فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
فرانسوا اولاند: فرانسه هوشیار باشد؛ جهان رو به «پوپولیسم» پیش می‌رود

 نسخه قابل چاپ

 ارسال به دوستان

26 آبان 1395 - 09:02:57

مهر - رئیس جمهوری فرانسه نتیجه انتخابات آمریکا و همه پرسی انگلستان را نشانه پیروزی جریان های عوام فریبانه و پوپولیستی عنوان کرد و به مردم کشورش در این زمینه هشدار داد.

ایران پی ان – بین‌الملل: «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه در مصاحبه با «فرانس ۲۴» درباره خطر تفرقه و دو دستگی آن هم در برهه ای از زمان که فرانسه با تهدیدهای بی شماری مواجه است، هشدار داد.

در حالی که تا چند هفته دیگر، فرانسه وارد چرخه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ می شود، اولاند خطاب به مردم و همچنین سیاستمداران این کشور گفت: اگر فرانسه در زمانی که با تهدید های زیادی روبرو است و وظیفه ای بس سنگین بر عهده دارد، دچار تفرقه، چند پارگی و عدم اتحاد شود، رو به زوال خواهد رفت.

وی در عین حال، رویدادهای سیاسی نظیر پیروزی «دونالد ترامپ» جمهوریخواه در رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و همچنین «برگزیت» جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا را نشانه ای از حرکت جهان به سوی پوپولیسم یا همان عوام فریبی عنوان کرد.

 اولاند در این باره گفت: باید برای فهم آنچه که در آمریکا و انگلستان رخ داد، تلاش کنیم. گمان می کنم که در برخی کشورها، شماری از کشورهای پیشرفته، تمایل برای حصار کشی و انزوا طلبی وجود دارد. من می دانم که این مطلب در فرانسه نیز صدق می کند.

گفتنی است که در فرانسه، جریان افراطی «جبهه ملی» به رهبری «مارین لوپن» بعد از حوادث تروریستی «پاریس» و «نیس» با استفاده از نارضایتی مردم نسبت به دولت سوسیالیست و فضای مهاجرستیزی که به وجود آمده، در حال قدرت گرفتن است و حتی انتظار می رود که در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷، با توفیق روبرو باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۱۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی