فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
دوشنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۳۰ ب.ظ

«امانوئل ماکرون» کیست؟

«امانوئل ماکرون» کیست؟
«امانوئل ماکرون» نامزد مستقل میانه‌رو جنبش «پیشرو» با غلبه بر رقیب راست افراطی خود به عنوان رئیس‌جمهوری جدید فرانسه انتخاب شد.
ماکرون با نام کامل «امانوئل ژان میشل فردریک ماکرون» متولد ۲۱ دسامبر ۱۹۷۷، سیاستمدار و بانکدار سابق فرانسوی است. وی که در دانشگاه پاریس فلسفه خوانده است، در سال ۲۰۰۴ از مدرسه ملی اداری فارغ‌التحصیل شد و در نهایت بانکدار سرمایه ‎‎‌گذاری شد .ماکرون در سن ۱۷ سالگی به رغم مخالفت‌های والدینش، با خانمی به نام «بریژیت تروینو» که ۲۴ سال از او بزرگتر بود و در دوران دبیرستان معلمش بود، ازدواج کرد.والدین ماکرون در ابتدا سعی داشتند با فرستادن او به پاریس برای اتمام سال آخر تحصیلش این زوج را از هم جدا کنند اما این زوج پس از فارغ‌التحصیلی او همچنان رابطه خود را حفظ و نهایتا در سال ۲۰۰۷ رسما ازدواج کردند و هم‌اکنون نیز با سه فرزند تروینو همسرش از ازدواج قبلی، در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.
ماکرون که از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ عضو حزب سوسیالیست فرانسه بود، در سال ۲۰۱۴ در کابینه دوم «مانوئل والس» به عنوان وزیر اقتصاد، صنعت و امور دیجیتال فرانسه منصوب شد و در ۳۰ آگوست ۲۰۱۶ بمنظور رقابت به عنوان یک فرد سوسیال لیبرال در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ از سمت خود استعفا داد .
امانوئل ماکرون همچنین طی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در دولت اول «فرانسوآ اولاند» معاون دبیرکل کاخ الیزه بود.ماکرون ۱۶ نوامبر ۲۰۱۶ رقابت خود را به عنوان نامزد مستقل میانه‌رو جنبش «پیشرو»(En Marche) در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ اعلام کرد.وی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که دو هفته پیش یعنی در روز ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) برگزار شد، ۷۵ر۲۳ درصد آراء را به خود اختصاص داد و به همراه رقیب راست افراطی خود «مارین لوپن» با ۵۳ر۲۱ درصد آراء، به دور دوم انتخابات راه یافت.کارشناسان سیاسی، ماکرون را فردی لیبرال سوسیالیست و برخی دیگر او را یک سوسیال دموکرات توصیف کرده‌اند اما او علنا خود را فردی لیبرال توصیف کرده و می‌گوید که راستگرا یا چپگرا نیست و از «همبستگی جمعی» حمایت می‌کند.امانوئل ماکرون معتقد است که حزب او تنها نیروی حامی اروپا در فرانسه است و برخلاف بسیاری از سیاستمداران فرانسوی با پیروی از سیاست مهاجرتی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، از سیاست درهای باز در قبال مهاجران و پناهندگان حمایت می‌کند.
وی می‌گوید که طرفدار اروپا یا شکاک نسبت به اروپا نیست و معتقد است که اتحادیه اروپا باید اصلاح شود چرا که در غیر این صورت با «فرگزیت» (خروج فرانسه از اتحادیه اروپا) روبرو ‌خواهد شد .او در سخنرانی‌های اخیر خود به اتحادیه اروپا نسبت به پذیرش و قبول برخی اصلاحات هشدار داد و اعلام کرد که در غیراین صورت این اتحادیه با احتمال خروج فرانسه از اتحادیه اروپا روبرو شود. مستأجر جدید کاخ الیزه به علاوه در سخنرانی‌های انتخاباتی خود بر مخالفت با سیاست‌های احزاب افراطی تأکید و اعلام کرد که در برنامه او هیچ دیواری وجود نخواهد داشت اما فرانسه مرزهای اروپایی خود را خواهد داشت و این مرزها امنیت واقعی آن است.
ماکرون در خصوص موضوع سوریه نیز معتقد است که فرانسه در قبال سوریه نیازمند سیاست متوازن‌تری از جمله گفتگو با بشار اسد است اگر چه در آوریل ۲۰۱۷ از سیاست‌های مداخله‌جویانه همچون اقدام نظامی حمایت کرد.نامزد مستقل میانه‌رو انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۷ فرانسه از حامیان تداوم سیاست‌های ‌اولاند در قبال اسرائیل و از مخالفان جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل است و از بیان موضع در قبال دولت فلسطین خودداری کرده است.
خبرگزاری ها
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۵
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی