فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها

ماکرون: بودجه دفاعی فرانسه تا سال ۲۰۲۵ افزایش می‌یابد

شناسه خبر: 1469473 سرویس: بین الملل
ماکرون

رئیس جمهور فرانسه از افزایش تمایل خود برای افزایش بودجه دفاعی این کشور تا سال ۲۰۲۵ میلادی خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه که با استعفای فرمانده نیروهای مسلح این کشور به علت اختلاف بر سر کاهش هزینه های دفاعی روبرو شده است، تایید کرد که هنوز مایل به افزایش هزینه های نظامی تا سال 2025 میلادی است.

کریستوف کاستانر سخنگوی رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد، ژنرال پیر دو ویلرس فرمانده مستعفی ارتش طی 24 ساعت آینده با ژنرال فرانسوا لکویتره جایگزین خواهد شد.

ماکرون به وزرای کابینه گفته است که قصد دارد تا سال 2025 میلادی هزینه های دفاعی را به 2 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد. بودجه نظامی فرانسه در سال 2017 میلادی کاهش یافته است.

پیر دی ویلیرس، رئیس نیروهای مسلح فرانسه به دنبال بیانیه‌ای که از سوی دفتر وی منتشر شد و چندین روز پس از تنش با امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری این کشور درباره کاهش بودجه دفاعی فرانسه از سمت خود استعفا کرد.

در این بیانیه دی ویلیرس اعلام کرد که به دنبال حفظ توانایی نیروهای دفاعی فرانسه به منظور انجام اقدامات سخت همزمان با محدودیتهای مالی اعمال شده بر آن بود.

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی