فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
 تاریخ خبر: 28/04/1396 | ساعت: 20:7|فیسبوک

مکرون فرمانده جدید نیروهای مسلح فرانسه را منصوب کرد

تهران – ایرنا – امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز (چهارشنبه) پس از کناره گیری « پییر دو ویلیه» از سمت فرماندهی نیروهای مسلح این کشور، ژنرال «فرانسوا لکوانتر» را به عنوان جانشین وی منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، لکوانتر از کهنه سربازان نیروی دریایی فرانسه است. که در سال 1994 در روآندا خدمت کرده و در سال 1995 نیز در قالب نیروهای سازمان ملل متحد در بوسنی حضور داشته است. وی در سال 2013 فرماندهی گروهی از نظامیان اروپایی را که برای ماموریت آموزشی به مالی رفته بودند، برعهده داشت.
« پییر دو ویلیه» به دلیل اختلاف با مکرون بر سر کاهش بودجه دفاعی، از فرماندهی نیروهای مسلح استعفا کرد که آزمونی برای رئیس جمهوری جدید فرانسه به شمار می آید.
ویلیه 60 ساله در بیانیه ای اعلام کرد که سعی کرده در چارچوب محدودیت های مالی که بر نیروهای مسلح تحمیل شده بود، این نیروها را حتی برای شرابط دشوارتر آماده نگه دارد، اما این امر دیگر امکان پذیر نبود.
وی افزود: در شرایط فعلی دیگر در توانم نمی بینم که تضمین دهم نیروی دفاعی قوی وجود دارد که امروز یا فردا از فرانسه و مردم فرانسه دفاع کند و اهداف کشورمان را پیگیری کند.
مکرون رئیس جمهوری 39 ساله فرانسه، بلافاصله ژنرال لکوانتر 55 ساله را جانشین دوویلیه کرد. 
این اتفاق افزون بر اینکه آزمون مهمی برای مکرون به شمار می آید، فشار بر نیروهای مسلح فرانسه را که در آفریقا و خاورمیانه درگیر هستند، افزایش می دهد. 
کناره گیری فرمانده نیروهای مسلح فرانسه پس از یک هفته اختلافات علنی با مکرون صورت گرفت. دو ویلیه در یک جلسه غیرعلنی پارلمان، به شدت به کاهش 850 میلیون یورویی بودجه دفاعی فرانسه اعتراض کرد. کاهش بودجه دفاعی بخشی از برنامه های مکرون برای کاستن از هزینه های دولتی است.
مکرون در پاسخ به اظهارات دو ویلیه در آن جلسه استماع گفته بود: من (برای کاهش هزینه ها) تعهد داده ام. من رئیس تو هستم.
یک منبع نزدیک به مکرون در دفاع از مواضع وی گفت: این پس اندازها، ظرفیت عملیاتی فرانسه را به مخاطره نمی اندازد. امنیت فرانسه تضمین شده است. 
همچنین سخنگوی دولت فرانسه برای آنکه کاهش 850 میلیون یورویی بودجه دفاعی را کم اهمیت جلوه دهد، تاکید کرد که بودجه دفاعی سال آینده یک و نیم میلیارد یورو افزایش یافته و به بیش از 34 میلیارد یورو رسیده است. 
مکرون تاکید کرده که تا سال 2025، دو درصد از تولید ناخالص داخلی فرانسه به بودجه دفاعی این کشور اختصاص خواهد یافت. در حال حاضر، تنها 1.6 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور به مسائل دفاعی اختصاص دارد. 
اروپام**9423**1486**انتشار: محسن شریفی**

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۹
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی