فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
پنجشنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۵:۰۴ ب.ظ

مسلمانان فرانسه غایب صحنه سیاسی این کشور

مسلمانان فرانسه پنج تا هشت میلیون نفرند، امادر صحنه سیاسی این کشور حضور ندارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبربه نقل از خبرگزاری صداوسیما در حالی که رقابت انتخابات ریاست جمهوری میان نامزدها شدت یافته است، فعالان حزب اتحادیه دموکرات های مسلمانان فرانسه به دنبال تعریف حزب نوپای خود در این کشور هستند.
نجیب المغربی رئیس این حزب به دنبال متقاعد کردن مهاجران برای عضویت در حزب خود و حضور آنان در فعالیت های سیاسی است. وی گفته است به دنبال دفاع از حقوق مسلمانان فرانسه و فراهم کردن جای پایی برای آنان در مراکز قدرت تصمیم گیری در این کشور است و تا این زمان چنین فرصتی برای آنان فراهم نشده است. وارد شدن به صحنه سیاسی، مسئله آسانی نیست. برخی ها به تلاش های گسترده خود برای وزیر شدن در کابینه فرانسه به عنوان یک وزیر مسلمان خبر داده اند. از سوی دیگر در مرکز اسلامی در شهر لیون و دیگر شهرهای فرانسه بحث و جدل هایی درباره میزان مشارکت مسلمانان در انتخابات فرانسه و دلایل تحریم مطرح است که به دلایل اجتماعی، اقتصادی و دینی باز می گردد. این وضع باعث می شود که اعراب و مسلمانان گروه فشار قوی در فرانسه نداشته باشند.
حمزه القسطیطی مشاور سابق شهرداری لیون گفت: ما به دلیل این که سازمان دهی شده نیستیم یک گروه فشار قوی نداریم. ما همچنین نهادهای آموزشی برای تقویت فرهنگ سیاسی نداریم و همچنان درباره فایده مندی حضور در انتخابات اختلاف نظر داریم. 
میلیون ها مسلمان در فرانسه از قدرت تاثیرگذاری در صحنه سیاست فرانسه برخوردار نیستند. از مجموعه پانصد و هفتاد و هفت نماینده در پارلمان فرانسه تنها سه نماینده تبار عربی و اسلامی دارند.
برچسب ها: مسلمانان ، فرانسه ، غایب ، صحنه سیاسی ، کشور
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۲۸
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی