فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
چهارشنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۵۶ ب.ظ

تلاش فرانسه برای توسعه روابط اقتصادی با ایران

زمان :   ۱۳۹۵/۸/۲۵ - ۰۷:۱۴ شناسه خبر : ۵۸۷۷۹۵

تلاش فرانسه برای توسعه روابط اقتصادی با ایران
خبرگزاری شبستان:فرانسه در حال حاضر تلاش هایی را برای گسترش روابط اقتصادی با ایران انجامی می دهد تا جایی که فرانسوا سی نمو، سفیر فرانسه در ایران بر گسترش همکاری کشورش با ایران آمادگی کشورش را برای تعامل بیشتر اعلام کرده است.

خبرگزاری شبستان – گروه سیاسی: روابط ایران و فرانسه یکی روابط بین‌المللی بین فرانسه و ایران است. ایران به طور کلی از قرون وسطی یک رابطه دوستانه با فرانسه داشته‌است. با انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم، وزارت امور خارجه فرانسه همراه با وزارت‌خانه‌های امور خارجه اغلب کشورهای اروپایی، ضمن تبریک این پیروزی، ابراز امیدواری جهت بهبود روابط با ایران را مطرح کردند. روز بعد از مراسم تحلیف حسن روحانی، وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار سفیر ایران در پاریس، ضمن ابراز خرسندی از ریاست‌جمهوری حسن روحانی، ابراز داشت همان‌طور که مردم ایران خواستار تغییر در سیاست‌های خارجی ایران هستند، فرانسه نیز امیدوار است ایران در زمینه برنامه هسته‌ای ایران، جنگ داخلی سوریه و حقوق بشر در ایران اقدامات عینی انجام دهد.

 

بنابراین گزارش، فرانسه در حال حاضر تلاش هایی را برای گسترش روابط اقتصادی با ایران انجامی می دهد تا جایی که فرانسوا سی نمو، سفیر فرانسه در ایران بر گسترش همکاری کشورش با ایران آمادگی کشورش را برای تعامل بیشتر اعلام کرده است. باشگاه خبرنگاران جوان در این زمینه به نقل از فرانسوا سی نمو، سفیر فرانسه در سمینار مشترک ایران و فرانسه نوشته است: "دولت روحانی برای نوسازی زیرساخت های ایران عزم جدی دارد. همکاری های ایران و فرانسه پس از توافق برجام در سال گذشته رشد بسیار داشته و در زمینه های مختلف پژوهشی، فنی، دانشگاهی و تجاری تعامل داشته ایم. فرانسه برای تقویت روابط ایران و فرانسه تلاش دارد. در ماه های گذشته سمینارها و همایش های آموزشی و کاربردی متعددی انجام شده و در آتی نیز ادامه خواهد داشت."

 

یادآور می شود: از جمله مهم‌ترین صنایع کشور فرانسه می‌توان به صنایع فلزکاری، ماشین‌آلات، شیمیایی، وسائط نقلیه، مواد خوراکی و مشروبات، منسوجات و البسه، هواپیماسازی، کشتی‌سازی، پتروشیمی، الکتریکی، اتمی و نظامی اشاره نمود. گندم، جو، سیب‌زمینی، چغندرقند، سیب، ذرت، برنج، انگور، ماهی، گاو و خوک نیز مهم‌ترین محصولات کشاورزی و دامپروری کشور را تشکیل می‌دهند. مهم‌ترین معادن کشور آهن، بوکسیت، پتاس، زغال سنگ، نیکل، نمک، نفت، گازطبیعی، سولفور، ماده اولیه ساختمانی، سرب و روی، فسفات، پیریت و اورانیوم می‌باشد. ذخایر زیرزمینی نفت فرانسه نیز به ۵۰ میلیون بشکه بالغ می‌گردد.

پایان پیام/473
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۷
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی