فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

فرانسه . ایران . مسلمانان : فام

روابط میان فرانسه و مسلمانانِ جهان ؛ و فرانسه با ایران و ایرانیان

این سایت بیشتر به روابط اقتصادی و سیاسی ایران و فرانسه درسالهای 1394 ، 1395 ، 1396 و 1397هجری خورشیدی اختصاص یافته است . مسلما" مسؤولان گرامی ، مدیران آگاه ، و دانش پژوهان ارجمند توقع ندارند که ما تمام استعداد اطلاعاتی ، و تحلیل و تفسیر های خود را طی این نمایه گونه کروولوژیک بیاوریم ؛ گرچه اخباری مشروح تر و به تفصیل با مکمل هائی تحلیلی و تفسیری در سوابق دویست ساله ، و امور و مسائل موجود ، نزد ما محفوظ می باشند ؛ و در صورت ضرورت ، و نه به صورتی سوداگرانه و فروش اطلاعات خام ، به متقاضیان شایسته ی امر ارائه خواهند گردید .
Alireza Ayatollahiعلیرضا آیت اللهی با قریب به هشت سال تحصیلات عمرانی - اقتصادی - اجتماعی - فرهنگی در دوره های کارشناسی - کارشناسی ارشد - و دکتری در فرانسه ؛ پژوهشگر و استاد سابق دانشگاهها ، استاد سابق پژوهشهای بازرگانی ، و دبیرسابق پژوهشی در سازمان مدیریت ، با قریب به پنجاه سال مطالعه در باره فرانسه - ایران ؛ و روابط بین این دو کشور ؛ هم اکنون هفتاد و سه ساله ، و بازنشسته است .
پیوندها
 تاریخ خبر: 31/04/1396 | ساعت: 15:44|فیسبوک

معاون وزیر نفت:تفاهم نامه های امضا شده با توتال و شل به مراحل عملی رسیده است

تهران- ایرنا- معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تفاهم نامه های امضا شده با توتال و شل به مراحل عملی رسیده و تیم های ایرانی و خارجی در حال بررسی نهایی امور فنی و اقتصادی هستند.

به گزارش ایرنا، پس از اجرایی شدن برجام، تفاهمنامه های متعددی با شرکت های بین المللی در صنعت پتروشیمی به امضا رسید که بررسی های فنی و تخصصی آن در حال انجام است.
شرکت های بین المللی با وجود تمایل به همکاری با ایران، به دلیل نگرانی از فشارهای خارجی، سرعت توافق با ایران را کاهش داده بودند، اما پس از امضای قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با توتال، شرایط تغییر کرده است.
بر این اساس، شرکت هایی مانند توتال که تفاهمنامه همکاری در پتروشیمی را با ایران امضا کرده اند، اکنون به روند همکاری های خود شتاب بخشیده اند. 
به گزارش شرکت ملی صنایع پتروشیمی، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: تفاهم نامه های امضا شده با توتال و شل به مراحل عملی رسیده و تیم های ایرانی و خارجی در حال بررسی نهایی امور فنی و اقتصادی هستند.
مرضیه شاهدایی اظهارکرد: حضور شرکت‌های خارجی برای حضور در صنعت پتروشیمی کشورمان برای بهبود فرایند و ارتقای دانش فنی و نیز سرمایه گذاری روند خوبی دارد.
وی ادامه داد: تیم های ایرانی و خارجی درحال فعالیت در حال بررسی امور فنی و اقتصادی طرح ها هستند که حاصل این بررسی منجر به عقد قرارداد اصلی خواهد شد .
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: برای قرارداد توتال در تفاهم‌ نامه 6 ماه زمان تعیین شده بود که در پایان شش ماه نتایج برآورد اقتصادی و فنی اعلام خواهد شد.
وی درباره مشکلات صادرات محصولات پتروشیمی به چین نیز گفت: با رایزنی های انجام شده میان مقامات دولتی ایران و چین موانع صادرات محصولات پتروشیمی و نقل و انتقال منابع مالی، بطور کامل تسهیل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: برخی از مجتمع های پتروشیمی در مورد صادرات محصول به کشور چین و نقل و انتقال پول با مشکل مواجه شدند که خوشبختانه با پیگیری‌های وزارتخانه های نفت و اقتصاد، روند صادرات ادامه دارد.
وی با بیان اینکه تمامی تعهدات در متن قراردادی های صادراتی پتروشیمی اجرا می شود، تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده برخی مشکلات موجود بزودی حل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، «مرضیه شاهدایی» معاون وزیر نفت پیش از این، از امضای احتمالی قرارداد با توتال در پتروشیمی خبر داده بود.
به گفته وی، در صورت توافق نهایی، توتال تا 2 میلیارد دلار در صنایع پتروشیمی ایران سرمایه گذاری می کند.
اکنون ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی کشور 62 میلیون تن است که تا پایان امسال با بهره برداری از 6 طرح جدید به 72 میلیون تن می رسد و ارزش کل فروش خالص این محصولات نیز به 17 میلیارد دلار افزایش می یابد.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید: 
IRNAeco@ 
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2022***خبرنگار:میثم طاهری*انتشار:مرضیه فاتحی

انتهای پیام /* 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۳۱
علیرضا آیت اللهی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی