فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۴:۲۷ ب.ظ

درهای مسجد الروضه پاریس باز می‌شوند


با چراغ سبز وزارت کشور فرانسه؛ 
درهای مسجد «الروضه» پاریس، باز می‌شوند
خبرگزاری شبستان: وزارت کشور فرانسه با بازگشایی مسجد الروضه در شمال پاریس موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه خبری «عکس السیر» وزارت کشور فرانسه با بازگشایی مسجدالروضه در منطقه  «سن سن دنی» واقع در شمال پاریس موافقت کرد.

 

این مسجد به اتهام انتشار افراطگرایی و افکار جهادی از 6 ماه پیش به طور اجباری تعطیل شده بود.

 

وزارت کشور فرانسه در بیانیهای اعلام کرد: احتمال دارد درهای این مسجد روز جمعه آینده (29 اردیبهشتماه) به شرط گذاشتن دوربین در داخل و خارج آن بازگشایی شود.

 

پایگاه خبری «20 دقیقه» محلی به نقل از وزارت کشور، اعلام کرد: گذاشتن این دوربینها با هدف پیگری تجمعهای عناصر جهادی و مراقبتهای دینی آنان انجام میشود.

 

بنابر این گزارش، درهای این مسجد پس از مذاکرات موفقیتآمیز میان مسوولان رسمی و نمایندگان سازمانهای اسلامی در منطقه سن سن دنی، باز میشوند.

 

روزنامه «لیبراسیون» فرانسه نوشت: تصمیم بازگشایی این مسجد، همزمان با اعلام حالت فوقالعاده در این کشور و پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، گرفته شده است.

 

از یک سال و نیم قبل، دهها مسجد در فرانسه به اتهام انتشار افراط گرایی و تفکر جهادی تعطیل شدهاند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۷
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی