان هم این برنامه را اجرا کنیم،‌ هرچند بسیار سخت است.

به گزارش خبرآنلاین، مرتضی رحمانی‌موحد، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با حضور در نمایشگاه مطبوعات و غرفه گروه رسانه‌ای خبر، به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. گفت‌وگوی کوتاه خبرآنلاین با معاون گردشگری کشور را در ادامه بخوانید:
یکی از برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی در دولت آقای روحانی، لغو روادید بود که درباره کشورهایی مانند ارمنستان، گرجستان و آذربایجان انجام شد. می‌توان امیدوار بود قدرت پاسپورت ما بیشتر شود و بتوانیم بدون نیاز به روادید به کشورهای مختلف سفر کنیم؟

لغو روادید یک موضوع دوجانبه است که باید بین دو کشور انجام شود. در روال معمول همکاری‌های کنسولی با کشورهای مختلف اینطور است که دو کشور به آن تمایل داشته باشند. این موضوع را در کمیته‌ای که مربوط به تسهیل روادید است و در مصوبه دولت در سال ۹۲ مسئولیتش با سازمان میراث فرهنگی است مطرح کردیم که خوشبختانه همه اعضای این کمیته در این موضوع هم‌نظر هستند ولی باید شرایط آن به صورت متقابل فراهم شود. تلاش هست به موازات این که تعاملات مردمی و اقتصادی با کشورهای مختلف به ویژه کشورهای همسایه و هدف گردشگری افزایش پیدا می‌کند، بتوانیم حوزه‌های تردد و رفت و آمد گردشگران را افزایش دهیم و این موضوع تسهیل شود.

درباره روسیه هم این موضوع این موضوع مطرح شد که البته هنوز اجرایی نشده است. این موضوع به کجا رسیده است؟به هر حال لغو روادید می‌تواند شاخصی باشد بر اراده‌ای که بین کشورها برای ارتباط بهتر وجود دارد. حتی لغو روادید می‌تواند مرحله‌ای انجام شود؛ به صورتی که در ابتدا شاید بتوان بین تجار و دیپلمات‌ها آن را حذف کرد و بعد به آن عمومیت داد. ما در حال تلاش هستیم که مراحل لغو روادید متقابل انجام شود،‌ همکاری‌های ما در این زمینه جدی است. روسیه را پیشنهاد کرده‌ایم، طرف‌های گردشگری در روسیه هم به این موضوع علاقمند هستند و این مذاکرات در سطح کنسولی و اداری دو کشور در حال بررسی است.

چین چطور؟

خیر هنوز با چین وارد این صحبت نشده‌ایم اما چند کشور اروپایی را هم در برنامه‌های این هدف گردشگری داریم.

کدام کشورها؟ایتالیا، فرانسه و آلمان؛ البته این کشورها تابع قوانین شنگن هستند و برایشان کار دو جانبه انجام دادن سخت است. به همین دلیل ممکن است کار به سادگی صورت نگیرد و مراحل خاص خودش را داشته باشد.

فکر می‌کنید چه زمانی تراز گردشگری ایران مثبت و گردشگری ورودی بیشتر از خروجی می‌شود؟در این سه سال اخیر این تفاوت کاهش پیدا کرده و با وجود این که سفرهای خروجی به مناسبت‌های مذهبی افزایش داشته، اما در ورودی سی درصد در سه سال گذشته رشد داشته‌ایم و فاصله ورودی و خروجی گردشگران کم شده است. در سال ۹۴ حدود پنج میلیون و ۲۰۰ هزار ورودی و شش میلیون و ششصد هزار خروجی داشته‌ایم که نشان می‌دهد فاصله کمی بین آنهاست.

انتهای پیام

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی