فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
 تاریخ خبر: 30/05/1395 | ساعت: 16:15|

نشست استادان دانشگاه های ایران، فرانسه و آلمان در شیراز برگزار می شود

شیراز- ایرنا- مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز گفت: نشست مشترک استادان دانشگاه های ایران، فرانسه و آلمان اوایل سال 2017 میلادی (زمستان امسال) به میزبانی این دانشگاه برگزار می شود.

به گزارش ایرنا سیده زهره عظیمی فر، شنبه در دیدار نمایندگان رسانه های خارجی مقیم تهران افزود: برنامه ریزی برای این نشست، بیانگر علاقه کشورهای اروپایی به توسعه مناسبات علمی با دانشگاه های ایران در فضای پسابرجام است. 
وی اظهار کرد: دانشگاه شیراز در سه سال فعالیت دولت تدبیر و امید گام های بلندی برای احیای جایگاه بین المللی این دانشگاه و توسعه مناسبات علمی با دیگر دانشگاه های معتبر جهان برداشته است. 
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه شیراز گفت: به عنوان نمونه، این دانشگاه و دانشگاه گنت بلژیک تفاهم نامه ای برای ایجاد دوره آموزشی مشترک با هدف تربیت دانشجویان مقطع دکترا امضا کرده اند که طرفین در حال اجرایی کردن این تفاهم نامه هستند. 
عظیمی فر با اشاره به کاهش اعزام اعضای هیات علمی و دانشجویان بورسیه در فضای تحریم ها گفت: در حالی که آمار اعزام اعضای هیات علمی دانشگاه شیراز به دانشگاه های معتبر جهان در سال 2010 میلادی 119 مورد بود اما در اثر تحریم ها و انتشار گزارش های غیر واقعی درباره کشورمان، این آمار در سال 2013 میلادی به 34 مورد کاهش یافت. 
وی افزود: در فضای پسابرجام و گشایش صورت گرفته در مناسبات بین المللی ایران، دانشگاه شیراز در حال توسعه مناسبات بین المللی خود است. 
مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه شیراز گفت: حدود 17 هزار دانشجو در 428 رشته تحصیلی، 60 بخش علمی و 16 دانشکده این دانشگاه در حال تحصیل هستند. 
وی افزود: ظرفیت های علمی و توانمندی این دانشگاه به حدی است که می تواند 2 برابر این تعداد دانشجو را نیز جذب کند اما با هدف افزایش کیفیت آموزش، ارائه خدمات رفاهی و ورزشی به دانشجویان، به همین میزان دانشجو بسنده کرده ایم و حتی شمار دانشجویان را نسبت به سال های گذشته، سه هزار نفر کاهش داده ایم. 
خبرنگاران و تصویربرداران شبکه های فونیکس چین، آپا (APA) و ای.ان.اس (ANS) جمهوری آذربایجان، شبکه المنار لبنان و شبکه الاتجاه عراق نیز در این دیدار به طرح پرسش های خود پرداختند و بازدیدی از پردیس ارم دانشگاه شیراز داشتند. 
این گروه از نمایندگان رسانه های خارجی مقیم تهران روز شنبه درآستانه هفته دولت با هدف آشنایی و اطلاع رسانی دستاوردهای علمی مراکز دانشگاهی و علمی تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سفری یک روزه به شیراز سفر کرده اند. 
نمایندگان رسانه های خارجی در نخستین گام از مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی جهان اسلام که در شیراز واقع است بازدید کردند و در ادامه سفر خود از پارک علم و فناوری استان فارس بازدید می کنند. 
2027 /6118

انتهای پیام /*

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۷
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی