فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
 دوشنبه 5 تیر 1396 - 16:45:07  چاپ

مکرون:فرانسه الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی‌شناسد

بین الملل > اروپا - ایرنا نوشت: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت که این کشور الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسد و به حق حاکمیت اوکراین در مرزهای شناخته شده اش متعهد است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون روز دوشنبه پس از دیدار با «پترو پوروشنکو» رئیس جمهوری اکراین در کاخ الیزه، در یک نشست مطبوعاتی مشترک، خواستار تکرار همه پرسی در کریمه شد.

به گزارش ایرنا، کریمه که در سده های گذشته تاتارنشین بود، همواره محل مناقشه قدرت های جهانی بوده است و از قرن 15 تا 18 میلادی امپراطوری عثمانی بر این منطقه کریمه حکومت می کرد؛ اما روسیه در قرن هجدهم این منطقه را به تصرف خود در آورد.

در دوره حکومت شوروی و زمان استالین، بسیاری از ترک های تاتار این شبه جزیره به مناطق دیگر شوروی کوچانده شدند.

تا سه سال پیش جمهوری خودمختار کریمه که در چارچوب حاکمیت سیاسی اوکراین قرار داشت، در پی تنش به وجود آمده بین اوکراین و روسیه، در تاریخ 16 مارس 2014 با برگزاری یک همه پرسی که بسیاری از کشورهای غربی آن را مساله دار خواندند، به فدراسیون روسیه محلق شد.

روسیه از سال 2014 به اتهام مداخله در درگیری های اوکراین از سوی اتحادیه اروپا، اوکراین و آمریکا تحریم های مختلفی از جمله مالی و همچنین محدودیت علیه شمار زیادی از شرکت ها، شخصیت ها و مقام های روس را تجربه می کند.

52311

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۵
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی