فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

سفیر فرانسه در ایران در دیدار با استاندار خراسان رضوی:

فرانسه به دنبال توسعه و بهبود روابط اقتصادی با ایران است

شناسه خبر: 1235547 سرویس: استانها
سفیر فرانسه در ایران

سفیر فرانسه در ایران گفت: فرانسه به دنبال توسعه و بهبود روابط اقتصادی با ایران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدسبه نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان در دیدار با سفیر فرانسه در ایران اظهار داشت: روابط دو کشور ایران و فرانسه قبل از دولت یازدهم با آسیب‌های فراوانی مواجه شد که همزمان با استقرار رئیس جمهور جدید و به ویژه بعد از اجرایی شدن برجام روند تعاملات بین دو کشور مسیر خوبی را طی می‌کند.

وی به اهتمام دولت تدبیر و امید بر توسعه روابط در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای دنیا اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت در راستای تحکیم و ارتقای روابط بین دو کشور استفاده کنیم.

رشیدیان با اشاره به مزیت‌های منحصر به فرد استان، تصریح کرد: خراسان رضوی به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استان‌های مهم و پهناور کشور به شمار می‌رود و با اقتصادی قوی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن، خدمات و کشاورزی است.

وی ادامه داد: وجود معادن سرشار و غنی سنگ آهن و 46 ماده معدنی دیگر، فعالیت 9 واحد فولادی، وجود شش هزار واحد صنعتی، تولید محصولات باغی و زراعی استراتژیک مانند زعفران و پسته از جمله مزیت‌های خراسان رضوی به شمار می‌رود.

استاندار خراسان رضوی گفت: این استان سالانه پذیرای بیش از 27 میلیون گردشگر است که دو میلیون نفر آنها را زائران خارجی تشکیل می دهند.

رشیدیان وجود نیروهای متخصص و توانمند، فعالیت دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی، 400 هزار دانشجو  را از دیگر مزیت‌های استان برشمرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به دائر بودن کرسی زبان فرانسه در دانشگاه فردوسی مشهد، از آمادگی استان برای تبادل استاد و دانشجو بین دو کشور خبر داد. 

رشیدیان قرار گرفتن ایران در کریدور شمال، جنوب و شرق، غرب، مزیت ترانزیت،  دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه، وجود دو منطقه ویژه اقتصادی در جوار مرز را از جمله زمینه‌های توسعه و جذب سرمایه‌گذاری در ایران دانست.

وی ادامه داد: این مزیت زمینه را برای حضور کالاها و خدمات کشور فرانسه در بازارهای هدف کشورهای همسایه ی خراسان رضوی فراهم کرده است.

رشیدیان  با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با فرانسه، از آمادگی استان برای استقبال و حضور گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف، خبر داد.

وی خواستار تبادل هیئت‌های تجاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی دو طرف در راستای توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور شد.

استاندار خراسان رضوی، با تشریح فرصت‌های بی بدیل سرمایه گذاری در استان، تاکید کرد: براساس ضوابط و قوانین آماده سرمایه گذاری‌های مشترک هستیم.

رشیدیان به طرح موضوع توسعه فرودگاه مشهد و ترمینال خارجی آن و آمادگی طرف فرانسوی در این زمینه اشاره کرد و افزود: در سایر زمینه‌ها نیز زمینه همکاری فراهم است.

وی گفت: تا قبل از اِعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، خراسان رضوی با برخی شرکت‌های فرانسوی در تعامل بوده که امیدواریم در شرایط جدید این روابط از سر گرفته شود.

فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران نیز  ضمن ابراز خرسندی از حضورش در مشهد، گفت: بعد از اجرایی شدن برجام، مرحله  جدیدی از روابط بین دو کشور آغاز و افق روشنی در این زمینه ترسیم  شده است.

وی سفر دکتر روحانی به فرانسه را در نخستین روزهای اجرایی شدن برجام برای کشورش مهم ارزیابی کرد و افزود: اراده ما توسعه و بهبود روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است و به همین منظور شخصیت‌ها و افراد مختلفی از سوی دو کشور با یکدیگر ملاقات کرده و ترددهایی نیز صورت گرفته است.

فرانسوا سنمو از سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه فرانسه به ایران خبر داد و تاکید کرد: علاوه بر همکاری موثر در حوزه نفت، خودرو و هواپیما به دنبال شراکت های جدید هستیم.

وی حضور فرانسه در حوزه‌های مذکور را نمادی برای برقراری تجاری با ایران در سایر حوزه‌ها توصیف کرد و خواستار گسترش روابط با خراسان رضوی شد.

سفیر فرانسه در ایران، حجم مبادلات اقتصادی دو کشور طی یک سال گذشته را رو به رشد دانست و خاطرنشان کرد: این روند در 9 ماهه اخیر شتاب مضاعفی گرفته به گونه‌ای که در سه ماهه نخست سال میلادی جاری در مقایسه با مدت مشابه 76 درصد رشد داشته است.

فرانسوا سنمو از همکاری‌های بخش خصوصی دو کشور و همچنین تبادل استاد و دانشجو به ویژه بین دانشگاه فردوسی مشهد و دپارتمان فرانسه استقبال کرد.

انتهای پیام/

+

سفر سفیر فرانسه به مشهد (هجدهم و نوزدهم آبان ماه)

آقای فرانسوا سنمو، سفیر فرانسه در ایران، هجدهم و نوزدهم آبان ماه به مشهد سفر کرد و در آنجا دیدارهایی با استاندار خراسان رضوی، جناب آقای علی رشیدیان، و نیز با نمایندگانی از آستان قدس رضوی داشت. او همچنین با رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در مورد همکاری های دانشگاهی گفتگو کرد و کنفرانسی هم درباره چالشهای اقتصادی اجرای توافق هسته ای 14 ژوئیه 2015 داد. ملاقات با نمایندگان شرکتها، به ویژه طی جلسه ای در اتاق بازرگانی، از دیگربرنامه های او در این سفربه شمار می رود.

Dernière modification : 17/11/2016

بالای صفحه
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۰۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی