فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۰۶ ب.ظ

وحشت دولت فرانسه از انقلاب اسلامی ایران


تاریخ انتشار: ١٩ اردیبهشت ١٣٩٦ - ٢٢:٤٥
صفحه نخست » سیاسی » تازه های خبری
وحشت دولت فرانسه از انقلاب اسلامی ایران

پایگاه انقلاب نیوز: گستون دوفر، وزیر کشور فرانسه در مصاحبه‌ای صریح به وحشت دولت سوسیالیست میتران از اسلام و انقلاب اسلامی اعتراف کرد.

به گزارش پایگاه انقلاب نیوز، رخدادهای 19 اردیبهشت  63
  • آیت الله خامنه ای: حمایت از مستضعفین و جلوگیری از استثمار و فشار بر طبقه کارگر شعار روحانیون اصیل در طول تاریخ بوده است.

 

  • هاشمی: وجود سپاه در دریا برای استکبار جهانی پدیده ای وحشتناک است.

 

  • امروز مرزهای دریایی جمهوری اسلامی از فاو گرفته تا مرز پاکستان نیاز به سلحشوران فداکاری چون سپاه پاسداران دارد.

 

  • شورای نگهبان انتخابات اصفهان و کوهدشت را باطل اعلام کرد.

 

  • وزیر کشور فرانسه: اسلام خشم ما را برانگیخته است.

 

آیت الله خامنه ای: روحانیون باید شعار طرفداری از مظلوم و محروم را حفظ کنند

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان که به استان مازنداران سفر کرده است با جمع علما و ائمه جمعه و جماعات این استان دیدار کرد.

آیت الله خامنه ای در این دیدار روحانیون را با اعتمادترین قشر در نزد مردم خواند و با تاکید بر حفظ اصول انقلاب اسلامی توسط روحانیون گفت: شعار حمایت از مستضعفین، نان دادن به بی نان ها، مسکن دادن به بی مسکن ها، جلوگیری از استثمار و فشار بر طبقه کارگر شعارهای روحانیون اصیل در طول تاریخ بوده است. شعار طرفداری از محروم و نزدیک کردن فقرا و ثروتمندان به یکدیگر و دل سوزاندن به حال فقرا و دردمندان از افتخارات انقلاب اسلامی به شمار می رود لذا بر روحانیون واجب است که شعار طرفداری از مظلوم و محروم را حفظ کنند.

رئیس جمهور در جمع علمای اهل سنت بندر ترکمن نیز تاکید کرد: ما امروز در مرزهای کشور در بخش های گوناگون حضور یکپارچه و قاطع مردم را می بینیم و همین حضور است که تهاجم دشمن را خنثی می کند ما امروز پیش بینی نمی کنیم که قدرت های بزرگ راسا در منطقه درگیر شوند بلکه آنها عاقلتر از آنند که خود را  با ملتی مصمم رو به رو سازنند. (1)

 

هاشمی: سپاه با قدرت کامل امنیت را در منطقه تامین کند

عصر دیروز واحدهای دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار گفت: تشکیل واحد دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اندازه تشکیل خود سپاه در کل انقلاب موثر است. وجود عناصر سپاه در دریا برای استکبار جهانی پدیده ای بس وحشتناک است.

نماینده امام در شورای عالی دفاع افزود: ممکن است استکبار جهانی با داشتن ابزار پیچیده و فوق العاده خود بتواند تنها در مقابل سلاح های ما عرضه اندام کند اما در مقابل نیروهای ایثارگر و در مقابل ایمان شما  بسیار ضعیف و زبونند. امروز مرزهای دریایی جمهوری اسلامی از فاو گرفته تا مرز پاکستان نیاز به سلحشوران فداکارای چون سپاه پاسداران دارد.

وی تاکید کرد: شما باید نیروهای خود را در منطقه گسترش دهید و تمام راه های کور و نامشخص قاچاقچیان را که مرزهای ما را مخدوش کرده اند ببندید و با قدرت کامل امنیت را در منطقه ایجاد کنید.

هاشمی تاکید کرد: اهمیت سواحل خزر نیز کمتر از سواحل جنوبی نمی باشد و حضور جدی شما سپاهیان توانمند و فداکار به عنوان نیروی انقلاب احساس می شود.(2)

 

انتخابات اصفهان و کوهدشت باطل شد

شورای نگهبان قانون اساسی دیروز در ادامه رسیدگی به پرونده های شکایات انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه پرونده های چند حوزه انتخابیه بررسی شد و شورای نگهبان انتخابات حوزه های اصفهان و کوهدشت را باطل اعلام کرد. در این جلسه همچنین انتخابات چند حوزه انتخابیه دیگر نیز مورد تائید قرار گرفت.(3)

 

وحشت دولت فرانسه از انقلاب اسلامی ایران

واحد مرکزی خبر از پاریس گزارش داد گستون دوفر وزیر کشور فرانسه در مصاحبه ای صریحا به وحشت رژیم سوسیالیست میتران از اسلام و انقلاب اسلامی اعتراف کرد.

وی در بخشی از این مصاحبه با اشاره به انقلاب اسلامی در ایران گفت: دین اسلام که خصوصیت تازه ای پیدا کرده است واقعا پریشانی و نگران برای دولت فرانسه ایجاد کرده و خشم ما را برانگیخته است. وزیر کشور فرانسه در همین مصاحبه تاکید کرده است شعارهای انقلاب اسلامی ایران در میان مسلمانان رواج پیدا کرده است وی سپس با اقرار به هراس دولت های استکباری از سنگر مقدس مساجد می گوید: مسلمانان در مساجد راه پیدا می کنند، مسئولیت مساجد را بر عهده می گیرند و با شور و حرارت به تبلیغات می پردازند و این خطرناک است. گفتنی است که  طی سال های اخیر گرایش به سوی اسلام و ندای انقلاب اسلامی در بین مسلمانان مقیم فرانسه و فرانسویان مسلمان افزایش چشمگیری داشته و از این رهگذر هراس فراوانی برای هیئت حاکمه سوسیالیست میتران بوجود آورده است تا جایی که دولت میتران قصد دارد مهاجران مسلمان آفریقایی را که در فرانسه ساکن هستند و در کارخانه های اتومبیل سازی این کشور مشغول به کار هستند را از فرانسه اخراج کند.(4)

منابع:

1. اطلاعات، 19 اردیبهشت 63، ص 3
2. جمهوری اسلامی، 19 اردیبهشت 63، ص 10 و 11
3. کیهان، 19 اردیبهشت 63، ص 21
4. کیهان، 19 اردیبهشت 63، ص 24

انتهای متن/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۰۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی